Scriitorul Andrei Pleşu crede că, pentru jurnalişti, interlocutorul este „o materie", nu o persoană.
Publicitate „Văd emisiuni în care moderatorul are un program politic sau o idee sau o opţiune şi invită şi vreo cinci inşi cu condiţia să-l confirme. Dacă nu-l confirmă, o încasează", a declarat Pleşu într-un interviu pentru HotNews în care s-a vorbit, printre altele, despre condiţia presei româneşti. Cât priveşte fenomenul Wikileaks, Pleşu spune că n-a aflat lucruri spectaculoase din controversatele dezvăluiri, ci mai degrabă “lucruri picante”. “Eu cred că a arunca pe piaţă fără discernamant orice, numai ca stii ca asta o sa te puna pe prima pagina, este o manevra adolescentina mai curand decat matura, si nu mi se pare un model de urmat.”, a mai spus scriitorul despre Wikileaks.
Chiar dacă Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului declară că au fost clarificate numeroase elemente cu operatorii economici, jucătorii nu văd la proiectul de Lege privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate schimbări care să le influenţeze în bine activitatea, scrie Financiarul într-o analiză. Mihai G. Mihai, CEO Clear Channel România, vede ca punct slab al noii propuneri reglementarea excesivă a domeniului privat în favoarea domeniului public - mult mai uşor de controlat de Puterea politică de la un moment dat. Pentru 2010, companiile ce activează pe piaţa publicităţii outdoor au estimat acest domeniu la 35 de milioane de euro, în scădere cu 17% faţă de anul trecut.
Statul vrea să pună din nou monopol asupra publicităţii stradale
Postul de televiziune Prima TV lansează, pe 2 ianuarie, în premieră pentru România, o reality-telenovelă din a cărei distribuţie fac parte oameni obişnuiţi, scrie Evenimentul Zilei.Producţia "Iubiri secrete" este o poveste cu situaţii dramatice sau pline de umor, ai cărei protagonişti sunt oameni obişnuiţi. Diferenţa dintre acest proiect şi o telenovelă constă în faptul că actorii nu învaţă roluri conform unui scenariu dat, ci au reacţii naturale în situaţiile în care sunt puşi, ca într-un reality-show.
Prima TV combină realitatea cu telenovela
The Institute lansează un nou proiect editorial despre comunicare, branding, design şi cultură. Institute, THE este un titlu premium, care va vorbi despre comunicare într-un sens larg, nu doar despre marketing, advertising, ci şi despre arhitectură, design şi arte, scrie IAA.ro. Temele abordate de revistă includ: materiale de opinie despre arte, advertising, comunicare; interviuri cu oameni de marketing cheie; poveşti de succes; studii de caz; analize ale unor fenomene, evenimente, festivaluri din industria de marketing şi comunicare. Institute, THE este distribuită printr-un direct mailing exclusivist, dar poate fi găsită şi în locaţii partenere. Planificarea de tiraj pentru primele numere prevede 2.000 de exemplare pe ediţie.
The Institute lansează un nou proiect
Mircea Radu, prezentatorul În Trecerea anilor, va cânta în ediţia specială de Crăciun a emisiunii difuzate la TVR 1. Prezentatorul şi producătorul show-ului difuzat în fiecare sâmbătă, de la 21.10, la TVR 1, este convins că momentul inedit va fi gustat din plin de telespectatori. „Sunt pasionat de muzică de când mă ştiu! Citesc tot ce îmi pică în mână despre muzică şi nu e loc în care să nu ascult un cântec - de aceea prefer radiourile, unde se vorbeşte puţin spre deloc... Cât despre cântat, am cântat în liceu, am avut formaţie cu chitare electrice, cu tobe, cu tot dichisul", a povestit Mircea Radu pentru Adevărul.
Mircea Radu cântă pentru telespectatorii săi
De curând, pe micile ecrane a debutat campania Regula lui Unu, dezvoltată de Mather Communications pentru noul produs de creditare al Piraeus Bank România, ce se adresează persoanelor fizice care doresc atât refinanţarea altor împrumuturi, cât şi obţinerea unor sume suplimentare faţă de creditul iniţial, notează IAA.ro şi HotNews. Campania de comunicare a demarat pe 6 decembrie, folosind canale TV, online şi in-store communication.
Buletinele de ştiri de dimineaţă şi seară ale principalelor televiziuni din Ungaria nu mai trebuie să includă ştiri despre infracţiuni în proporţie mai mare de 20%, potrivit unor amendamente la legea presei votate luni de parlament, scrie HotNews, care citează Politics.hu. Motivul este că asemenea ştiri provoacă stări depresive, induc teamă şi au un impact negativ.
Ungaria: Televiziunile trebuie să reducă proporţia de ştiri despre infracţiuni
Fondurile de investiţii Permira şi KKR ar fi interesate să vândă pachetele pe care le deţin în ProSiebenSat.1, grup european care, la rândul sau, ia în considerare posibila vânzare a unor posturi din reţeaua SBS. Consiliul de Administraţie al Radioului public grăbeşte demersurile de identificare a membrilor săi şi a angajaţilor SRR care au colaborat cu Securitatea, scrie HotNews, pe scurt.
Pe scurt: Tatonări de vânzare la ProSiebenSat.1/SBS. Radioul public îşi caută colaboratorii cu Securitatea
Institutul European din România a lansat, la aniversarea a 10 ani de existenţa, Premiul de Excelenţă al Institutului European din România, dedicat, în acest an, jurnalismului în domeniul afacerilor europene. Selecţia premianţilor a fost efectuată de un Grup de selecţie constituit din membrii Consiliului de Administraţie, respectiv Consiliului Ştiinţific Consultativ al Institutului European din România, scrie HotNews.ro. Premiul Euro-jurnalistul anului a fost acordat ziariştilor Anne-Marie Blăjan (HotNews.ro), Cristian Hostiuc (Ziarul Financiar), Luca Niculescu (RFI), Dan Cărbunaru (Gândul), Ionel Dancă (The Money Chanel), Gabriel Giurgiu (TVR) şi Mircea Vasilescu (Dilema Veche).
Anne-Marie Blăjan, ziarist HotNews.ro, printre câstigatorii premiului Euro-jurnalistul anului
Ana-Maria Ţarălungă - Copywriter şi Alina Zaharescu - Art Director se alătura echipei de creaţie Saatchi&Saatchi, notează Financiarul, HotNews şi IAA.ro. Ana-Maria Ţarălungă a venit la Saatchi&Saatchi având o experienţă de patru ani la Graffiti BBDO Bucharest pe conturi importante. De asemenea, Alina Zaharescu a terminat Facultatea de Arte cu specializare Grafic design&advertising şi are o istorie de 11 ani în Graffiti BBDO, unde a lucrat pe proiecte pentru Romtelecom, BAT, Cosmote, Pepsi sau Mars.
Antenă 1 va prezenta marţi, 14 decembrie, în cadrul Observator 19, povestea aviatorilor români care au luptat în cel de-al Doilea Război Mondial. În campania Împreuna dăm viaţă povestilor acest caz va fi susţinut de Mihaela Călin, prezentatoarea Observatorului matinal, notează Financiarul. Miercuri, 15 decembrie povestea va fi reluată în cadrul emisiunilor Neaţa cu Răzvan şi Dani şi Acces Direct.
Mihaela Călin susţine cazul aviatorilor români care au luptat în cel de-al Doilea Război Mondial
În perioada sărbătorilor de iarnă, campania Află-ţi echilibrul!, derulată de Ursus Breweries, îi îndeamnă pe tineri să nu se urce la volan după ce au băut şi să evite pericolul în care s-ar pune ei, pasagerii lor şi alţi participanţi la traffic, scrie IAA.ro. Pentru a încuraja tinerii să apeleze la soluţia unui „şofer de serviciu” pentru serile petrecute în oraş sau pentru petrecerile din perioada sărbătorilor de iarnă, Ursus Breweries lansează pe site-ul desprealcool.ro prima felicitare virtuală din România prin care ei pot să îi mulţumească prietenului care nu a băut şi care l-a adus acasă în siguranţă.
Ursus Breweries a lansat prima felicitare virtuală pentru şoferul de serviciu
Un grup cu autofinanţare format din foşti oficiali UE, ai unor organizaţii neguvernamentale, din media şi angajaţi din PR, a creat o versiune europeană a WikiLeaks, scrie Evenimentul Zilei, care citează Agerpres. Brusselsleaks.com, s-a lansat la sfârşitul săptămânii trecute pe blogul WordPress şi îi invită pe cei interesaţi să trimită anonim documente sensibile legate de Uniunea Europeană folosind o formă de contact codificată. Spre deosebire de WikiLeaks, BrusselsLeaks nu va publica singur niciun document, dar va verifica autenticitatea documentelor şi le va transmite către anumite canale media selecţionate.
S-a lansat BrusselsLeaks, Wikileaks-ul despre UE
Yahoo! este aproape de a desfiinţa 600-650 de locuri de muncă, aproape 5% din totalul posturilor, parte a eforturilor directorului general, Carol Bartz, de a reduce costurile şi de a repoziţiona compania pe pieţele în dezvoltare, scrie Mediafax, care citează Financial Times.
Yahoo este aproape de a desfiinţa circa 600 de locuri de muncă, 5% din total
Google a fost avertizat, marţi, de autoritatea de reglementare din Franţa să nu abuzeze de poziţia dominantă pe piaţa publicităţii prin intermediul serviciilor de căutare online, scrie Mediafax. Comisia Europeană a lansat recent o investigaţie oficială împotriva Google, în timp ce Parlamentul francez discută introducerea unei taxe de 1% pe veniturile din publicitatea online, numită "taxa Google".
Compania Google, avertizată în Franţa să nu abuzeze de poziţia dominantă pe piaţă publicităţii online
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roClubul de fotbal Barcelona a semnat un contract de sponsorizare cu organizaţia non-profit Qatar Foundation. Astfel, FC Barcelona a acceptat pentru prima dată de la înfiinţare, în urmă cu 111 ani, să afişeze reclamă pe tricouri, scrie DailyBusiness.ro, care citează presa internaţională. Fundaţia Qatar va apărea pe tricouri alături de logo-ul UNICEF.
FC Barcelona acceptă pentru prima data în 111 ani să afişeze reclamă pe tricouri
Si eu i-am pus, mai sus, cateva intrebari. Dar nu-i! Ne-a lasat!