Noul preşedinte director general al televiziunii publice, în locul PSD-istului Alexandru Sassu, este Alexandru Lăzescu, propus de preşedinţia României, notează Mediafax, Evenimentul Zilei, HotNews şi Adevărul. Alexandru Lăzescu a fost validat, ieri, de plenul reunit al Parlamentului. Acesta a fost avizat favorabil, cu unanimitate de voturi, de comisiile reunite de cultură ale Parlamentului pentru funcţia de preşedinte-director general al societăţii publice de televiziune.
Publicitate Noul şef al TVR va discuta online cu cititorii HotNews azi, de la 17.30.
Demeter Andras Istvan este noul preşedinte-director general al radioului public, înlocuind-o pe Maria Ţoghină. Iniţial, pentru conducerea SRR a fost propus Ovidiu Miculescu, din partea PSD, marţi, de către Consiliul de Administraţie al instituţiei, dar candidatura acestuia a fost avizată negativ de Comisiile de cultură şi respinsă de plen. (Foto: Bogdan Stamatin, Mediafax Foto)
Mai multe organizaţii media, printre care se numără AMP, CJI, dar şi sindicate din SRR şi SRTv, condamnă componenţa actuală a consiliilor de administraţie ale celor două instituţii media publice, care nu le garantează acestora independenţa, notează Mediafax şi HotNews. Organizaţiile semnatare îşi exprimă dezamăgirea faţă de modul în care partidele politice, Guvernul şi Preşedinţia au înţeles să îşi desemneze reprezentanţii în consiliile de administraţie ale serviciilor publice de radio şi televiziune, "perpetuând controlul politic asupra instituţiilor şi amânând încă o dată promisa lor reformare în beneficiul public".
Clubul Român de Presă constată eşecul oficial al acţiunii de depolitizare a societăţilor publice de radio şi televiziune, pe care a susţinut-o prin poziţii oficiale şi prin depunerea de amendamente la legea de funcţionare a celor doua instituţii.
"Clubul Român de Presă constată că bunele sale intenţii, ca şi ale altor asociaţii profesionale din mass-media sau de apărare ale libertăţii de exprimare s-au irosit, în absenţa unei voinţe politice reale pentru succesul acestui proces", se spune într-un comunicat citat de Mediafax.
CRP: Depolitizarea a eşuat, dar sperăm că se vor auzi şi voci profesioniste între liderii SRR şi SRTV
Jurnalistul Victor Ciutacu a declarat pentru Mediafax că nu are de gând să se prezinte în emisiunea "Naşul" sau să trimită un punct de vedere scris sau o înregistrare video cu dreptul la replică impus de CNA postului B1 TV, precizând că a deschis un proces în instanţă împotriva lui Radu Moraru. Victor Ciutacu, redactor-şef la Jurnalul Naţional, consideră însă că prin această decizie CNA încearcă să se spele pe mâini, scrie Victor Ciutacu pe blogul său.
Ciutacu, despre acordarea dreptului la replică la B1 TV: CNA încearcă să se spele pe mâiniDe la efecte indirecte, precum scăderea consumului şi deci a bugetelor de marketing, până la măsuri precum ieftinirea spaţiului media şi a fee-urilor de agenţie, advertiseri, publicitari şi oameni din online vorbesc despre cum se va reflecta majorarea TVA în piaţa de publicitate, scrie Wall-Street.ro.
“În acest moment, putem vorbi doar de efecte indirecte, generate de scăderea consumului, ceea ce poate duce la ajustări de bugete. Însă credem că sunt la fel de posibile atitudini îndrăzneţe ale clienţilor, ceea ce duce implicit la investiţii mai mari”, spune Ştefan Iordache, COO al grupului de comunicare Leo Burnett.
Cum va influenta cresterea TVA piata de publicitateEditura Egmond, deţinător exclusiv al brandului Disney pe print, a lansat, odată cu filmul de animaţie “Toy Story”, revista “Povestea Jucăriilor”, într-un tiraj de 20.000 de exemplare, scrie Money.ro. Acesta este un număr-pilot care va deveni lunar dacă vânzările vor confirma interesul publicului.
Criza nu este o joacă nici pentru revistele adresate copiilor
Agenţiile de relaţii publice The Practice şi Rogalski Grigoriu au obţinut câte un premiu la competiţia internaţională IPRA Golden World Awards, notează Wall-Stree.ro şi Finaciarul. Astfel, agenţia The Practice, parte din grupul Leo Burnett, a fost desemnată câştigătoarea categoriei “Consumer PR for an existing product” pentru campania pro-optimism a pufuleţilor Gusto. Rogalski Grigoriu, parte din grupul Tempo, a câştigat la IPRA Golden World Awards distincţia de cea mai bună campanie de social media pentru proiectul “Şcoala de bani”, un program online de educaţie financiară implementat în 2009 pentru Banca Comercială Română (BCR).
La cea de-a doua ediţie a European Summit on Measurement de la Barcelona, cinci organizaţii internaţionale de PR şi 200 de delegaţii din 22 de ţări au votat şapte principii ale evaluării în domeniul relaţiilor publice, scrie Financiarul. Printre principiile enunţate se număra: „măsurarea media necesită atât o componentă cantitativă, cât şi una calitativa, „social media poate şi trebuie să fie măsurată", „măsurarea consecinţelor este preferata măsurării rezultatelora".
PR-ul şi-a stabilit principiile după care va fi măsurat
Pe 28 iunie au fost deschise înscrierile la Grand Spoof ediţia a IV-a, singura competiţie românească de parodiat reclame, scrie Money.ro. Amatorii de parodii, fie ele după clipuri româneşti sau internaţionale, îşi pot trimite lucrările până pe 18 iulie. Spoof-urile trebuie să fie originale şi să nu depăşească 90 de secunde.
Începe ediţia a IV-a Grand Spoof – singurul concurs românesc de parodiat reclame
Canalul francez de ştiri France 24 a anunţat parafarea unei serii de acorduri internaţionale menite să-i consolideze distribuţia la nivel mondial. În Italia, canalul lansează versiunea în limbă engleză pe Sky Italia, în Cehia semnând un acord cu UPC, iar în Scandinavia se extinde prin Thor 6 (satelit), scrie Financiarul.
France 24, distribuţie extinsă la nivel mondial
Larry King, cel mai cunoscut moderator de talk-show de la CNN, a anunţat în cursul nopţii trecute că nu va mai prezenta emisiunea "Larry King Live", pe care o ţine de 25 de ani, scrie Adevărul.
Larry King nu va mai face emisiuni zilnice la CNN
Google a anunţat că intenţionează să renunţe la redirecţionarea automată a utilizatorilor site-ului destinat Chinei, Google.cn, către cel din Hong Kong, în încercarea de a asigura reînnoirea licenţei de servicii pentru piaţa chineză, scrie Mediafax.
Google schimbă strategia pentru China, pentru a nu pierde licenţa de operare pe această piaţă
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roPremierul Italiei, Silvio Berlusconi, acuză presa italiană că dezinformează publicul, îndemnând cititorii să protesteze prin refuzul de a cumpăra ziare, notează Mediafax şi DailyBusiness.ro, care citează cotidianul La Repubblica în ediţia electronică. "Ziarele (italiene - n.red.) dezinformează. Cititorii trebuie să intre în grevă pentru a le da o lecţie celor care scriu articole, arătându-le că nu-şi pot bate joc de ei", a declarat Silvio Berlusconi.
Comentarii