Şeful executiv al operaţiunilor Ringier pentru Asia şi Pieţe Noi, Thomas Trub, iese, după 18 ani, din boardul executiv al companiei elveţiene, scrie HotNews, care citează un comunicat al Ringier. Acesta arată că Trub se retrage "la cererea sa (...) pentru a se putea concentra în totalitate numai pe dezvoltarea noilor pieţe ale Ringier".
Publicitate El va păstra toate funcţiile de management, cu excepţia celei de membru al boardului executiv şi al boardului director elveţian. Responsabilităţile lui Thomas Trub în boardul executiv au fost preluate de Christian Unger, CEO Ringier.
Televiziunile cu programe dedicate femeilor, cele de sport sau cele de muzică au cote de piaţă mici, comparativ cu televiziunile generaliste, dar atrag interesul investitorilor în publicitate, scrie Adevărul. Televiziunile de nişă nu au depăşit în 2010 media de 101.000 de telespectatori pe minut, ceea ce înseamnă un sfert din ratingul postului generalist, Pro TV. Sport.ro este lider detaşat între posturile de sport cu o medie de 36.000 de telespectatori pe minut la nivel urban, în 2010, iar la mare distanţă se află Eurosport, GSP TV şi DigiSport care au avut fiecare câte 16.000 de privitori pe minut. Grupul Media Pro este lider pe trei dintre cele şase nişe: filme (Pro Cinema), femei (Acasă TV) şi sport (Sport.ro). Cel mai urmărit post de documentare este Discovery, iar la canalele muzicale conduce Etno TV..
Cine au fost stăpânii nişelor în anul 2010
Membrii Comisiei de cultură din Senat au dat, raport negativ proiectului de lege care prevedea obligaţia radiodifuzorilor din România de a rezerva operelor muzicale româneşti 40% din timpul de difuzare. Deputatul PSD Victor Socaciu, unul dintre iniţiatori, a spus că membrii Comisiei de cultură din Senat au motivat avizul negativ prin faptul că ar fi o încălcare a principiilor de proprietate şi de incluziune în actul editorial al radiourilor şi că acest proiect legislativ ar fi mai potrivit instituţiilor publice de media. Decizia a fost luată cu cinci voturi "pentru" şi unul "împotrivă", proiectul urmând să fie dezbătut în plenul Senatului, care este şi camera decizională în acest caz.
Propunerea de a obliga radiodifuzorii să difuzeze 40% opere muzicale româneşti, respinsă de Comisie
Prima TV lansează, din 22 februarie, de la ora 21.30, reality-show-ul "O nouă şansă", realizat de Florian Ghimpu, ce prezintă poveştile impresionante ale oamenilor străzii, scrie Evenimentul Zilei. Mai mulţi oameni care şi-au pierdut drumul în viaţă şi au ales să locuiască pe asfaltul rece, lângă paşii grăbiţi ai trecătorilor, vor avea aparte de o nouă şansă, un nou început de drum, care constă în găsirea unui serviciu, renunţarea la vicii şi iertarea familiei.
"O nouă şansă" pentru oamenii străzii, la Prima TV
Kanal D a primit acordul Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru a începe să transmită programe în High Definition, scrie Mediafax. Potrivit CNA, Kanal D va emite experimental în digital pe canalele care aparţin Societăţii Naţionale de Radiocomunicaţii (SNR), din Bucureşti şi de la Sibiu.
Kanal D a primit aprobarea CNA pentru a emite în HD
Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti organizează o licitaţie pentru achiziţia de servicii de publicitate, contract estimat la 530.000 lei, fără TVA, scrie DailyBusiness.ro. Contractul prevede realizarea de comunicate de presă, difuzarea de spoturi radio şi TV, producţia de bannere şi alte materiale, potrivit unui anunţ al Universităţii, publicat pe e-licitaţie.ro. Acest proiect va beneficia de finanţare din fonduri europene. Durata de derulare a contractului este de 19 luni de la data atribuirii acestuia.
Universitatea de Construcţii vrea să cumpere servicii de publicitate de peste 500.000 lei
Anul trecut advertiserii din industria auto au investit aproximativ 20 de milioane de euro net în reclamele TV, în creştere cu 11% faţă de 2009, scrie Financiarul, care citează date ale companiei Media Hub. Importatorii şi producătorii de automobile au cumpărat nu mai puţin de 80.000 de puncte de rating la un preţ mediu de 225-250 de euro. Potrivit companiei Media Hub, principalii investitori au fost cei de la Renault-Nissan cu brandurile Dacia, Renault, Nissan, urmaţi de Ford, Opel, Citroen, Hyundai şi Peugeot. În 2009, primele trei locuri erau ocupate de Dacia, cu un buget de aproape 6 milioane de euro, urmată de Citroen, cu 2,5 milioane de euro, iar podiumul era completat de Porsche România, cu 2 milioane de euro.
Reclama auto în 2010: 20 mililioane euro, +11% faţă de 2009
Cea de-a 45-a ediţie a galei Super Bowl a fost urmărită, duminică seară, de 111 milioane de telespectatori americani, înregistrând astfel un nou record de audienţă, potrivit datelor publicate de Institutul Nielsen. Gala Super Bowl a fost emisiunea cu cea mai mare audienţă difuzată pe un post de televiziune american, în ultimii 20 de ani, scrie Mediafax, care citează Reuters. Creşterea de la an la an a audienţelor ilustrează motivul pentru care advertiserii plătesc până la 3 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde difuzat în timpul meciului.
Gala Super Bowl - audienţă record de 111 milioane de telespectatori
Time Warner îşi revizuieste opţiunile strategice pentru divizia de publishing IPC Media, ce publică revistele Marie Claire, Nuts, Horse&Hound şi NME şi ar putea vinde o parte din afacere, scrie Financiarul, care citează telegraph.co.uk. Surse familiare situaţiei susţin că încă nu au fost discuţii cu alte părţi interesate de titlurile diviziei, deşi vânzarea în masă a revistelor sau a titlurilor individuale este luată în considerare.
Time Warner vrea să vândă divizia IPC Media
Corespondentul cotidianului The Guardian la Moscova a primit interdicţie de intrare în Rusia din cauza unor infracţiuni administrative, dar va putea reveni după ce îşi rezolvă problemele de acreditare cu diplomaţia rusă, a afirmat marţi Ministerul rus al Afacerilor Externe. Jurnalistul britanic Luke Harding a fost expulzat la sfârşitul săptămânii trecute, în timp ce se întorcea la Moscova după ce petrecuse două luni la Londra, lucrând la dezvăluirile site-ului WikiLeaks publicate de cotidianul său, între care o notă diplomatică în care Rusia este calificată drept "stat mafiot", scrie Mediafax, care citează un comunicat al The Guardian.
Corespondentul The Guardian, expulzat din Rusia pentru infracţiuni administrative
Imperiul media News Corp., ce a plătit 580 de milioane de dolari în 2005 pentru achiziţia reţelei sociale MySpace, poate sfârşi prin a o vinde cu sume cuprinse între 50 mil. dolari şi 200 mil. dolari, scrie Financiarul, care citează bloomberg.com. MocoSpace, reţea socială pentru dispozitive mobile, a contactat News Corp în vederea unei posibile tranzacţii, anunţă Justin Siegel, CEO al MocoSpace.
News Corp. poate încasa 200 mil. $ pe MySpace
Hearst Corporation, deţinătorul National Magazine Company, a confirmat că nu mai este în discuţii pentru achiziţionarea BBC Magazines, scrie Financiarul. La doar câteva zile după ce a fost anunţată preluarea a peste 100 de titluri internaţionale din portofoliul Lagardere, Duncan Edwards, preşedinte şi director executiv al Hearst Magazines Internaţional, a admis că nu mai poartă discuţii pentru achiziţionarea portofoliului de reviste sub umbrela BBC Magazines. Motivul? Tranzacţia Lagardere, ce include 102 titluri în 15 ţări şi drepturile de publicare ale revistei „Elle”, a devenit prioritate pentru grup în 2011.
Hearst renunţă la achiziţia BBC Magazines
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roWalt Disney, cel mai mare conglomerat media şi de divertisment din lume, ce include printre altele Disney-ABC Television Group şi faimoasele parcuri Walt Disney, a încheiat anul fiscal 2010 (finalizat pe 2 octombrie 2010) cu venituri în creştere cu 5% faţă de anul fiscal 2009, până la 38,06 mld. dolari, scrie Financiarul. Divizia Media Networks (care include reţeaua de televiziune ABC) a adus cele mai mari venituri companiei, cu încasări de 17,16 mld. dolari, în creştere cu 6% faţă de 2009.
Marile grupuri media au estimări optimiste cu privire la evoluţia afacerilor
Trimite un comentariu