Viitorul măsurător de audienţă TV va fi ales astăzi, după o licitaţie care s-a derulat timp de mai multe luni.
Comisia de licitaţie (din care fac parte cinci membri CNA, cinci reprezentanţi ai posturilor TV şi cinci ai agenţiilor de publicitate) dă astăzi notele finale.
Patru companii de cercetare au depus ofertele, după cum paginademedia.ro a scris încă din toamnă, AICI. Este vorba de Nielsen Company, GfK, Kantar Media şi Media Research.
Viitorul măsurător de audienţă va începe cercetarea la 1 ianuarie 2012, când expiră contractul cu GfK.
Concurenţii:
- Nielsen Company (fostul AGB). Până în anul 2008, o companie mixtă, în care asociaţi erau AGB şi TNS a măsurat audienţele TV din România.
- GfK – Actualul furnizor de date de audienţă.
- Kantar Media – Este fostul TNS. Compania TNS a fost cumpărată de divizia de cercetarea a grupului mondial de comunicare WPP şi rebranduită la începutul acestui an în Kantar Media.
- MediaResearch – companie de cercetare din Cehia. A participat şi la licitaţia de acum trei ani.
Foto: Mediafax Foto
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii