În 2009, Elena Udrea a cheltuit 7 milioane de euro pentru publicitate, adică jumătate din bugetul Guvernului alocat pentru astfel de achiziţii, scrie HotNews, care citează un raport al Centrului pentru Jurnalism Independent. Acesta mai arată că din răspunsurile parţiale obţinute de la ministere reiese că Guvernul a cheltuit 14 milioane de euro pe publicitate, deşi avea alocată suma de 10,2 milioane euro. Raportul arată cum au cumpărat publicitate, între alţii, miniştrii Elena Udrea, Nicolae Nemirschi, Monica Iacob Ridzi şi primarul Radu Mazăre.
Raport CJI: Cum au cumparat institutiile statului publicitate in 2009
Robert Turcescu a publicat în weekend, pe conturile sale de Twitter şi Facebook, câteva informaţii „cu parfum de credibilitate” prin care „dezvăluie” amantlâcuri din viaţa lui Dinu Patriciu şi a altor doi şefi ai ziarului Click, relatează Evenimentul Zilei şi HotNews. Contactat luni de HotNews.ro, el a precizat că urmăreşte, astfel, să demonstreze, din "disperare", că poate să compună şi el "articole" - în ghilimelele de rigoare - de maniera celor compuse de Click şi să citeze "surse din apropierea lui Dinu Patriciu" - tot cu ghilimelele de rigoare". El a luat această poziţie în urma unui articol publicat sâmbătă de Click, în care sunt citaţi "apropiaţi" ai cuplului Robert Turcescu-Oana Sârbu făcând afirmaţii despre viaţa lor privată, afirmaţii descrise de jurnalist drept "halucinante". Ziarul Click a publicat luni seară un arrticol în care-şi prezintă scuze pentru informaţiile neverificate publicate şi anunţă că l-a sancţionat pe jurnalistul care le-a publicat în paginile ziarului.
Organizaţia Reporters sans Frontières (RSF) a publicat luni, cu ocazia Zilei Mondiale a Libertăţii Presei, o listă cu 40 de personalităţi, printre care Vladimir Putin, Hu Jintao, Kim Jong-il şi Mahmud Ahmadinejad, care atacă în mod sistematic jurnaliştii şi sistemul media, notează Mediafax, HotNews, Evenimentul Zilei, Jurnalul Naţional şi România liberă. "Puternici, periculoşi şi violenţi, ei sunt mai presus de lege", se arată în raportul RSF , o organizaţie nonguvernamentală care luptă pentru apărarea drepturilor jurnaliştilor.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a lansat trei anunţuri de selecţie de ofertă pentru servicii de presă internă şi internaţionale, scrie Financiarul. Este vorba de contractele „Raport zilnic privind reflectarea activităţii MDRT în presa internaţională, prin care se doreşte a şti „cum şi în ce manieră sunt reflectate activităţile de promovare a imaginii României ca destinaţie turistică şi modul de implementare a proiectelor de cooperare teritorială finanţate de UE” şi de cel de „Abonare la fluxul de ştiri al unei agenţii de presa”. La acestea se adaugă şi „Monitorizare presă (scrisă şi audio-video centrală, presă locală şi site-urile web)”.
MDRT: contracte de monitorizare a presei
După un început de an „mai alert” dar fără majorări spectaculoase ale afacerilor, marile grupuri de comunicare autohtone anunţă că-şi menţin obiectivele de creştere pentru acest an, scrie Financiarul. După ce afacerile din T1 2010 au confirmat planurile şi estimările făcute pentru anul în curs, The Group îşi propune majorarea cifrei de afaceri cu 10% faţă de 2009, iar Centrade cu un nivel de 5%-10%. Internetul este în 2010 unul dintre principalele „motoare”de creştere. „Primul trimestru al anului în curs a fost mai alert, mai dinamic decât aceeaşi perioadă a anului trecut”, declară Mihaela Nicola, CEO The Group.
Creştere de până la 10% pentru grupurile de comunicare locale
„Arena leilor”, singurul business reality-show din televiziune, a devenit, din punctul de vedere al producătorilor, o alternativă pentru a pune pe picioare o afacere în această perioadă de criză. În timp ce multe firme au dat faliment, iar băncile sunt mai mult decât reticente când trebuie să aprobe un împrumut unei afaceri la început de drum, cel de-al şaselea sezon al emisiunii de pe TVR 2 a crescut în audienţă, scrie Evenimentul Zilei.
Alternativă TV de ieşire din crizăFondul de investiţii GED a achiziţionat 92% din acţiunile grupului de tipografii Infopress, în urma unei tranzacţii care depăşeşte 12 mil. euro, a anunţat casa de avocatură Biriş Goran, care a asistat tranzacţia. Operaţiunea urmează să fie încheiată în cel de-al doilea trimestru al anului 2010, după obţinerea autorizării din partea Consiliului Concurenţei al României, scrie Daily Business. Conducerea Infopress este asigurată, după achiziţa de catre GED, de Geza Petroczki, noul CEO al companiei, care îl înlocuieşte pe islandezul Birgir Jonsson.
Fondul de investiţii GED a cumpărat tipografiile Infopress cu peste 12 mil. euro. CEO-ul a fost schimbat
Logoul MGM Channel - celebrul "leu Leo" - a fost revizuit digital şi animat în format 3D, elementele grafice ale postului de televiziune putând fi vizualizate la nivel internaţional, inclusiv în România, de la 1 mai, odată cu lansarea noii imagini a canalului, notează Mediafax şi Gândul.
Oana Paraschiv (25 de ani) este cea care prezintă „ştirea blondă“ în matinalul realizat de Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă la Kiss FM. Blonda Cârcotaşilor le aduce ascultătorilor cele mai trăsnite studii realizate de cercetătorii britanici, tratate însă cu maximă seriozitate, scrie Adevărul.
Cine e blonda de la „Cronica Cârcotaşilor“?
Martha Botezatu, PR officer-ul agenţiei Image Factory, va lucra începând cu această lună în cadrul fundaţiei Bright Light, unde va ocupa funcţia de coordonator de proiecte, scrie Daily Business.
Martha Botezatu pleacă de la Image Factory la fundaţia Bright Light
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roTrustul media britanic Pearson, publisherul cotidianului de business „Financial Times”, a anunţat pentru trimestrul I din 2010 o creştere a vânzărilor grupului cu 7%, până la 1,08 miliarde de lire sterline, scrie Financiarul, care citează un comunicat al companiei
Pearson raportează mărirea veniturilor cu 7%
Comentarii