Aproape două treimi dintre utilizatorii de internet din România folosesc mesageria instant ( ex. Yahoo! Messenger, MSN Messenger), faţă de 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele, se arată în studiul internaţional Roper Reports 2010, realizat de GfK România.
Rezultatele cercetării mai arată că 55% dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51% accesează internetul lunar sau mai des.
Alte concluzii desprinse din studiu:
- utilizatorii din alte state preferă să ţină legătura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.
- 44% dintre utilizatori români de internet ascultă online muzică sau radio, 39% se uită la filmuleţe sau alte transmisiuni video, 36% descarcă fişiere audio, iar 31% descarcă fişiere video.
- spre deosebire de utilizatorii români, doar 39% dintre internauţii din cele 26 de ţări analizate asculă muzică online sau o descarcă (31%).
- în ţările analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc internetul cumpără online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzacţii bancare, iar 31% plătesc facturi folosind acest canal.
- în România tranzacţionarea pe internet se află la un nivel relativ redus. În medie, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel puţin lunar cumpărături pe internet, 7% fac tranzacţii bancare şi 6% plătesc facturi.
- 39% din totalul utilizatorilor de internet cu vârsta peste 15 ani, la nivel mondial, vizitează cel puţin lunar o reţea de socializare. În oraşele României, popularitatea acestor platforme este mai mică, totuşi 26% dintre cei care folosesc internetul le frecventează măcar o dată pe lună.
Despre GfK Roper Reports
GfK Roper Reports are ca scop analizarea stilurilor de viaţă şi valorilor personale ale consumatorilor din întreaga lume. La nivel global, studiul se desfăşoară anual începând din 1997, iar în România, din 2008. În februarie şi martie 2010, au fost intervievate peste 37.000 de persoane cu vârsta peste 15 ani, din 26 de ţări, de pe toate continentele. În România este analizată populaţia din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani. Eşantionul este de 1.000 de respondenţi.
Despre GfK
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roGfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. Activităţile companiei sunt structurate în cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativă şi calitativă ad-hoc pentru o arie largă de industrii, Consumer Tracking - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri de folosinţă îndelungată, Media - cercetare calitativă şi cantitativă pe consumul de produse media şi Healthcare - cercetare calitativă şi cantitativă în toate domeniile medicale.
Grupul GfK are în prezent mai mult de 150 de sucursale în 100 de ţări de pe cinci continente.
Sursă foto: Adevărul.ro
Trimite un comentariu