"Nu accept lucrăturile, omisiunile voite, deciziile luate în ascuns", spune Carmen Eberhat, directorul editorial demisionar al revistelor Adevărul Holding, într-o scrisoare adresată colegilor.
Eberhat îşi justifică gestul: "În orice companie care se respectă, când ţi se schimbă şeful, eşti anunţat oficial. Nu şi în Adevărul Holding.
"Refuz să fiu evaluată de un şef cu experienţă zero ca manager", mai spune Eberhat. Ea nu dă nume, dar îi acuză pe cei care lucrează "numai pentru ochiul şefului".
Carmen Eberhat:
"Într-un trust de presă, dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea. În toţi aceşti ani, am învăţat că, dacă faci tot ce-ţi stă în putinţă să-ţi respecţi şi să-ţi multumeşti cititorii, câştigi şi tu, şi directorii, şi patronii.
Când însă lucrezi numai pentru ochiul şefului, performanţa, dacă va fi vreodată, va fi una de scurtă durată."
Paginademedia.ro vă prezintă integral scrisoarea trimisă colegilor de către Carmen Eberhat, în această dimineaţă, în urmă cu doar câteva minute:
"Am decis să părăsesc Adevărul Holding, după numai doi ani. Ani în care, din poziţia de director editorial al Diviziei de Reviste, am format echipe de la zero, am imaginat concepte şi am pus planuri în practică, din gând pe hârtie. În doar patru luni, am construit în Adevărul Holding cât în trei ani în Ringier. Am format oameni, i-am promovat pe cei mai buni, i-am învăţat pe cei care-au vrut să înveţe tot ce ştiu. Tot ce am făcut se vede în rezultatele ce se pot dovedi cu cifre.
În numai doi ani de la lansare, Click! pentru femei a devenit cea mai vândută şi cea mai citită revistă pentru femei, Click! Sănătate e cea mai vândută şi cea mai citită revistă de sănătate, Click! Poftă bună!, în doar un an jumate, a ajuns pe locul doi în vânzări şi audienţă, Adevărul Sănătate şi Click! Jocuri sunt, pe segmentul lor, cele mai bune suplimente care se dau cu ziarul.
Ultimul titlu lansat, OK!, a devenit, încă de la primul număr, atât cel mai vândut celebrity din România, cât şi cea mai vândută revistă glossy, în ciuda prezenţei pe piaţă a unor branduri internaţionale mult mai cunoscute, cum sunt Cosmopolitan sau Elle.
Mai mult, conceptele şi strategia editorială dezvoltate de mine pentru Blik dla jensin, Blik Zdarovie şi Blik Kulinaria au făcut ca aceste titluri să ajungă din start pe primele locuri în vânzări pe piaţa ucraineană. În numai doi ani, am pus pe piaţă şapte titluri, toate de succes. Ani rupţi din copilăria fiului meu, pe care l-am văzut doar două-trei ore pe zi. Tocmai de aceea, nu pot fi alături de echipa care duce Adevărul Holding la prăbuşire. Refuz să-i las să se folosească de mâinile mele ca să dărâme tot ce am construit cu pasiune."
Dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea
"După 13 ani de presă, opt ani de management, traininguri şi cursuri de management performant, schimburi de experienţă cu jurnalişti cu experienţă din Elveţia, Germania, Cehia, Slovacia, Serbia şi Ungaria, după o activitate jurnalistică desfăşurată, ca angajat sau colaborator, în unele dintre cele mai puternice trusturi de presă din Europa - Bauer, Axel Springer, Sanoma, Burda, Klambt, Ringier -, nu accept lucrăturile, omisiunile voite, deciziile luate în ascuns.
În orice companie care se respectă, când ţi se schimbă şeful, eşti anunţat oficial. Nu şi în Adevărul Holding. Refuz să fiu evaluată de un şef cu experienţă zero ca manager şi lipsit de minime cunoştinţe şi competenţe privind piaţa de reviste din România.
Într-un trust de presă, libertatea de exprimare trebuie să fie la ea acasă, indiferent cât de incomode pot fi unele opinii; într-un trust de presă, dacă îţi valorizezi şefii mai mult decât cititorii, îţi pierzi credibilitatea.
În toţi aceşti ani, am învăţat că, dacă faci tot ce-ţi stă în putinţă să-ţi respecţi şi să-ţi multumeşti cititorii, câştigi şi tu, şi directorii, şi patronii. Când însă lucrezi numai pentru ochiul şefului, performanţa, dacă va fi vreodată, va fi una de scurtă durată.
Nu am niciun regret părăsind acest trust. Banii pot asigura, e-adevărat, un anume confort şi un soi de fericire temporară, dar prefer mulţumirea de lungă durată pe care mi-o dă păstrarea demnităţii. Singurele păreri de rău se leagă de oameni şi de ceea ce înseamnă de-acum trecut.
Las aici o mulţime de profesionişti, oameni extraordinari, jurnalişti cu coloană vertebrală. Nu ştiu cum vor lucra într-un mediu ostil, dar ştiu că vor încerca din răsputeri să se lupte cu morile de vânt. Din păcate însă, Don Quijote este o figură legendară demna de simpatie, dar niciodată un model de business."
Carmen Eberhat
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Cred ca ar fi cazul sa spunem ceva si despre oamenii care fac revistele pentru femei, un segment aparent usurel, dar care are un public consistent si jurnalisti care muncesc fara vedetisme si aparitii dese pe la TV.
Un top 5 al celor mai buni facatori de reviste de femei din Romania ar arata cam asa:
1. Cristina Simion/Edipresse
2. Carmen Eberhat/ Ringier, Adevarul Holding
3. Suzana Pletea/ Burda
4. Irina Manolache/Sanoma Hearst
5. Sanziana Pop/ Formula AS
Dra Raluca Badea, care acum conduce divizia reviste si si-a adus adjuncta o prietena buna, e o fatuca bine intentionata, care vrea multe si care nu prea poate face nimic intrucat nu o duce capul. Era un simplu redactor la Publimedia, lucrand pentru reviste cu tiraje confidentiale si scriindu-i lui Imre cronicile penibile despre restaurante de lux pe unde bantuiau impreuna. E de inteles rasplatirea fidelitatii cuiva, dar nu in halul asta! Pt o astfel de pozitie iti trebuie capacitatea sa iei decizii strategice, care vine dintr-o experienta absolut necesara, castigata in ani de batalii dure pe o piata concurentiala sufocanta. Or, Raluca Badea e la nivelul unui soldat bun executant, neavand nicio opinie in boardul de directori sau in sedintele Diviziei Reviste! Niciuna! Tace in mod jenant, crezand ca asa e mai inteleapta. Sa o pui in locul lui Razvan Ionescu si apoi s-o umilesti pe Carmen Eberhat cerandu-i sa-i execute ordinele, cei doi fiind niste profesionisti excelenti, e o blasfemie!