După o săptămână în care înlocuirea tricolorului de pe ambalajul ciocolatei ROM cu steagul americii a stârnit un val de reacţii contradictorii din partea internauţilor, echipa de la McCann Erickson a anunţat printr-un clip publicitar că totul a fost o ...glumă. Un artificiu de marketing. Pentru ca gluma să fie credibilă, 125.000 de ciocolate cu noul ambalaj, cu steagul american, au fost distribuite în magazine.
De ce această glumă? Adrian Boţan (McCann Erickson), explică într-un interviu pentru paginademedia.ro păcăleala de marketing. A fost "o provocare pentru români (...) i-am obligat să vadă ce le place la el, de ce le lipseşte. Şi să îl ceară înapoi."
Mininterviul cu Boţan, în continuare:
Spotul nu a fost singura metodă prin care publicitarii şi-au anunţat publicul că toată campania de rebranduire a ciocolatei cu gust de rom a fost o glumă. De la începutul acestei săptămâni, cei care au accesat site-ul www.romautentic.ro au văzut că acesta se autodistruge. Iar site-ul noulrom.ro îi întâmpină pe internauţi cu sloganul “Cine s-a ofticat e român adevărat!”.
Adrian Boţan:
“Am vrut să le demonstrăm românilor un lucru pe care probabil mulţi dintre ei îl uitaseră: că, într-o perioadă în care majoritatea tinerilor îşi caută salvarea în afara graniţelor ţării, o ciocolată reuşeşte sa starneasca patriotismul in oameni asa cum nu au reusit sa faca dezbateri mai aprinse si mai importante inaintea ei. Rom a aratat romanilor ca le pasa de tara lor, ca tin la valorile lor nationale, insa acest lucru a devenit evident abia atunci cand cineva a atacat aceste valori”, a explicat într-un interviu pentru paginademedia.ro Adrian Boţan, director de creaţie McCann Erickson .
Ce a implicat acest artificiu de marketing?
Pentru ca schimbarea să pară una cât mai autentică, au fost create două site-uri, două conturi de Facebook şi au fost distribuite 125.000 de batoane de ciocolată în trei lanţuri mari de supermarketuri. Cantitatea a fost calculată pentru a fi vândută într-o săptămână. Ciocolatele rămase pe raft în urma săptămânii în care clienţii au fost păcăliţi cu noul ambalaj nu vor fi retrase de pe piaţă.
“Ciocolata cu simbolul american(cunoscută ca Noul ROM) va fi disponibilă în continuare în cele 3 lanţuri de magazine, dar de data aceasta ca o ediţie de colecţie. ROM, batonul de ciocolată, va rămâne însă cel autentic, cu simbolurile naţionale pe ambalaj.”, au declarat reprezentanţii McCann Erickson pentru paginademedia.ro.
Boţan: am folosit un personaj antipatic pentru a provoca patriotismul şi mândria naţională a românilor
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roCarmen Andronache: De ce aţi ales această variantă de promovare?
Adrian Boţan: Înainte de orice, am vrut să facem o campanie care să stimuleze spiritul naţionalist al românilor, să le trezească mândria naţională, într-o perioadă în care încrederea românilor în aceste valori era foarte scăzută, lucru vizibil de exemplu din statisticile care anunţau că 44% din români ar pleca din ţară dacă şi-ar găsi de lucru.Ce speraţi să obţineţi printr-un teasing de genul acesta?
Nu a fost un teasing propriu-zis, ci mai mult o campanie de provocare a românilor. Practic, am folosit un personaj antipatic, în clişeul reclamelor americane, pentru a provoca patriotismul şi mândria naţională a românilor.
Le-am luat consumatorilor noştri un brand pe care îl iubeau foarte tare fără să conştientizeze acest lucru şi i-am obligat să vadă ce le place la el, de ce le lipseşte. Şi să îl ceară înapoi.Protestul de pe Facebook a fost generat de voi?
Protestul de pe Facebook nu a fost generat de noi. În afară de site-ul noulrom.ro / romautentic.ro si pagina oficiala de Facebook Noul Rom/Rom Autentic, nimic nu a fost creat de noi pe online. Petiţiile, cauzele şi paginile de Facebook anti-Noul Rom au fost create de utilizatori/consumatori, noi nu am avut nicio legătură cu ele.
Comentarii
Ce mai vuiet, ce discutii!
Toti veti fi numarati si trecuti in raportul de monitorizare catre client, la capitolul "dezbateri in on-line".
n barfitori trecuti la catastif, la "masurarea impactului".
Iar cu mine, n+1.
Deci, si un comentariu negativ e pozitiv.
Mademoiselle Josephine, sincer, preferati un baton cu rom sau un rom cu baton?
La cat am comentat, mai Petrisor, pe site-ul tau in loc sa citesc si eu o carte, un dictionar Roman-Bulgar, un "Mari muzee" de la Adevarul, un "Mersul trenurilor" mai recent, ar fi cazul sa dai o bere!
Dar nu accept decat Noroc, ori Burger, ori un private-label, ca e criza.
http://www.kamikazeonline.ro/2010/10/noul-rrom/
http://victorferezan.ro/articole/intre-ciocolata-si-ipocrizie/