Skip to main content

Dezbatere la FJSC: Comunicarea ONG-urilor în „era Fake News”

 
Dezbatere la FJSC: Comunicarea ONG-urilor în „era Fake News”
Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării (FJSC) şi Şcoala Doctorală în Ştiinţele Comunicării (ŞDŞC) din cadrul Universităţii din Bucureşti au găzduit o dezbatere, alături de parteneri academici şi instituţionali, pe tema „Comunicării ONG-urilor în era fake news". Evenimentul a reunit experţi de top din mediul academic, societatea civilă şi mass-media pentru a discuta despre impactul dezinformării asupra credibilităţii organizaţiilor non-guvernamentale şi despre soluţiile pentru o comunicare responsabilă.
Publicitate
 
Discuţiile s-au concentrat pe trei piloni esenţiali: transparenţă şi verificare, rolul media şi perspectiva academică. S-a analizat modul în care dezinformarea afectează misiunea ONG-urilor şi s-a accentuat necesitatea unei colaborări mai strânse cu organizaţiile de fact-checking pentru validarea publică a mesajelor. Jurnaliştii prezenţi au dezbătut strategiile prin care pot identifica surse credibile şi cum pot construi parteneriate solide cu ONG-urile, esenţiale pentru o informare corectă şi echilibrată a publicului. Nu în ultimul rând, s-au prezentat studii recente privind impactul ştirilor false asupra comunicării ONG-urilor, subliniindu-se importanţa cercetării pentru analizarea campaniilor afectate de dezinformare.

 
În cadrul dezbaterii a fost lansat un număr special al revistei Alternatives Humanitaires, intitulat „ONG et communication: défis et stratégies à l’ère des fake news et de la “post-vérité” (ONG şi comunicare: provocări şi strategii în era ştirilor false şi a "post-adevărului").
 
Discuţiile au evidenţiat că adaptarea la peisajul digital necesită o regândire a modului în care ONG-urile comunică. S-a constatat o tendinţă de a folosi tot mai mult reţelele de socializare şi aplicaţiile de mesagerie online nu doar ca suport media, ci ca instrumente pentru a reconstrui o relaţie de încredere cu publicul. Au mai fost aduse în prim-plan concepte cheie precum responsabilitatea şi educaţia media, metodologii inovante şi interdisciplinaritatea, evidenţiind necesitatea colaborării între mediul academic, societatea civilă şi mass-media.
 
Evenimentul a beneficiat de prezenţa unor experţi şi cercetători recunoscuţi, printre care: Ioana Avădani (CJI), Ecaterina Balica şi Anca Velicu (Institutul de Sociologie, Academia Română), Romina Surugiu (Decan FJSC), Bogdan Oprea, Valentina Boureanu, Oana Călin şi Adriana Ştefănel (FJSC – UB), Irina Ilisei (Asociaţia ANAIS), Dana Popescu-Jourdy (Université Lumière Lyon 2), alături de profesori şi doctoranzi de la Facultatea de Ştiinţe Politice şi Şcoala Doctorală în Ştiinţele Comunicării (UB).
Autor: Florin Ghioca florin.ghiocapaginademedia.ro
viewscnt

sus