Silviu Prigoană prevede falimentul marilor trusturi de presă actuale până în primăvara viitoare. Caz în care el ar profita de vidul creat pe piaţă pentru a face ceea ce ştie mai bine: să inventeze noi produse media, cu bani puţini, pe care să le crească şi apoi să le vândă cu profit.
Publicitate “În martie - aprilie trusturile vor veni în cap. Semnele există de pe acum şi le vedeţi şi voi: restructurări masive şi întârzieri mari la salarii. Aşa începe prăbuşirea. Iar în primăvară se vor şi închide multe. Aşa mi s-ar face mie loc pe piaţă. Îi aştept la cotitură pe mogulii de presă care nu au înţeles că trusturile de presă nu pot să cheltuiască între 600 şi 800 de milioane de euro pe an şi să facă profit în România”, a declarat Prigoană pentru Money.ro.
În schimb, Prigoană a ţinut să precizeze că nu i-a trecut vreodată prin cap să facă vreo ofertă financiară pentru vreun brand actual. “Să cumpăr ceva? Exclus. Eu creez brandul. Hai să ne gândim la Realitatea TV, Sport.ro, Telesport, Taraf TV şi altele”, a spus Prigoană.
Prigoană: Trusturile de presă se duc în cap. Îi aştept pe moguli la cotitură
"O undă seismică formată din 3 unde compuse" - dezvoltarea mediului online, saturaţia publicului şi criza financiară - îi determină pe publicitarii de la Headvertising să-şi "redeseneze", în prezent, structura şi modelul de agenţie, care să o aducă "mai aproape de ce credem noi că este modelul agenţiei viitorului", spune într-un interviu pentru HotNews Şerban Alexandrescu, cofondator al Headvertising. "Vrem ca digitalul să aibă un rol mai important decât ne-au solicitat până acum clienţii să îi dăm" pentru că "va începe să fie de neconceput" ca unul dintre "pilonii media" obligatorii pentru o campanie de comunicare să nu fie online-ul, afirmă el pentru HotNews.ro.
Câteva idei desprinse din interviul acordat HotNews.ro:
- agenţia va ţine cont de faptul că "online-ul nu este decât "încă o media""
- preferă să integreze "digitalii cu clasicii" în munca de agenţie, decât să separe activităţile de digital într-o entitate separată, cum se întâmple cu alte agenţii de publicitate din România
- adaptează la piaţa locală idei date de "modele ciudate ale unor agenţii vitale şi moderne din Statele Unite", care sunt "integratori, nu separatori".
- "nu intenţionăm să dormim în cizme. Sper că în 2011 să vedeţi nişte proiecte puţin "mai altfel""
- pentru noi (Headadvertising - n.r.) marele castig al acestei crize deloc vesele a fost că am avut brusc destul timp sa ne gandim la noi si la viitorul industriei, si nu doar la urmatorul job de facut.
Serban Alexandrescu: Seismul provocat de online şi saturaţia publicului transformă Headvertising
O cercetare realizată de consorţiul THR-TNS, care a realizat brandul turistic de ţară al României, arată că 70% dintre respondenţi au considerat identitatea vizuală de brand atractivă sau foarte atractivă. "Este un rezultat extraordinar şi e cel mai important criteriu de evaluare pentru clientul nostru şi pentru noi", a declarat, pentru Wall-Street, preşedintele THR Eulogio Bordas. "Rolul unei identităţi vizuale de brand este de a fi o ancoră pentru anumite mesaje publicitare şi promoţionale, pentru atribute, valori şi personalitate. Nimic mai mult şi nimic mai puţin. Identitatea vizuală nu trebuie să explice cu totul o ţară sau să fie foarte captivantă. Acesta este rolul marketingului şi al publicităţii şi nu ar trebui adus în discuţii şi comentarii", a spus Eulogio Bordas.
Eulogio Bordas, THR: Brandul turistic al României a fost un succes, potrivit unui studiu de piaţă
UPC a lansat, pe 1 septembrie, un nou canal în format High Definition - Discovery HD Showcase -, dar şi alte cinci posturi TV pentru abonaţii săi la serviciul de televiziune digitală prin cablu - E! Entertainment, TCM, Movies 24, Cartoon Network şi Jurnal TV, scrie Mediafax, care citează un comunicat al companiei.
UPC a lansat Discovery HD Showcase, E! Entertainment, TCM, Movies 24, Cartoon Network şi Jurnal TV
Cătălina Stan, preşedinte şi CEO al agenţiei de comunicare strategică BDR Associates, asociat exclusiv în România al Hill&Knowlton, a fost invitată pentru a patra oară consecutiv să jurizeze proiectele de PR din diverse ţări europene, înscrise în cadrul competiţiei anuale European Excellence Awards, organizată de către prestigioasa publicaţie europeană Communication Directory, scrie Financiarul.
Cătălina Stan, preşedinte şi CEO al BDR Associates, din nou în juriul internaţional European Excellence Awards
Librăria Cărtureşti este singurul brand românesc în top 10 al celor mai apreciate branduri de către românii prezenţi pe Facebook, potrivit unui studiu realizat de Prodigy şi citat de Wall-Street.ro. Coca-Cola, Vodafone şi Starbucks domină topul celor mai apreciate branduri pe Facebook. Dintre acestea, Coca-Cola şi Starbucks nu deţin pagini dedicate utilizatorilor din România.
Ce branduri apreciază românii pe Facebook: Un singur brand românesc în top 10
Afacerile agenţiei de media Mediaedge:cia România (MEC) ar putea creşte uşor, cu 5-10% anul acesta, comparativ cu 2009, a declarat pentru DailyBusiness.ro Bogdan Prăjişteanu, directorul general al companiei. În 2009, agenţia a raportat afaceri de 30 milioane euro, potrivit datelor înaintate la Registrul Comerţului. În primele 6 luni ale anului curent, compania condusă de Prăjişteanu a înregistrat o scădere de 5 % a rulajului faţă de perioada similară a anului trecut, care însă nu este relevanţă, susţine şeful MEC, pentru că ţine de sezonalitatea clienţilor. "Scăderea această nu reflectă nimic deosebit, ţine doar de sezonalitatea clienţilor. Mulţi dintre ei încep să comunice masiv din toamnă. Să nu uităm că vârful de consum se atinge în utimele 3 luni ale anului. Pentru noi, important este bilanţul anual, şi estimez o evoluţie uşoară a veniturilor totale, de 5-10%", a explicat Prăjişteanu.
Şeful MEC România: Ne aşteptăm la o creştere uşoară în 2010, de până în 10%
La nivel global, 57% dintre internauţi obişnuiesc să acceseze conţinut video de la locul de muncă, cei mai puţin interesaţi de acest lucru fiind germanii şi danezii, la polul opus situându-se chinezii, indienii şi thailandezii, scrie Financiarul. Pentru a avea o viziune mai bună asupra felului în care populaţia globală consumă conţinut video în prezent, compania de cercetare Nielsen a realizat un studiu la care au participat peste 27.000 de internauţi din 55 de ţări, raport numit „How people Watch”. Potrivit studiului, aproximativ 70% dintre consumatorii online la nivel global optează pentru accesarea conţinutului video în varianta online, însă America de Nord şi Europa dau semne că au rămas în urmă cu „adoptarea” sistemului.
Peste 57% dintre internauţi accesează conţinut video de la serviciu
Prezentatorul TV Bear Grylls începe de luni, la Discovery Channel, o nouă emisiune: Tehnici de supravieţuire urbană, scrie Adevărul. În noul program, aventurierul Bear Grylls arată cum poţi să rezişti într-un cutremur sau într-un incendiu sau cum să te salvezi de un atacator periculos. Cele 12 episoade ale programului vor fi difuzate în fiecare zi de luni, de la ora 22.00.
VIDEO Cum să supravieţuieşti în „jungla“ oraşului
Meciul „Fotbal pentru viaţă”, transmis de TVR 2, a reuşit să adune 134.000 de euro în 80 de minute, anunţă Evenimentul Zilei. Meciul de pe stadionul Dinamo, a fost organiat de fundaţiile „Salvaţi-vă îngerii” şi „Gherghe Hagi”, şi a reunit pe gazon atât nume mari din fotbalul românesc (Gheorghe Popescu, Gheorghe Hagi, Miodrag Belodedici sau Ilie Balaci), cât şi vedete autohtone (Dan Bittman, Virgil Ianţu, Şerban Huidu, Robert Turcescu, Pepe sau Lucian Viziru).
”Fotbal pentru viaţă” a strâns peste 134.000 de euro
Apple a lansat o reţea de socializare numită Ping, dedicată fanilor muzicii, parte a celei mai recente versiuni a software-ului iTunes, informează Mediafax, care citează BBC News Online. Reţeaua de socializare Ping le permite utilizatorilor să îşi construiască un sistem de prieteni online, similar cu Twitter.
Apple a lansat reţeaua de socializare Ping, dedicată fanilor muzicii
Agence France-Presse (AFP), una dintre cele trei mari agenţii de presă la nivel mondial, doreşte să se adreseze direct marelui public, depăşindu-şi atribuţiile de mare furnizor de informaţii pentru companii media, potrivit declaraţiilor lui Emmanuel Hoog, CEO al agenţiei, scrie Mediafax. "Trebuie să ieşim din sistemul strict în care agenţiile vând conţinut ziarelor, care, la rândul lor, îl vând marelui public. Acest sistem este dovada unei viziuni malthusiene, dat fiind că, în toată lumea, consumul de informaţie este în creştere exponenţială", a declarat Hoog, într-un interviu acordat Le Monde, preluat şi de AFP.
France-Presse planifică o deschidere către consumatorii direcţi
O percheziţie este în curs de desfăşurare la sediul din Moscova al publicaţiei independente The New Times, vizată de o serie de anchete după articole care denunţau abuzurile şi corupţia din cadrul unităţii de poliţie OMON, scrie Mediafax. "Conducerii i-a fost prezentat un mandat de percheziţie şi confiscare de documente care au legătură cu articolul intitulat «Sclavii OMON»", precizează site-ul săptămânalului.
Percheziţie în redacţia din Moscova a publicaţiei The New Times
Gigantul Procter&Gamble a plătit un milion de dolari pentru a-i asigura părul carlionţat şi lung de un metru al jucătorului de fotbal american Troy Polamalu, care a avut mai multe contracte de publicitate cu compania, potrivit BBC News Online.
P&G a plătit 1 mil.$ pentru a-i asigura părul unui jucator de fotbal american
Xerox încearcă să adauge o nouă valenţă brandului său, recunoscut exclusiv ca producator de copiatoare, şi intenţionează să-şi dubleze bugetul de publicitate pentru a se poziţiona şi ca furnizor de servicii pentru companii, scrie DailyBusiness.ro, care citează Bloomberg.
Xerox vrea să-şi dubleze bugetul de publicitate pentru a se poziţiona ca furnizor de servicii pentru companii
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roProducatorul de electronice Sharp va fi sponsorul oficial al UEFA până la sfârşitul lui 2013, ceea ce înseamnă că acest contract acoperă şi perioada în care se va desfăşura Campionatul European de Fotbal din 2012, găzduit de Polonia şi Ucraina, scrie DailyBusiness.ro, care citează Brandrepublic.com.
Sharp a redevenit sponsor oficial al UEFASursă: Cotidianul
Comentarii