Skip to main content

Revista presei media - 26 februarie

 

Publicitate

felix-tataru3Publicitatea dă semne de revenire, după un 2009 când totul părea sumbru, iar în politică şi economie "aveai senzaţia că vine sfârşitul lumii", spune Felix Tătaru, directorul agenţiei GMP. El vorbeşte pentru HotNews despre aşteptările sale privind publicitatea în 2010.

Iată şi alte idei desprinse din dezbaterea cu cititorii HotNews:

  • Campania prezidenţială a fost cam un milion din 5 milioane de euro, cifră de afaceri aproximativă pentru 2009.
  • Cel mai bun an al nostru a fost 2006, cel în care nu am avut nicio campanie electorală.
  • În GMP, impactul politicului (europarlamentare+prezidenţiale 2009) asupra businessului a fost de aprox 25%-30%.
  • Cred că apariţia lui Traian Băsescu pe piaţa politică românească a făcut ca această cultură democratică să evolueze. Hai să ne gîndim câte ştiam cu toţii acum 10 ani de DNA, Procurori, comisii parlamentare, jocuri de culise, moguli etc. Toate astea şi mai mult decît atît, existau şi atunci. Cum au ajuns ele în public. Cine a declanşat războiul public? Cum au ajuns ca televiziunile de ştiri să aibă rating de televiziune generalista ?
  • L-am cunoscut pe Traian Băsescu şi consider că lucrând cu el şi pentru el fac un lucru bun pentru ţara mea, de care îmi pasă.

Felix Tataru, directorul GMP: "E prea mişto" unde se poate ajunge cu netul

augusta-lazarovProaspăt numită în funcţia de şef al Departamentului de Divertisment al postului Antena 1, Augusta Lazarov spune că urmează să se mute la Bucureşti.

"E regretabil că la un moment dat s-a considerat că producţiile obţinute rapid şi cu minimum de implicare artistică sunt singurele care funcţionează. E adevărat, unele încă funcţionează, dacă luăm în considerare doar punctele de rating, dar dăunează pe termen lung, atât imaginii postului respectiv, cât şi viitoarelor producţii care trebuie să lupte din greu pentru a-şi câştiga o credibilitate" a declarat soţia regretatului om de televiziune Valeriu Lazarov, într-un interviu pentru Evenimentul zilei.
„Antena 1” o aduce pe Augusta Lazarov acasă

bogdan-naumovici5

Pentru creatorul fenomenului "Ziua Bărbatului”, Bogdan Naumovici, online-ul reprezintă în continuare doar un mijloc, nu un scop. În viziunea sa o campanie online puternică ar trebui să aibă în spate o poveste, spune el într-un mini interviu acordat Wall-Street.

"Există un decalaj mare (între piaţa online şi restul industriei de publicitate). În primul rând este un decalaj de vârstă mare între oameni de peste 40 de ani şi oameni de 20+. Apoi din toate studiile pe care le-am văzut anul acesta 70% din publicitatea din România se duce pe TV şi 4% spre online. Nu se vor reduce repede aceste diferenţe. Cred că va mai creşte online-ul, va mai scădea TV-ul, însă nu fabulos. (...) Online-ul are o mare problemă în a deveni scump", a declarat Naumovici.
Bogdan Naumovici: Scopul meu este să ajut clientul să facă mai mulţi bani, pe care să-i împartă şi cu mine

Aproximativ 14% din populaţia României se va conecta la Internet prin intermediul telefonului mobil până în 2012, iar prezent procentul este de 7%, a declarat pentru Money.ro Horaţiu Dimulescu, directorul diviziei de mobile advertising din cadrul Vodafone România.
Vodafone România: bannerul reprezintă viitorul în publicitatea pe mobil

"Când clientul trece pe lângă Carrefour, noi îi vom trimite un mesaj de promovare a Carrefour”, spune Marco Kind, Chief Marketing Officer la Vodafone, despre publicitatea pe mobil localizată. Ce planuri are Kind pentru serviciul de mobile advertising al Vodafone şi cum vede olandezul piaţa românească de publicitate, într-un interviu pentru Wall-Street.
Marco Kind, CMO Vodafone: Imi place mult că piaţa românească de publicitate e foarte competitivă

Agenţia de publicitate TBWA\Merlin, condusă de Liviu Lambrino, aşteaptă pentru anul în curs o creştere de 30% a business-ului, comparativ cu 2009, au declarat pentru Daily Business reprezentanţii agenţiei, care îşi va schimba sediul, mutându-se în fosta Bursă a Mărfurilor din Capitală.
TBWA\Merlin vrea să-şi crească business-ul cu 30% în 2010

Posturile de desene animate nu mai sunt ce-au fost. Vedem tot mai rar la TV programe precum Tom şi Jerry, Chip&Dale sau Popeye Marinarul. Acestea au fost înlocuite de Powerpuff Girls, fetiţele-eroine create de un doctor din dulciuri şi „elementul X", care luptă cu monştri fioroşi ce le atacă oraşul, scrie Adevărul. Tot „la modă" este şi „Ben 10", un supererou care se luptă cu forţele răului.

Ioan Onisei, Vicepreşedinte CNA, e de părere că violenţa din programele TV este interpretabilă în funcţie de modelul cultural al fiecărei ţări. „Noi suntem mai sensibili la violenţa din desene şi din programele audiovizuale în timp ce alţii sunt mai puţin sensibili. Ţine de tiparul cultural al fiecărui popor".
Desenele animate de la TV se-ntrec în violenţe

andrei_gheorghe-27Site-ul Ministerului Finanţelor şi-a schimbat culoarea: din banalul albastru al instituţiilor publice, în atotputernicul violet, care face agenda în politica românească. Purtătorul de cuvânt al instituţiei, Andrei Gheorghe, are două explicaţii - una "în glumă", care ţine de "repetarea inversă a numelui lui Sebastian Vlădescu", şi a doua "serioasă", care ţine de "dinamica cromatică a site-ului", scrie Gândul.
Andrei Gheorghe a făcut site-ul Ministerului Finanţelor violet: “Este vorba de o seducţie voită care va duce la repetarea inversă a numelui lui Sebastian Vlădescu”

IAA a selectat câteva sfaturi despre cum să facem marketing online şi cum să interacţionăm cu consumatorii pe reţele sociale, din cadrul evenimentului Digital Marketing Forum.

Doru Panaitescu:
1. Lăsaţi subiectivismul acasă. 2. Alegeţi site-urile după criterii socio-psiho-demografice.
3. Ponderaţi fără frică mai mulţi factori posibili de influenţă. 4. Testaţi factorii prin campania de test. 5. Folosiţi cât mai mulţi furnizori (fără a complica lucrurile).
Noi idei pentru marketingul digital

Prima asociaţie profesională a oamenilor care fac strategie în domeniul comunicării, APG România (Account Planning Group), pledează pentru un set de bune practici şi realizarea de studii sindicalizate, însă pentru realizarea acestui obiectiv ce reprezintă maturizarea pieţei, e nevoie de susţinere din partea clienţilor.

"Pentru online există acest SATI, un research care era aşteptat de toată lumea şi bine gândit la un anumit moment, dar implementarea lui lasă de dorit. Informaţiile pe care le obţinem de acolo nu sunt suficiente decât să te ajute să-ţi calibrezi mesajele de comunicare. [...] Tot mai mulţi clienţi cer online, dar avem foarte puţine date pe care ne putem baza atunci când ne facem campaniile şi pe care să le măsurăm, normal", a declarat Ştefan Chiriţescu, Head of Planning la Graffiti BBDO, într-un interviu pentru site-ul IAA.
APG trage un semnal de alarmă pentru realizarea de studii sindicalizate

De la începerea Jocurilor Olimpice (JO) de Iarnă de la Vancouver 2010, pe 12 februarie, postul TV NBC Universal a difuzat sute de ore de acoperire a evenimentului şi mii de spoturi publicitare. Este greu să poţi acuza NBC Universal că încearcă să diminueze pierderile ocazionate de transmiterea evenimentului, estimate între 200-250 milioane de dolari, însă pauzele publicitare dese sunt greu de suportat de telespectatori, notează Financiarul, care citează cotidianul online New York Times.

De exemplu, vinerea trecută, pe durata unei ore de prime time, postul NBC a rulat 15 minute de spoturi publicitare.
Telespectatorii, suprasaturaţi de publicitatea din timpul JO

Freestyle Mimesis este cel mai recent spot realizat de Ogilvy România pentru Cosmote. Noua campanie porneşte de la premisa nevoii de flexibilitate şi a comunicării ce trebuie să se adapteze şi să corespundă nevoilor specifice ale fiecăruia dintre noi, reiese dintr-un comunicat remis IAA.
Libertate de alegere şi flexibilitate în noul spot Cosmote

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus