Ziarul Adevărul reface traseul jurnaliştilor răpiţi în Irak acum cinci ani. La 28 martie 2005, trei jurnalişti români, Marie-Jeanne Ion, Sorin Mişcoci (ambii la Prima TV) şi Ovidiu Ohanesian (de la „România liberă”), au fost răpiţi în Bagdad, capitala Irakului. În urma acestei experienţe, Marie-Jeanne Ion a renunţat la meseria de jurnalist şi are o firmă de relaţii publice, Sorin Mişcoci lucrează la Cotroceni, unde este cameramanul preşedintelui, iar Ovidiu Ohanesian a rămas şomer şi lucrează la cea de-a treia carte despre răpirea din Irak. "Nivelul de intoxicare la care a fost expusă presa în cazul răpirii din Irak este comparabil cu cel de la Revoluţie", consideră Traian Băsescu, preşedintele României.
Publicitate
Piaţa tipografiilor scade şi în acest an cu până la 30% faţă de 2009, iar revenirea se amână cel puţin până în 2011. Principalii jucători şi-au revizuit negativ estimările privind evoluţia pieţei de profil, după anunţarea măsurilor de austeritate ale guvernului, contracţia dublându-se astfel. Majorarea preţului hârtiei cu 15%-20% în acest an şi presiunile clienţilor de scădere a preţurilor sunt principalele provocări ale pieţei în acest an, scrie Financiarul. Marcel Cărbunaru consideră că declinul s-a oprit, iar cererea pentru tiparul comercial a început să se majoreze. „Se simte un timid reviriment, datorat însă şi factorilor de sezonalitate”, punctează directorul executiv al Megapress.
Decontul crizei în industria tipografică - peste 100 de milioane de euro pierduţi în doi ani
Călin Buzea, noul şef al MRM Worldwide, este un manager atipic pentru o agenţie de interactive. Nu e activ în social media şi nu se ştie cu toată aspuma” online-ului românesc. Nu face strategie, şi nici creaţie. Are un singur scop: să facă business. Călin Buzea, 33 de ani, este de o luna managerul agenţiei de interactive MRM Worldwide, parte din grupul McCann România. A venit în locul Bogdanei Butnar, care s-a întors la Headvertising, agenţia independenţa în care lucra înainte de McCann. Pentru 2010, Buzea estimează o creştere atât a cifrei de afaceri, cât şi a profitului MRM, însă într-un ritm mai temperat decât anul trecut (când cifra de afaceri a agenţiei a crescut cu 16%, la 875.000 euro, iar profitul s-a apreciat cu 27%, până la 99.000 euro), scrie Wall-Street.ro.
Noul şef al MRM: Nu sunt om de strategie, nici de creaţie. Sunt aici să fac business2010 este un an mai dificil decât 2009 pentru relaţii publice, afirmă Imola Zoltan, managing partenerul McCann PR, care se aşteaptă la un profit mai scăzut pentru agenţia pe care o conduce, scrie DailyBusiness.ro. În 2009, McCann PR a fost cea mai profitabilă agenţie de pe piaţa locală de relaţii publice, cu 368.000 euro (1,5 mil. lei).
Business-ul McCann PR, care s-a cifrat anul trecut la 2,3 milioane euro (10 mil. lei)se va menţine, cel mai probabil, la acelaşi nivel în 2010, potrivit managing partener-ului companiei.
Zoltan, McCann PR: 2010 e mai dificil decât anul trecut, e posibil să scădem în profitAgenţia GMP PR şi-a lansat un departament specializat în managementul situaţiilor de criză, care oferă servicii precum evaluarea riscului, training, consultanţă şi management al crizelor de comunicare, notează Wall-Street.ro, DailyBusiness.ro, HotNews şi IAA.ro. Echipa poate fi apelată de către clienţi 24 de ore pe zi / 7 zile pe săptămână. Serviciile oferite 24/7 on call de departamentul nou format se înscriu în două categorii, crisis prevention (issue tracking, media training, crisis manual, crisis simulation) şi crisis management (stakeholders mapping, strategie de răspuns, monitorizare, training purtător de cuvânt).
TVR 2 lansează, marţi, la ora 20.00, o nouă emisiune, "Joc deschis", prezentată de Oana Popescu şi în care vor fi invitate "personalităţi cu o carieră bine stabilită, care vor vorbi despre reuşitele şi eşecurile lor", notează HotNews. Invitatul primei ediţii este guvernatorul BNR Mugur Isărescu.
Pe scurt: Mugur Isărescu inaugurează "Joc deschis" la TVR 2
La Pentawards 2010, AMPRO Design a obţinut argint la categoria Self Promotion pentru lucrarea “Design business bottle” şi bronz la categoria Other business/Miscellaneous pentru ambalajul propriului CD de prezentare, în timp ce Brandient a fost răsplătită cu bronz în categoria “Beverages”, pentru designul ambalajului Cuculand™ Ice Tea, scriu IAA.ro, Financiarul şi DailyBusiness. Pentawards este cea mai mare competiţie mondială dedicată exclusiv packaging design-ului.
Într-un nou studiu despre consumul de stiri şi mijloacele de răspândire ale acestora în rândul cititorilor din întreaga lume, CNN a descoperit că 43% din ştirile online se răspândesc prin intermediul reţelelor de socializare, precum Facebook, Twitter, YouTube and MySpace, urmate de e-mail (30%), SMS (15%) şi instant messaging (12%), notează Money.ro.
Presa faţă cu social media: reţelele sociale, principalul canal de distribuţie al ştirilor online
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roPatriarhul Rusiei a binecuvântat lansarea de către Biserica Ortodoxă rusă a postului său de televiziune pe YouTube, scrie România liberă, care citează RIA Novosti. "Lansăm acest post pentru a apropia viaţa omului contemporan, mai ales a tinerilor, de cuvântul divin, de înţelepciunea lui Dumnezeu", a spus Patriarhul.
Patriarhia Rusiei a lansat un post de televiziune religios pe YouTube
Comentarii