“Venită în Republica Moldova, presa de la Bucureşti încearcă să aplice ceea ce, probabil, nici în România nu face de fiecare dată - standardele unei prese europene”, a declarat într-un interviu pentru Adevărul Stela Popa, o cunoscută jurnalistă de la Chişinău. Presa moldovenească e „aproape liberă”. Vechea presă de opoziţie critică şi puterea pro-europenistă, iar de la cea venită din România se aşteaptă să fie deja europeană. Tabloidizarea e temperată de public.
Publicitate Acestea sunt câteva dintre concluziile care se desprind din interviul acordat ziarului Adevărul de Stela Popa. Ziarista mai vorbeşte şi despre felul în care îşi face treaba televiziunea lui Sorin Ovidiu Vîntu în Republica Moldova, Publika TV.
“Faptul că la Publika TV, un post cu resurse financiare şi chiar umane din România, apar toţi politicienii din spectrul politic de la noi cred că spune multe. E un pas înainte, indiscutabil. Şi aş spune că, în ultima vreme, Publika a crescut în calitate şi imparţialitate…” Stela Popa este realizatoarea emisiunii Mai aproape de Europa de la Radio Vocea Basarabiei şi editor-prezentator la Jurnal TV. Mai colaborează cu Radio România Actualităţi şi portalul unimedia.md.
Reprezentanţii European Broadcasting Union (EBU) - asociaţie profesională ce reuneşte majoritatea televiziunilor publice din Europa, inclusiv TVR - au transmis luni Parlamentului României o scrisoare în care îşi prezintă punctul de vedere vizavi de iniţiativa legislativă a PSD+PC de a elimina taxa TV, scrie HotNews.ro.
"Criza economică nu trebuie să fie utilizată pentru a submina capacitatea TVR de a-şi îndeplini misiunile sale, în conformitate cu standardele europene, pentru a oferi acoperire critică politică şi economică, informaţii pluraliste şi programe care abordează aspecte de interes pentru toţi cetăţenii într-o societate diversă. Într-adevăr, în vremuri dificile, serviciul public de media este mai important decât oricând", se arată în comunicat.
European Broadcasting Union despre renunţarea la taxa TV: Criza economică nu trebuie să fie utilizată pentru a submina capacitatea TVR de a-şi îndeplini misiunea
“Nu se ştie cine este exact Assange (Julian Assange fondatorul WikiLeaks - n.r), cine îl finanţează, ce vrea el şi nu este ziarist, ceea ce mă face să nu am încredere în el”, a declarat ziaristul Ion Cristoiu ieri seară, la emisiunea 100% - moderată de Robert Turcescu la B1 TV, scrie Evenimentul Zilei. “În cazul WikiLeaks nu văd un interes public pentru că site-ul respectiv nu este un ziar, funcţionează ca un butic de unde fiecare ziar se duce şi îşi ia lada cu informaţii”, a mai spus cunoscutul jurnalist.
Ion Cristoiu, despre WikiLeaks, la „100%”: Nu am încredere în acest site, nu ştiu cine îl finanţează
Într-un moment de efervescenţă a site-urilor de cumpărături colective, jucătorul numărul unu la nivel mondial, Groupon, îşi pregăteşte intrarea oficială în ţară. “Noi nu suntem un business de cupoane. Suntem consultanţi de business în social media pentru retaileri clasici sau de servicii. Suntem o combinaţie unică a tuturor aspectelor Internetului: social media, dinamica cumpărării colective şi discounturile limitate în timp. Este un model revoluţionar de retail în lumea web 2.0.”, a declarat Cem Tunakan, managerul Groupon România într-un interviu pentru Wall-Street. Tunakan vorbeşte în acest interviu despre obiectivele businessului, despre competiţie şi despre cum a ajuns România să stea la rând după America Latină.
Şeful Groupon România: Toată lumea are loc pe piaţă, atâta timp cât joacă corect
Reclamele pentru împrumuturi imobiliare "mustesc" de oameni fericiţi care se mută peste noapte în casa visurilor. Publicitatea e menită să vândă promisiuni, dar ce se întâmplă când promisiunea e la mii de kilometri depărtare de realitate? Aceasta este întrebarea la care a încercat să răspundă DailyBusiness.ro consultând o serie de specialişti în publicitate şi branding.
"Băncile cred că pot merge cu aceeaşi partitură de acum 2-3 ani. Se limitează la componentă de imagine, în ideea că mai bine fac ceva decât nimic. Până una alta, nu au multe alte produse de comunicat. Îi interesează doar să fie on-air. Faptul că acele case frumoase care le apăr în reclame sunt de neatins pentru consumatorul mediu din România, nu are nicio importanţă. Cu cât au spoturile mai vesele şi optimiste, cu atât le creşte speranţa că sunt percepute în aceeaşi notă de omul din faţă televizorului", explică Adrian Tuluca, şeful agenţiei de publicitate Propaganda.
Cum se promovează băncile când creditarea e blocată: Va vindem visul, cu casă e mai greu
Andrei Grigorescu, manager de vânzări publicitate la Discovery România, discută mâine cu cititorii HotNews.ro, de la ora 13.00, despre evoluţia pieţei de publicitate TV, despre cum fac faţă crizei posturile de nişă şi despre ce fac advertiserii pentru a fi mai vizibili, într-un spaţiu din ce în ce mai aglomerat. Televiziunea şi-a păstrat statutul de lider absolut pe piaţa de publicitate în 2010, an în care posturile au scăzut preţurile şi au încercat să compenseze difuzând mai multe reclame, unele dintre ele riscând, chiar, amenzi la CNA pentru depăşirea timpului rezervat legal publicităţii.
Cum evoluează piaţa de publicitate TV în plină criză? Andrei Grigorescu / Discovery România discută online cu cititorii marţi de la ora 13.00Reprezentanţii TVR au declarat că regretă profund faptul că declaraţiile făcute de Ion Cristoiu referitoare la Corneliu Zelea Codreanu, în cadrul emisiunii Profesioniştii, difuzată pe TVR 1, în data de 13 noiembrie 2010, au rănit sentimentele celor care au fost afectaţi în plan personal de violenţa, antisemitismul virulent şi crimele împotriva umanităţii ce au marcat o perioadă neagră din istoria ţării, de care Mişcarea Legionară este considerată responsabilă, scrie România liberă.
Televiziunea Română a ţinut să precizeze că nu poate interveni asupra libertăţii de exprimare a invitaţilor din cadrul emisiunilor pe care le difuzează. Totuşi, acest lucru nu implică şi faptul că TVR aderă la declaraţiile pe care aceştia le fac şi cu atât mai puţin că încurajează demersuri care să pună sub semnul întrebării responsabilităţi deja clar dovedite pentru tragedii de dimensiunea celor aflate
în discuţie.
TVR reacţionează la un articol din România liberă: "Nu promovăm antisemitismul"
Piaţa de publicitate îşi va reveni pe deplin din recesiune, la nivel global, până în 2012, când veniturile din publicitate ar urma să depăşească nivelul atins în 2008, scrie HotNews, care citează Media Guardian. Sursa britanică citează două estimări publicate separat de reţeaua ZenithOptimedia, respectiv de Group M, entitatea ce reuneşte operaţiunile de media ale grupului de comunicare WPP. Potrivit Group M, tot în 2012, la nivel global, Internetul ar urma să ajungă al doilea mare mediu de comunicare din punct de vedere al investiţiilor de publicitate, după TV, depăşind ziarele.
Prognoze: Piaţa globală de publicitate îşi va reveni complet până în 2012
Operatorul de cablu Liberty Global, controlat de miliardarul John Malone, a anunţat că va achiziţiona operatorul de televiziune prin cablu polonez Aster Sp. z o.o, scrie Financiarul, care citează Bloomberg. Liberty Global, ce deţine deja UPC Polska Sp.zoo, compania rivală a Aster, a declarat că va achiziţiona compania poloneză Aster de la Mid Europa Partners LLP, în urma unei tranzacţii estimate la 802 milioane de dolari.
Liberty Global face noi achiziţii
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roÎn urma proiectului www.adoptaunong.ro al Galei Societăţii Civile, agenţia de strategie şi manifestare de brand Rusu+Borţun Brand Growers a decis să susţină pro bono rebrandingul Autism România - Asociaţia Părinţilor Copiilor cu Autism, scrie IAA.ro.
Rusu+Borţun Brand Growers a desenat noua identitate Autism România
Trimite un comentariu