Publicitatea online are efecte dincolo de acţiunea directă şi imediată a utilizatorului, adică click-ul, reiese dintr-un studiu realizat de IAB România şi eResearch. Astfel, 37% dintre participanţii la studiu spun că sunt influenţaţi de publicitatea online prin faptul că se informează în vederea cumpărării, în timp ce 29,9% - prin faptul că răspândesc mai departe mesaje legate de brand. 15% dintre respondenţi declară că au cumpărat produsul în urma vizionării unei reclame online.
Studiul "Voice of the Internet User" a fost realizat, în perioada iunie-iulie, pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB, eşantionul fiind de 10.647 de persoane. Eşantionul a fost aleator, iar datele nu au fost ponderate, menţionează realizatorii studiului.
Concluzii din studiu:
- întrebaţi dacă dau click pe reclamă pe care şi-au amintit-o cel mai bine, 31% au raspuns "da, pentru a urma linkul", iar 26% au răspuns "da, pentru a închide reclama".
- 72% dintre respondenţi spun că îşi completează, cu ajutorul internetului, informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii.
- 37,6% spun că au o intenţie mai puternică de a achiziţiona produsul, după ce au căutat pe internet detalii despre acesta.
- probabilitatea de a cumpăra un produs, în urma informării suplimentare pe internet, creşte pentru 45,4% dintre cei care au căutat ce spun bloggerii despre produs sau compania producătoare şi pentru 44,2% pentru cei care au căutat pe forumuri sau reţele sociale mai multe informaţii despre produs.
Deci pornim de la targetare, trecem prin conceperea bannerului şi ajungem la eficienţă.