Grosul audienţei radio se împarte la trei jucători. Zu, Kiss FM şi Radio România Actualiţăţi sunt în top şi în Bucureşti şi la nivel urban.
Radio Zu are Capitala, Kiss FM este primul pe urban. Postul public e pe locul secund în ambele topuri, potrivit ultimelor măsurători, făcute în toamna lui 2010 şi publicat astăzi.
Clasamentele, dar şi alte comparaţii cu toamna lui 2009, în continuare:
Studiul de audienţă a fost realizat în perioada 30 august – 19 decembrie 2010 de către IMAS şi Mercury Research, pe 6.515 persoane. În Bucureşti au fost 1.863 de interviuri.
Capitala este Zu
- Cele mai mari felii din aglomerata piaţă a Capitalei le au Radio Zu (239.500 de ascultători), postul public Radio România Actualităţi (203.000) şi Kiss FM (201.000).
- Restul plutonului este mult în urmă. Radio 21 coboară la 105.800 de ascultători, iar Europa FM şi Pro FM scad sub suta de mii în toamna lui 2010, comparativ cu anul precedent.
- De remarcat în Bucureşti creşterea Magic FM, cu un plus de aproape 23.000 de persoane în 2010, faţă de toamna lui 2009.
- Alte creşteri notabile: Radio Zu (17.900) şi Antena satelor (8900).
- Cele mai mari scăderi, comparativ cu toamna lui 2009: Radio 21 (minus 45.200), Europa FM (22.600) şi Kiss FM (18.000).
Audienţa posturilor de radio în Bucureşti:
Audienta medie zilnica in Bucuresti - total populatie 11+ | Toamna 2010 | Toamna 2009 | Diferenta |
---|---|---|---|
Radio ZU | 239.500 | 221.600 | 17.900 |
Romania Actualitati | 203.300 | 202.200 | 1.100 |
Kiss FM | 201.700 | 219.700 | -18.000 |
Radio 21 | 105.800 | 151.000 | -45.200 |
Magic FM | 105.000 | 82.100 | 22.900 |
Europa FM | 92.700 | 115.300 | -22.600 |
Pro FM | 91.200 | 103.500 | -12.300 |
Vibe FM | 63.000 | 75.300 | -12.300 |
Romantic FM | 61.200 | 59.800 | 1.400 |
Antena Satelor | 48.400 | 39.500 | 8.900 |
Realitatea FM | 36.100 | 40.200 | -4.100 |
National FM | 31.500 | - | |
Gold FM | 27.500 | 22.800 | 4.700 |
Radio Guerrilla | 19.900 | 28.200 | -8.300 |
One FM | 15.100 | 29.000 | -13.900 |
Romania Cultural | 13.600 | 9.600 | 4.000 |
City FM | 11.600 | 13.300 | -1.700 |
Radio Romania Regional | 9.700 | 9.800 | -100 |
ProFM Dance | 7.100 | 13.200 | -6.100 |
Radio InfoPro | - | 11.600 | |
Smart FM | - | 7.900 | -7.900 |
RFI Romania | - | 3.600 |
Doar trei posturi peste milion în mediul urban. Kiss FM, lider detaşat
La nivelul oraşelor, primele trei locuri sunt disputate de aceiaşi jucători, dar într-o altă ordine.
- Kiss FM îşi consolidează poziţia de lider la nivel urban. Postul creşte cu 130.000 de ascultători (faţă de toamna anului trecut), ajungând la un total de 1,6 milioane.
- Creşte şi Radio Zu, care trece în faţa postului public de radio.
- Europa FM scade sub un milion. Minusul este de 170.000 de persoane, cea mai mare scădere.
- Scade puternic şi Radio 21: minus 164.000 de persoane şi un total de sub 450.000 de ascultători. În schimb, ia avânt Pro FM, care câştigă peste 90.000 de ascultători.
- Magic FM creşte şi la nivel urban: plus 90.000 de ascultători.
Audienţa posturilor de radio la nivel urban:
Audienta medie zilnica la nivel urban - total populatie | Toamna 2010 | Toamna 2009 | Diferenta |
---|---|---|---|
Kiss FM | 1.602.400 | 1.472.300 | 130.100 |
Radio ZU | 1.146.600 | 1.094.100 | 52.500 |
Romania Actualitati | 1.058.600 | 1.116.400 | -57.800 |
Europa FM | 954.300 | 1.124.300 | -170.000 |
Pro FM | 613.000 | 522.800 | 90.200 |
Romania Regional | 599.100 | 609.700 | -10.600 |
Radio 21 | 436.300 | 600.000 | -163.700 |
Magic FM | 332.200 | 242.600 | 89.600 |
Antena Satelor | 192.100 | 219.400 | -27.300 |
National FM | 109.000 | - | |
One FM | 52.300 | - | |
Romania Cultural | 52.100 | 51.100 | 1.000 |
InfoPro | - | 209.400 | |
RFI Romania | - | 38.800 |
Sursa foto: radio.ubbcluj.ro
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
oricum,,,,cei de la RADIO ROMANIA ACTUALITATI sunt cei mai profesionali...in special MATINAL, MATINAL DE WEEKEND...
te indrum sa asculti intr-o dimineata radio romania actualitati, iar in cea de-a 2 zi alt post radio.....SI ATUNCI VEI INTELEGE CE SE INTAMPLA
Mai bine no comment :)) Daca ar merita sa acorzi atentie aberatiilor de genul tau, s-ar demonstra o gramajoara de lucruri vis a vis de tot ce ai debitat. Sincer, insa, te scuza cacofoniile.
De super curiozitate: ce buletin meteo e profi? Spun asta pt ca toate il preiau de la ANM. E cel mai simplu exemplu, dar sunt curios ce asculti tu. Sau problema este ca se vorbeste prea repede pentru tine?
Am fost anul asta in concediu in Ro. 2 saptamani ca sa imi va parintzii cat si care mai sunt inca vii si am incercat sa urmaresc mai multe posturi de radio.
Ghicitzi ce ? Nu am putut. Mi-au cazut greu la stomac.
Singura ocazie in care au fost tolerabile a fost cand am fost blocat im masina mai mult de 1 ora in plimbarile mele de colo colo.
Playlist-uriel ca playlistyurile (nu au fost asa de indigeste hardcore ca cel al radio3.net -si pe vremuri am fost cica metalist - da dupa 2 ore back to back si heavy-ul incepe sa dea pe dinafara) sunt daca nu entuziasmante macar acceptabile la mai toate radiourile daaaaa cand deschide DJ-ul gura se termina cu smecheria gata ... ca ca sa nu mai spun de cat de iritante sunt stirile PE TOATE POSTURILE.
Cred ca daca va intrebatzi cu adevarat ce posturi se asculta si posturi nu se asculta si mai ales DE CE NU SE ASCULTA solutzia rezonabila e sa facezti focus grupuri si sa masuratzi momenetele de iritare pe care le provoaca respectivele posturi pentru ca sa avetzi indicii a ce jeneaza peste medie, ce incomodeaza asa pe modelul :" la curtea lui voda e sedintza mare stau boieri pe scaun stau si in picioare ...."
Iar daca e sa discutam si s ane batem in campanii natzionale astea intotdeuna se fac multimedia cu pilonul principal pe TV si cu varii ramificatii spre radio si outdoor si ce-o mai ramane si spre print. Deci acolo la radio se roade osuletzul ce a mai rams de la masa celor mari si tari iar acele vine la pachet de la agentzia de publicitate a trstului si nu ca merite personala a respectivului post de radio.
Daca suntezi sincer interesati de domeniu incercatzi sa vedeti prin ce difera Kiss de Zu ma rog si dincolo de existentza lui KissTV adica ce jeneaza la KissFM in Bucuresti de da lumea pe Zu si reciproc de ce sta lumea pe Zu si prefera KissFM.
In momentul in care identificatzi elementele de diferentziere mai putem discuta altfel Prozac FM pe toata linia si eu daca tot e sa ma droghez prefer sa o fac cu playlist-ul meu si nu cu playlist-ul lor , parerea mea.
Altminteri daca avetzi minte lui Sanda care : " Nu inteleg de unde atata interes pentru Radio Romania Actualitati sau Antena Satelor!!!! " probabail ca n-o sa va explicatzi niciodata de ce EtnoTV sau AgroChanel au privitori de loc.
Si culmea ca au. Probabil ca nu atat prin ceea ce ofera ci prin ceea ce nu indeasa pe gatul privitorului.
si o intrebare: de unde drac' "Zu" ? vreo legatura cu laptele zuzu? .. le-am auzit un promo ceva cu "sa ai o atitudine zu" .. cred ca nici geniile care l-au conceput nu sunt in stare sa explice ce au avut in cap cu asta.. no comment !
la fel cum intre dacie si bmw nu va fi nicodata egalitate.
Repet, nu pune la un loc mai multe planuri: ce ti se pare tie sau mie sau oricui de bun gust; ce fel de oameni asculta un anumit post; cum este realizat un anumit post, ca produs, ce inseamna putere de cumparare etc. Ia-le separat si vezi carentele/realizarile.
Numai bine.
Pana la urma, CHR-urile sunt niste veritabile produse premium ca mod de constructie si functionare. Sunt un super produs destinat celor multi si nu este usor sa faci asa ceva la novel profi.