Spotul Red Bull, construit pe marginea unei scene biblice, a fost interzis de pe TV, iar posturile care l-au difuzat au primit somaţie publică. Potrivit membrilor CNA, clipul publicitar aduce ofense convingerilor religioase ale telespectatorilor.
Forul audiovizualului a primit în jur de 40 de reclamaţii cu privire la reclama Red Bull. Acelaşi spot a fost interzis şi în Italia, potrivit servicului de monitorizare al CNA.
„Spotul este jignitor la adresa poporului român, foloseşte un limbaj licenţios şi utilizează simboluri crestine într-un context nepotrivit”, consideră organizaţia IAA (International Advertising Association).
Poziţia IAA a fost prezentată în faţa membrilor CNA de Georgiana Grecu, director executiv RAC (Consiliul Naţional pentru Publicitate).
Cum s-au apărat reprezentanţii Red Bull?
Reprezentanţii Red Bull au declarat în faţa consiliului RAC că prin acest spot nu intenţionează să jignească pe nimeni, iar consumatorii băuturii energizante înţeleg acest tip de animaţii umoristice, a spus Georgiana Grecu.
„Întâmplător la aceste posturi se uită şi oameni care nu consumă această băutură.”, a declarat Dan Grigore.
Prima TV, Pro TV, MTV, Kiss TV, AXN, UTV şi National Geographic sunt posturile care au difuzat până în prezent spotul Red Bull, potrivit serviciului de monitorizare al CNA.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
de mirare cat de scazut e nivelul cultural , dar si profesional (marketing/publicitate) al unor postari... si nu ma refer la acelea sterse deja