Valoarea amenzilor date de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) tuturor posturilor TV în cele şase săptămâni de campanie electorală se ridică la 315.000 de lei (3,1 miliarde lei vechi), potrivit unui bilanţ făcut public în şedinţa de astăzi de la CNA. Este cea mai amendată campanie electorală de până acum.
Cel mai aspru au fost sancţionate posturile centrale - acestea au încasat aproximativ două treimi din cei 315.000 lei. Doar în primul tur de scrutin televiziunile centrale adunau 102.500 de lei (peste un miliard de lei vechi), după cum paginademedia.ro a analizat AICI.
Preşedintele CNA, Răsvan Popescu (foto) comentează datele bilanţului:
"A fost o campanie mai tensionată ca oricând, care a făcut ca posturile de televiziune să înregistreze un număr mai mare de abateri decât în orice campanie electorală precedentă. CNA a fost în situaţia de a da mai multe sancţiuni ca oricând, în cuantum total de 315.000 lei. Cele mai multe sancţiuni au fost înregistrate de posturile de televiziune centrale, doar aproximativ o treime din amenzi mergând către posturile locale", a declarat Răsvan Popescu.
Canalul de ştiri al grupului Intact a fost campion la abateri în campania electorală pentru Preşedinţie.
"Cel mai amendat post rămâne Antena 3, unde adesea nu s-a asigurat echilibrul prevăzut de legislaţia de campanie", a spus Preşedintele CNA.
Răsvan Popescu a amintit şi de situaţia neobişnuită a canalelor cu specific musical Etno TV şi Taraf TV.
"O situaţie cu totul specială s-a înregistrat pentru prima dată în zona posturilor muzicale, Etno şi Taraf, care au făcut, în principal, campanie în favoarea unui singur candidat, încălcând astfel principiul fundamental al legii electorale, respectiv principiul şanselor egale", a precizat Răsvan Popescu.
De menţionat că toţi banii proveniţi din amenzile date de Consiliul Naţional al Audiovizualului merg la bugetul de stat, nu în buzunarul forului de reglementare în audiovizual.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii
Good job, CNA!