Piaţa de print a scăzut dramatic în 2010. La capitolul investiţii în publicitate, scăderea este de aproximativ 25 - 30 de milioane de euro. În materie de vânzări, titlurile şi-au pierdut din cumpărători în 2010.
Paginademedia.ro vă prezintă în exclusivitate un studiu de caz al vânzărilor pe publicaţiile Adevărul Holding, care deţine tabloidul numărul 1, Click şi cel mai vândut ziar quality, Adevărul.
Dacă ziarul Click a avut o evoluţie constantă, scăderea este dramatică la Adevărul. La sfârşitul lui 2010, Adevărul vindea cu 50% mai puţine ziare decât la începutul anului.
Un factor care a influenţat evoluţia titlurilor Adevărul Holding este şi distribuţia. În octombrie 2010, Rautakirja, cel mai important distribuitor de presă, a sistat relaţiile cu grupul de presă, după cum paginademedia.ro a scris aici. În prezent, a reluat colaborarea cu Adevărul.
Adevărul: 50% scădere într-un an
Ziarul Adevărul începea 2010 cu aproape 130.000 de exemplare vândute în medie pe ediţie. În decembrie 2010, totalul vânzărilor arată, potrivit cifrelor paginademedia.ro, 64.000 de copii. O scădere de 50% într-un singur an.
- În 2010, Adevărul a operat şi creşteri consistente de preţ. Într-un singur an, preţul ziarului s-a dublat. În ianuarie, ziarul (fără carte) costa 1,19 lei. A ajuns la 1.95 în mai şi a fost majorat la 2,2 lei în septembrie.
- De altfel, din septembrie vânzările au continuat să scadă. Cifrele BRAT vor fi disponibile în câteva săptămâni, dar, potrivit datelor deţinute de paginademedia.ro ziarul Adevărul a vândut, în decembrie, sub 63.000 de exemplare.
- Pentru luna ianuarie, vânzările merg în jos: sub 40.000 de exemplare, cu aproape 100.000 mai puţin decât în urmă cu un an.
- Scăderea se remarcă şi la abonamente: 22.000 în ianuarie 2010, sub 10.000 în decembrie.
Cât vinde Adevărul cu carte?
Cărţile nu mai au succesul pe care îl aduceau în urmă cu un an-doi. În vremurile bune, Adevărul vindea, în zilele cu carte, peste 250.000 de exemplare. În decembrie 2010, potrivit informaţiilor paginademedia.ro, Adevărul cu carte a vîndut cam 65.000 de exemplare.
EVOLUŢIA ÎN 2010: În ianuarie 2010, Adevărul vindea, cu carte, 230.000 de exemplare. Performanţele s-au menţinut peste 200.000 de exemplare până în luna mai, iar scăderea cea mai puternică a venit pe finalul anului: 120.000 în octombrie, 60.000 în luna noiembrie.
Luna ianuarie 2011 menţine trendul descendent: aproximativ 55.000 de exemplare a vândut Adevărul în zilele cu carte.
Click, evoluţie constantă în 2010
- Dacă Adevărul a scăzut cu aproximativ 50% într-un an, tabloidul din grup, Click, a avut o evoluţie moderată, aproape constantă.
- Tabloidul a început 2010 cu vânzări de aproape 210.000 de exemplare pe ediţie în luna ianuarie. Click s-a menţinut anul trecut în jurul pragului de 200.000 de ziare pe zi, cu mici fluctuaţii în sus sau în jos.
- Ultimele luni din 2010 arată vânzări de 212.000 de exemplare în octombrie şi de 199.000 în luna decembrie.
- În ianuarie 2011, tabloidul Click vindea aproximativ 180.000 de exemplare.
Ce au făcut revistele Forbes şi OK
- Publicaţia economică Forbes termina 2010 cu o medie pe ediţie de aproximativ 4.500 de exemplare vândute. Diferenţa este consistentă, faţă de începutul anului. În ianuarie 2010, Forbes vindea peste 9.000 de exemplare.
- Forbes a operat în 2010 o altă modificare: preţul publicaţiei a crescut de la pragul de 5 lei (4,99) la 6,8 lei în iunie 2010.
- Şi revista de celebrităţi OK a scăzut, însă mai moderat. A început în forţă, cu peste 45.000 de exemplare în martie, lună în care revista a fost lansată, cu o campanie de marketing puternică.
- Lună de lună, media pe apariţie a OK a scăzut în 2010 ajungând, în decembrie, la 24.000 de exemplare.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
- Pentru ianuarie 2011 vânzările se revigorează uşor, spre 25.000 de reviste vândute pe număr.
Comentarii
A doua greseala e ca nu au investit deloc in calitatea editoriala a ziarului, astfel incat acesta sa fie interesant si fara insert. Nu tu anchete, nu tu exclusivitati si mai e si scump. Nu da nimeni 2,2 lei sa-l citeasca pe Cartianu sau pe Patriciu.