McCann Erickson România, holding controlat de omul de afaceri Bogdan Enoiu, este cel mai mediatizat grup de comunicare din România, cu 153 de apariţii în 780 de surse media monitorizate de serviciul de monitorizare web MediaIQ în ultimele şase luni, urmat de Leo Burnett, cu 124 de apariţii, scrie DailyBusiness.ro.
Publicitate Publicis România, grupul fondat de Teddy Dumitrescu, ocupă poziţia a treia în clasamentul celor mai mediatizate holdinguri de comunicare , cu 77 de apariţii în mass-media ultimelor şase luni. The Group, cel mai mai mare grup de comunicare independent din România ocupă poziţia a patra în topul notorietăţii din presă.
McCann Erickson, cel mai mediatizat grup de comunicare din România
Reţelele sociale sunt folosite tot mai des de companii în comunicarea comercială. Autorităţile publice din România încep la rândul lor să apeleze la acest instrument: la un an după ce Ministerul de Interne îşi lansa cu fanfară propria identitate pe Facebook, Twitter şi Youtube, săptămâna aceasta Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a anunţat că merge mai departe, printr-o campanie pe Facebook pentru promovarea turismului românesc. Bogdana Butnar- Headvertising şi Luminiţa Kohalmi, consilierul ministrului Elena Udrea, discută astăzi online cu cititorii HotNews despre avantajele şi riscurile dialogului direct cu publicul, pe care autorităţile încearcă să-l înfiripe în social media.
Autorităţile îşi fac curaj în social media. Luminiţa Kohalmi - Ministerul Turismului şi Bogdana Butnar - Headvertising discută online, vineri de la ora 12.00
Presa trebuie să se disciplineze şi să selecteze mai bine mesajele dacă se doreşte reducerea inflaţiei, întrucât nu orice "trăncănitor" are dreptul să se ducă la televizor şi să-şi promoveze interesul, a afirmat, joi, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, relatează Mediafax şi Wall-Street.ro. "Deci vreţi să trăiţi într-o ţară cu inflaţie scăzută. Disciplinaţi-vă vă rog, selectaţi mai bine mesajele, dacă vreţi să vă spun mai clar, că nu orice trăncănitor din ţara aceasta are dreptul să se ducă la televizor şi să-şi promoveze interesul. Că asta faceţi. Se duce producătorul de carne de pui şi îşi promovează interesul. Şi două zile, pentru că merge foarte bine mesajul pe ideea că se prăbuşeşte ţara, îl tot repetaţi", a spus Isărescu, într-o conferinţă de presă, întrebat care sunt cauzele inflaţiei ridicate în ciuda recesiunii, în condiţiile în care discursul băncii centrale pare a indica un atac media care duce la creşterea preţurilor.
Piaţa de publicitate online din România a crescut cu 8% în primul semestru, potrivit datelor asociaţiei IAB, citate de NewMediaAge, care estimează că piaţa de profil din Europa o va depăşi anul viitor pe cea din SUA, după avansul de peste 10% din primele şase luni, scrie DailyBusiness.ro. În primul semestru din 2009, veniturile din publicitatea online s-au ridicat în România la 25,5 mil. lei, piaţa înregistrând o scădere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, pe fondul reducerii bugetelor de publicitate.
În primul semestru din 2009, veniturile din publicitatea online s-au ridicat în România la 25,5 mil. lei, piaţa înregistrând o scădere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, pe fondul reducerii bugetelor de publicitate.
Piaţa de publicitate online din România a crescut cu 8% în primul semestru
Jurnalistul Dan Tăpălagă a declarat, ieri seară, la emisiunea „100%”, că în România nu se mai face de mult jurnalism ci propagandă care este fie politică fie în sprijinul unor afaceri, scrie Evenimentul Zilei. În emisiune a intervenit telefonic şi Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR, ca să explice mai exact ce a vrut să spună Isărescu cu "trăncănitorii" care nu au dreptul să vină să spună orice la televizor. Mugur Isărescu s-a trezit cam târziu. Eu am văzut pe televizor oameni care anunţau euro la 50.000 de lei acum în câteva luni. BNR nu a avut nicio reacţie. Au fost atacuri incredibile la adresa acordului FMI. Nu ştiu ce i-a venit acum să spună de "trăncăneala" de la televizor. Povestea asta ţine de trei ani. Dar e bine că s-a trezit.
Jurnalistul Dan Tăpălagă, la "100%", pe B1 TV: "De multă vreme nu se mai face jurnalism în România, ci propagandă"
Diversitatea geografică, relieful cu atracţiile naturale, cultura şi tradiţiile populare încă active, vinurile româneşti, originea latină şi, nu în ultimul rând, mitul Dracula sunt principalele atracţii turistice româneşti prezentate la Visit Europe Media Exchange. Simion Alb, directorul Biroului Naţional de Turism al României de la New York, spune că "suntem încă o ţară foarte rurală, dar acesta poate fi un atu", scrie Jurnalul Naţional. Oficialul român a explicat şi semnificaţia noului logo turistic al României. "Scrisul de mână doreşte să exprime autenticitate, ospitalitate şi veselie, forma literelor doreşte să simbolizeze relieful muntos-deluros, frunza verde semnifică rezervaţiile naturale, iar linia albastră este pentru Dunăre şi râurile cu care România este binecuvântată. Iar accentul de pe litera «a» vrea să exprime unicitatea şi să facă trimitere la litoralul Mării Negre", a spus Simion Alb.
"Frunza" a ajuns la New York
Clienţii noştri îşi fac bugetele pentru 2011 pe baza cifrelor din 2010”, spune Nora Marcovici, CEO BBDO Group România. Practic, acesta este un semn că advertiserii pleacă de la scenariul în care anul următor va fi cel puţin la nivelul lui 2010. De asemenea, cel mai important mediu de comunicare - TV - ar putea avea preţuri cu până la 20% mai mari în 2011, în contextul cererii în creştere şi apariţiei fenomenului de sold-out, anunţă CEO BBDO România. Noutăţile grupului sunt: compania de cercetare Exact, specializată în research, care lucrează cu firme mari din piaţă şi compania dedicată mediului digital, Kaleidoscope, scrie Financiarul.ro. Pe lângă cele două noutăţi şi separarea domeniului PR în Graffiti PR a mai apărut şi fundatia „Darul Speranţei”, axată pe acţiuni ce ţin de educaţie şi comunicare.
În 2011 piaţa de publicitate ar putea stagna la nivelul din 2010
Documentarul despre una dintre cele mai dramatice poveşti din lume despre salvare şi supravieţuire, "Salvare Spectaculoasă: Povestea minerilor din Chile", va fi difuzat în România, pe Discovery Channel, pe 20 noiembrie, la ora 21:00, scrie România liberă.
Salvarea spectaculoasă a minerilor din Chile, la Discovery Channel
AMPRO Design este prima agenţie românească acceptată ca membru în Asociaţia Europeană de Brand Design PDA (Pan-European Brand Design Asociation), scrie IAA.ro. Agenţia a primit invitaţia de a adera la PDA ca urmare a premiilor câştigate în ultimii ani la diverse competiţii mondiale de packaging design. Asociatia PDA a fost formata in 1990, cand mai multi designeri din Europa au indentificat necesitatea crearii unui nou forum european al profesionistilor din domeniu. În present, această asociaţie numără peste 80 de membri in intreaga Europa.
AMPRO Design, prima agenţie românească acceptată în Asociaţia PDA
Într-un interviu exclusiv Money.ro Matthew West, Director for Content and Expansion Markets, vorbeşte despre strategia Yahoo! în plină revoluţie socială a internetului şi despre trendurile care vor rescrie viitorul industriei, de la viitorul presei online la importanţa geolocaţiei în noua era a internetului mobil.
S-a vorbit foarte mult despre procesul de căutare a unei direcţii prin care a trecut Yahoo! în ultimii trei ani. Care este în acest moment cel mai mare pariu al vostru? “Unele dintre cele mai importante proiecte la care lucrăm în acest moment sunt legate de ceea ce numim cei 4 O – local, social, mobil şi video. Acestea sunt noile coordonate care definesc implicarea în mediul online în ziua de azi. Dacă nu încorporezi cei 4 O în strategia de conţinut şi advertising nu vei mai putea implica utilizatorii, pentru că asta este ceea ce ei aşteaptă azi. Din această cauză am făcut în ultima vreme o serie de mişcări în aceste direcţii, precum preluarea Associated Content, sau parteneriatele cu Samsung, Nokia, Zynga, Facebook, Twitter şi mulţi alţii — pentru a îmbunătăţi experienţa în aceste domenii.”, a declarat Matthew West.
Interviu MONEY.ro, Mattew West - Yahoo!: Tehnologia este producătorul de regi
Pe 25 noiembrie, sub umbrela SMARK KnowHow, va avea loc un nou eveniment dedicat oamenilor de marketing şi research din România – Celebrity endorsement, scrie Money.ro. Gândit să ofere sprijin brandurilor care doresc să utilizeze vedete în promovare, evenimentul beneficiază de expertiza a patru specialişti în research din România şi Cehia.
Celebrity endorsement – un eveniment SMARK KnowHow despre vedete şi branduri
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roTime Warner a înregistrat un profit peste estimări în trimestrul al treilea şi a îmbunătăţit prognoza pentru acest an, dar temerile investitorilor legate de situaţia HBO au eclipsat rezultatele financiare bune şi au pus presiuni negative pe acţiunile grupului, scrie Wall-Street.ro, care citează Reuters. Time Warner a anunţat că anticipează scăderea numărului de abonaţi ai HBO cu 1,5 milioane în acest an, în urma încheierii unor promoţii cu unii distribuitori, dar şi pe fondul condiţiilor economice dificile, care determină o parte din populaţie să renunţe la abonamentele TV.
Profitul Time Warner a depăşit estimările
Trimite un comentariu