“Deontologia unui jurnalist, atunci când există, nu se pierde într-un press trip şi nici nu se păstrează doar pentru că acesta refuză o astfel de deplasare”, scrie pe blogul său Roxana Voloşeniuc, redactor-şef Elle România. Roxana Voloşeniuc s-a aflat printre jurnaliştii care au acceptat invitaţia companiei Roşia Montană Gold Corporation (RMGC) de a merge în Noua Zeelandă.
În articolul postat pe blog, Voloşeniuc explică care au fost motivele pentru care a răspuns pozitiv la invitaţia RMGC.
“Primul motiv îl constituie însuşi scopul excursiei: “o vizită de documentare la mina de aur Martha, orasul Waihi, din Noua Zeelandă pentru….un plus de cunoaştere asupra modului în care o mină modernă operează pentru managementul corect şi responsabil al cianurii, protecţia patrimoniului, reabiliatarea ecologică şi dezvoltarea durabilă a comunităţii” – aşa cum preciza invitaţia oficială.
Trebuie să recunosc că eram curioasă să văd o mină de aur, eram curioasă să văd cum ar putea cineva să-mi schimbe convigerea (îndoctrinata fiind de propria mamă) că nu se poate opera ceva cu cianură fără a afecta mediul şi implicit oamenii; mai eram curioasă să văd Noua Zeelandă, dar şi să petrec timp cu ceilalţi invitaţi în această excursie - o gaşcă teribil de savuroasă! (Robert Turcescu, Ioan T. Morar, Mihai Tatulici, Livia Dilă, Doru Buşcu, Floriana Jucan, Emil Hurezeanu, Vlad Macovei, Rareş Bogdan, Dragoş Nedelcu, Sorin Freciu, Adi Bucur)“, scrie Voloşeniuc.
Jurnalista mai spune că de-a lungul timpului a participat la numeroase “press trip-uri” alături de numeroşi ziarişti de la publicaţii internaţionale de renume precum Elle, Vogue, Financial Times s.a.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro“Louis Vuitton m-a invitat acum doi ani la Paris într-un press trip de documentare la fabrica Asnieres, acolo unde se realizează manual toate colecţiile Vuitton. Sinceră să fiu, pînă la acea data nu eram vreun mare fan al acestui brand, dar recunosc că această documentare la faţa locului m-a transformat azi într-unul.
Deci Louis Vuitton Paris şpăguieşte jurnalişti?
Un alt exemplu:acum doi ani, compania Benetton m-a invitat în Senegal, acolo unde îşi lansa campania de Micro Credits, împreună cu celebrul cîntăreţ Youssuo N'Dour.
Tot anul trecut, ministerul Industriei Uşoare din Brazilia m-a invitat la Sao Paolo Fashion Week pentru o săptămină (va asigur că această excursie suportată de statul brazilian nu a fost cu mult mai ieftină decît cea din Noua Zeelandă). [...]Da, este un exerciţiu de PR pe care aceste companii îl fac.
Şi, dacă nu te conving cu argumentele lor (şi trebuie să mărturisesc că, de-a lungul anilor, mi s-a întîmplat şi asta), nu eşti în nici un fel obligat să scrii apoi contrariul. Este riscul lor, pe care şi-l asumă.”
Citeşte şi:
- Cătălin Tolontan: Am refuzat invitaţia în Noua Zeelandă
- HotNews: Ziarişti din aproape toate trusturile au fost în vizite cu Roşia Montana în perioada 2004-2010
- Cine e în Noua Zeelandă cu Roşia Montana? Turcescu, Tatulici, Hurezeanu, Livia Dilă
- Roşia Montana duce şefii din presă în Noua Zeelandă
- Lucian Mîndruţă: Firma mea de PR nu are nicio legătură cu Roşia Montană
Comentarii
Mie mi se pare foarte pertinent sa te intrebi ce legatura are Elle cu orice fel de chestiuni legate de cianuri, Rosia Montana s.a.
Adica ok te cheama Louis Vuitton la infotrip am inteles de ce.
Dar cum ar putea suna un articol despre Rosia Montana in Elle altfel decat ceva de genul : “Hei fetelor ganditi-va cate bijuterii frumoase s-ar putea face cu aurul de acolo!”
Ar fi pacat sa ne pierdem vremea cu o discutie despre infotripuri si deontologie.
Inteleg ca e buna si ca cel care a invitat-o vrea sa o cunoasca mai bine dar totusi...puteau invita un barbat de la un ziar cotidian care sa fie interesat despre cianuri si nu despre peisaje