În lupta ziarelor pentru supravieţuire, după un recul de peste 50% al pieţei de publicitate în print, cotidianul România liberă pregăteşte pentru jumătatea lunii martie a anului viitor relansarea grafică şi editorială. În noul format, conceput de expertul internaţional în design de presă Mario Garcia, ziarul mizează pe conţinut şi brand, susţinute de marketing, mult mai puternic decât până acum, notează Business Standard şi Hotnews.
Venirea expertului Mario Garcia la România liberă a fost anunţată acum câteva luni, în premieră, de paginademedia.ro, AICI. (Foto: Laurenţiu Obae)
Business Standard: România liberă mizează la anul pe conţinut şi brand
Hotnews: Cotidianul România liberă se relansează în martie 2010
S-a tot discutat despre modul în care televiziunile româneşti au tratat campania electorală pentru prezidenţiale. S-a discutat inclusiv la dezbaterea finală a campaniei organizate de Fundatia Konrad Adenaur, CJI şi Hotnews.ro. Într-o oarecare măsură, îmi pare rău ca n-am putut să enunţ eu această idee, eram cât p-aci. Însă a enunţat-o altcineva, în vorbe, e drept, altele. Televiziunile româneşti de ştiri, în media-planuri, sunt prezentate drept quality, un mod de a minţi frumos advertiserul. De fapt, dacă e să facem nişte comparaţii, s-au transformat, în ultimii vreo doi ani, în niste tabloide jenante, scrie Alex Mihăileanu într-un articol de opinie publicat pe HotNews şi pe blogul personal.
Tabloidul vândut pe post de quality. Despre starea televiziunilor la început de 2010
Cel mai cunoscut personaj fantastic din publicitatea românească a fost creat pentru a transforma o marcă de bere locală într-una naţională. În spatele lui Cornel, un cerb „simplu“ de la munte, se află mai mulţi oameni de creaţie, care au analizat minuţios fiecare detaliu pentru a crea un cerb vorbitor cât mai realist. Octav Gheorghe, director de creaţie al agenţiei Gavrilă&Asociaţii, povesteşte pentru Adevărul cum a ajuns să-l creeze pe faimosul cerb, pe seama căruia oamenii din birturi au ajuns să facă glume (bune!).
Povestea cerbului Cornel: cum s-a născut şi ce vrea el
Cel mai mare site de video-sharing, YouTube, va lansa un canal de sport cu conţinut video oficial oferit de unele dintre cele mai importante organizaţii sport, printre care Asociaţia Jocurilor Paraolimpice şi Olimpice. Canalul va integra continut video ca meciurile, interviurile si transmisii din spatele scenei de la evenimente si organizatii sportive, scrie Wall-Street care citează New Media Age.
YouTube va lansa un canal exclusiv de sport
Achiziţia unui procent majoritar din compania NBC Universal de către gigantul Comcast Corp., anunţată la începutul acestei luni, va crea o superputere media ce va controla nu numai felul în care sunt realizate show-urile şi filmele de televiziune, ci şi felul în care ele ajung în casele telespectatorilor, relatează presa străină. Tranzacţia aduce sub acelaşi acoperiş cel mai mare furnizor american de cablu şi portofoliul extrem de variat şi vast de posturi de televiziune al NBC Universal, scrie Business-Standard.
Tranzacţia Comcast-NBC remodelează industria americană de divertisment
Grupul american Nielsen a vândut opt produse media şi de divertisment, printre care şi revistele Billboard şi The Hollywood Reporter. Deşi iniţial printre cei interesaţi de achiziţie se număra şi Lachlan Murdoch, produsele au fost cumpărate de E5 Global Media pentru o sumă confidenţială, scrie Business Standard.
Revista The Hollywood Reporter, vândută
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
Comentarii