Skip to main content

Revista presei media - 17 martie

 

Publicitate

kamikazeRevista Kamikaze, lansată de foşti jurnalişti de la Academia Caţavencu, care au părăsit echipa săptămânalului la începutul lui martie, apare pe piaţă azi, urmând să fie disponibilă şi online, la adresa www.kamikazeonline.ro, a declarat pentru Mediafax Cătălin Prisăcariu. Potrivit acestuia, revista apare într-un tiraj de 60.000 de exemplare şi costă de 2,5 lei.

Prisăcariu a declarat pentru HotNews că primul numar al noii reviste va mai avea şi o serie de interviuri cu Tolontan, Cristian Tudor Popescu şi Turturică despre plecările lor, cu toată echipa, de la un ziar la altul. Despre acelaşi subiect a mai scris şi Adevărul.

În 2009, veniturile din publicitatea pe TV din Ungaria au înregistrat o scădere de 16%, până la 60 de miliarde de forinţi (226,1 milioane de euro), scrie Financiarul, care citează broadbandtvnews.com. Citat în publicaţia Real Deal, un senior executiv al companiei a adăugat că veniturile din publicitate ale televiziunilor terestre naţionale au scăzut anul trecut cu 21%, până la 48 de miliarde de forinţi (181 de milioane de euro), în timp ce la posturile tematice au crescut cu 10%, până la 12 miliarde de forinţi (45,218 milioane de euro).
În Ungaria, publicitatea TV a scăzut cu 16%

Tipografiile mizează pe majorarea afacerilor în acest an, după o scădere a pieţei cu 35%, în 2009, scrie Financiarul. „Estimăm o stabilizare, cu potenţial de creştere, pe anumite segmente de clienţi în 2010”, punctează Daniel Adam, CFO Infopress Group. Marcel Cărbunaru crede că piaţa se va contracta cu 5%-10% în primele luni, iar din septembrie va începe să crească depăşind nivelul de anul trecut. Ceva mai pesimist este Albert Andras, CEO EDS România, care prevede şi în acest an o diminuare de cel puţin 10% a acestei pieţe.
Piaţa cataloagelor şi a pliantelor stagnează la 50 milioane euro

2010 este doar la început, dar se preconizează că acesta va fi anul mobile advertising. Despre această supoziţie şi de ce ar putea fi ea adevărată sau nu, au vorbit Călin Rotăruş, Managing Director ARBOinteractive şi Mugur Pătraşcu, Managing Partner iLeo într-un interviu pentru IAA.ro.

Mugur Pătraşcu: "Anticipez că undeva prin 2012 se va ajunge la începerea luării în serios şi înţelegerii mecanicilor de comunicare cu oamenii prin acest mediu. Până atunci, vom avea foarte multe discuţii în jurul unor situaţii teoretice sau în jurul puţinelor studii de caz care vor fi disponibile".
Călin Rotăruş: "Dacă e să ne uitâm în alte ţări, unde mobilul a devenit o nouă media, inclusă în comunicare în mod frecvent, volumul de publicitate, rămâne la un maximum de 3% din volumul publicităţii online, în cazurile cele mai optimiste".
Este 2010 anul mobile advertising?

Emisiunea în limba germană, una dintre cele mai longevive producţii ale postului public de televiziune, se numără printre favoritele telespectatorilor, scrie Adevărul. Producţia dedicată comunităţii germane din România este urmărită şi de telespectatori din rândul populaţiei majoritare. "Emisiunea se adresează în primul rând telespectatorilor din rândurile minorităţii germane, dar programele noastre sunt foarte apreciate şi de publicul din rândul populaţiei majoritare", consideră Christel Ungar Ţopescu.
„Akzente“ germane, de 40 de ani la TVR

Pro Cinema, împreună cu Cristian Tudor Popescu, reîncepe sezonul de recomandare a filmelor de mare calibru pentru cei care preţuiesc cea de a şaptea artă. Cristian Tudor Popescu îi va întâmpina, din nou, pe împătimiţii de filme, cu un nou sezon al emisiunii „Cine Te Prinde”, care va fi difuzată sâmbătă, de la ora 22.00, la Pro Cinema, notează Evenimentul zilei.
CTP este iar „Cine Te Prinde”

Romtelecom va lansa, până la finele acestui an, un serviciu care va permite unui client să comande vizualizarea unor anumite filme sau emisiuni TV contra unei taxe (Video on Demand - VoD), a declarat directorul general al operatorului, Yorgos Ioannidis, notează Mediafax.
Romtelecom va lansa serviciul de televiziune la cerere

Bilanţul înscrierilor la cea de-a 11-a ediţie a festivalului AdPrint număra 127 de echipe de creaţie din 58 de agenţii europene şi 318 lucrări în competiţie. Din totalul echipelor înscrise, 26 reprezintă cele 11 agenţii din România: DDB, Folio Q, GAV, Graffiti BBDO, Grey, Lowe&Partners, Mercury 360, Open View, Propaganda, Saatchi&Saatchi şi Tempo Advertising. Echipele de creaţie din afară României au înscris 80% din totalul lucrărilor din competiţie şi reprezintă 24 de ţări. Câştigatorii vor fi anunţaţi pe 27 martie, notează Financiarul, IAA.ro şi Wall-Street.

În urma unui pitch desfăşurat în luna februarie, agenţia de strategie şi manifestare de brand Rusu+Borţun Brand Growers a câştigat contul de strategie şi creaţie al ING pentru Mid Corporate Banking, informează Wall-Street.
Rusu+Borţun comunică pentru ING, divizia Mid Corporate Banking

După ce 2009 a fost un an al experimentelor pentru modelele de taxare a conţinutului online, este încă neclar cum publisherii vor transforma audienţa online în profit, scrie Wall-Street, care citează cel mai recent studiu al companiei de cercetare Pew Research. Potrivit companiei de cercetare eMarketer, veniturile din publicitate online au scăzut cu 4,6% în 2009 la 22,4 miliarde dolari, în declin faţă de 23,4 miliarde dolari în 2008. De asemenea, eMarketer anunţa că industria va cunoaşte o revenire în 2010, cu venituri ce vor reveni la 23,6 miliarde dolari, un nivel uşor în creştere faţă de 2008.
Studiu Pew: Cum a schimbat recesiunea modelul presei online

Curtea Europeană a Drepturilor Omului a dat câştig de cauză unui jurnalist din Câmpulung Muscel care, în urmă cu zece ani, a fost acuzat de calomnie de către directorul unui liceu din localitate. În urma deciziei CEDO, statul român îi va plăti ziaristului Dan Florin Papaianopol (67 de ani) peste 7.000 de euro, relatează Evenimentul zilei, care citează Mediafax.
Un jurnalist român a găsit dreptatea la CEDO

Presa quality din Marea Britanie este împărţită între adepţii plăţii pentru conţinutul online şi cei care consideră că aceasta ar adânci prăpastia dintre cititori. Ambele tabere susţin însă că veniturile din difuzare şi publicitate nu sunt suficiente pentru a menţine presa pe linia de plutire, scrie Cotidianul.ro. Aplicaţia iPhone lansată de The Guardian a atras în primele două luni ale anului circa 100.000 de abonaţi, dispuşi să plătească lunar 2,64 euro pentru a avea acces la conţinutul ziarului prin telefon, arată un articol publicat de cotidianul Le Monde. Măsura de a taxa accesul prin iPhone a fost neaşteptată, întrucât managerii publicaţiei sunt susţinători ai gratuităţii ediţiei online a ziarului.
Ziarele supravieţuiesc, jurnalismul moare

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Nikki Sixx Nikki Sixx
    Domnule Obae,
    Constat cu surprindere faptul ca citati "financiarul" printre sursele din Revista presei. Avand in vedere imaginea buna a site-ului d-vstra (site pe care il citesc zilnic cu placere!), consider ca asocierea cu fituica antenei PCR e cel putin paguboasa si nedemna. E destul timp de cand n-a aparut nicio referire la un cotidian adevarat de business, ma refer aici la Ziarul Financiar. Stim cu totii ca "financiarul" nu e decat o alta copie nereusita a "Ziarului Financiar".
    Va multumesc,

Trimite un comentariu

sus