Într-o industrie în care editorialul şi publicitatea sunt cele două mari "motoare" ale presei, cât este de necesar ca ambele să respecte un set de reguli etice? Cadoul oferit agenţiilor de publicitate de către Adevărul Holding – o excursie de trei zile în Brazilia - este punctul de plecare al dezbaterii paginademedia.ro.
În presă, politica de cadouri este reglementată, atât în Codul deontologic, cât şi în interiorul redacţiilor. Cel puţin teoretic. Ce se întâmplă cu industria publicităţii?
Iată ce spune Codul Deontologic Unic pentru jurnalişti:
„Jurnalistul nu va accepta cadouri în bani, în natură sau orice alte avantaje care îi sunt oferite pentru influenţarea actului jurnalistic. Jurnalistul nu va accepta invitaţii care nu îi sunt necesare în activitatea jurnalistică. Se permite acceptarea de materiale promoţionale sau a altor obiecte cu valoare foarte mică.”
Paginademedia.ro lansează cititorilor câteva întrebări:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
- Astfel de norme privind cadourile sunt necesare şi pentru publicitari, nu numai pentru jurnalişti?
- Este etic, pentru un publicitar, să accepte cadouri sau excursii de mii de euro?
- Poate influenţa un astfel de cadou decizia lui de împărţire a bugetelor?
- Cine greşeşte, în astfel de situaţii, cel care oferă cadoul sau cel care îl primeşte?
- Cine ar putea reglementa comportamentul agenţiilor de publicitate în astfel de situaţii?
Comentarii
pacat ca nu putem scrie despre coruptia din publicitate deoarece nu avem dovezi,
toata lumea stie ca se dau spagi (discounturi, premieri de ceva ...) care ajund in buzunarele celor care impart acesti bani ai publicitarului.
nu enimic nou sub soare pana cand o sa-i vedem pe domnii care fac planing media ib fata la DNA sau Produratura.