Skip to main content

16martie: Jurnaliştii români părăsesc Japonia din cauza riscului nuclear

 

Tot mai multe organizaţii media, inclusiv din România, îşi retrag corespondenţii din Japonia pe măsură ce creşte riscul nuclear. Corespondenta Antenelor, Carmen Avram, s-a întors deja în ţară, iar corespondentul Realitatea TV, Cosmin Stan, se pregătea, ieri, să revină în România, scrie HotNews.ro.

Publicitate

Realitatea a anunţat, ieri, că jurnalistul Cosmin Stan se pregătea să revină în ţară, acesta povestind dificultăţile întâmpinate de oamenii care încearcă să ajungă la aeroportul Tokyo Narita Internaţional.

La rândul său, corespondenta Antenelor în Japonia, Carmen Avram, a revenit în România în cursul nopţii de luni spre marţi, după cum au spus pentru HotNews.ro reprezentanţii Antena 3.
Jurnaliştii străini, inclusiv români, încep să părăsească Japonia din cauza riscului nuclear

Site-urile de ştiri economice din România sunt accesate în principal de cititori locali, urmaţi de cititorii aflaţi în comunităţile din Marea Britanie, Statele Unite şi Germania. Singura excepţie o face site-ul wall-street.ro, accesat, în mod paradoxal, din Republica Moldova, mai mult decât orice alt site din segmentul său, scrie Capital.

În luna februarie wall-street.ro a avut peste 58.000 de clienţi veniţi din Republica Moldova, în condiţiile în care toţi ceilalţi competitori direcţi(zf.ro, money.ro, capital.ro) au avut, fiecare, undeva între 3.000 şi 8.000 de clienţi veniţi din aceasta ţară.
Mai mult, cifrele arată ca nici măcar site-uri de ştiri generaliste precum realitatea.net sau adevarul.ro nu aduc atât de mulţi clienţi din Moldova (cifrele din SATI arată un număr de aproximativ 30.000 de clienţi din Republica Moldova intraţi în februarie pe realitatea.net).Contactat de capital.ro pentru comentarea acestor cifre, Mihai Seceleanu, CEO la InternetCorp, nu a comentat.
wall-street.ro, un site accesat în mod dubios din afara României

Membri din partea mai multor organizaţii mass-media şi de protecţie a dreptului la liberă exprimare au protestat ieri seară în faţa ambasadei Ungariei la Bucureşti împotriva noii legi a presei intrată în vigoare la Budapesta, relatează HotNews şi Evenimentul Zilei. Proteste au avut loc simultan şi la Budapesta, Berlin, Frankfurt şi New York, conform Active Watch România. Circa 25 de protestatari, printre care ziarişti de la publicaţii de limbă maghiară din România, au cerut verificarea caracterului constituţional al legii presei maghiare şi revizuirea ei, cu implicarea organizaţiilor media în proces, suprimarea pedepselor prevăzute în lege şi restaurarea independenţei redacţiilor de ştiri ale presei publice maghiare.

Starea de sănătate a deputatei PDL Teo Trandafir se îmbunătăţeşte continuu, scrie Evenimentul Zilei, care citează cel mai recent comunicat postat pe site-ul Spitalului AKH din Viena, unde aceasta este internată de două luni. Pacienta este ţinută sub observaţie la terapie intensivă, dar este „pe picioare” si poate chiar să meargă, cu ajutor.
Teo Trandafir, pusă din nou pe picioare

Pe măsură ce specialiştii în relaţii publice îşi concentrează tot mai mult atenţia asupra social media, aflate într-o dezvoltare explozivă, e important ca aceştia să nu ignore media tradiţionale, care sunt şi vor rămâne foarte influente, a declarat Stephen Davies, consultant la agenţia britanică de comunicare 3W PR, în cadrul evenimentului PR Forum, relatează Wall-Street.ro.
"Trebuie să ne concentrăm asupra noilor media, dar nu să nu ignorăm mediile tradiţionale. În 10 ani vom avea încă ziare”, a spus Stephen Davies.

De asemenea, digitalul nu înlocuieşte întotdeauna cu succes clasicile interacţiuni dintre oameni, susţine Alan Parker, Head of Digital la agenţia GollinHarris.
PR-ul într-o lume digitală: Nu uitaţi de media clasice. Oamenii vor citi ziare şi peste 10 ani

Reţeaua de socializare Facebook are peste 3 milioane de utilizatori români, dintre care circa 26,78% locuiesc în Bucureşti, scrie Mediafax, care citează un raport publicat de Facebrands.ro, un serviciu de monitorizare a paginilor de Facebook din România administrat de Standout şi Byte Flux.
Facebook are peste 3 milioane de utilizatori români

Dacă până acum jobul oamenilor de PR era să comunice cu companiile, jurnaliştii şi autorităţile, acum atenţia lor se mută înspre oamenii de rând, pe măsură ce social media cresc în amploare, a declarat Ioana Mănoiu, managing partner GMP PR, în cadrul evenimentului PR Forum, relatează Wall-Street.ro şi DailyBusiness.ro. În această perioadă, reputaţia companiilor este mai fragilă ca niciodată, susţine Mănoiu. "Crizele se propagă rapid în online şi, dacă în urmă cu câţiva ani se atenuau după câteva zile, acum a€œraman veşnic în online. (...) €œGoogle e managerul reputaţiei tale. În momentul în care ai un singur articol negativ în prima pagină de căutări pe Google, eşti într-o permanentă criză de reputaţie, de care nu eşti constient”, spune Ioana Mănoiu.

Microsoft a lansat, ieri, Internet Explorer (IE) 9, versiune a unuia dintre cele mai utilizate browsere din lume, disponibil în 40 de limbi, inclusiv în limba română, a anunţat compania, scrie Mediafax. "În mai puţin de un an, IE9 a ajuns de la primul preview public la versiunea finală cu ajutorul partenerilor hardware şi al comunităţii Web", a declarat, într-un comunicat, Tudor Galoş, Windows Business Group Lead la Microsoft România.
Internet Explorer 9 este disponibil şi în limba română

Comunicare integrată de bună calitate atât offline, cât şi online, interacţiune cu consumatorii, capacitate de adaptare şi multitasking din partea omului de PR, precum şi mai multă flexibilitate şi proactivitate din partea acestuia sunt câteva dintre sugestiile celor mai cunoscuţi specialişti în comunicare pentru cei care anul acesta construiesc reputaţii, într-o perioadă în care importanţa PR-ului creşte, scrie IAA.ro.

Diana Klusch, Corporate Affairs Director la Ursus Breweries, îşi doreşte să vadă mai multă comunicare şi mai puţin PR de acum înainte: “Prin asta înţeleg să existe integrare între toate elementele de comunicare, indiferent de canalele folosite (advertising, shopper marketing, social media, evenimente, comunicare internă, media relations), astfel încât mesajul dorit să atingă audienţa, publicul cu care dorim să comunicăm.
Ce se întâmplă când PR-ul preia funcţia de leadership


Violet Advertising colaboreaza cu Domeniile Viticole Tohani, semnand noua campanie a vinului Sânge De Taur. De asemenea, agentia a lansat un concept nou de bautura alcoolica pe piata din Romania, la granitele dintre alcool si vin - STF ("Sange de Taur Forte"). Noua campanie Sange De Taur si lansarea STF marcheaza inceputul colaborarii dintre Domeniile Viticole Tohani si Violet, parteneriat care presupune asigurarea serviciilor de planificare strategica, creatie, media si BTL de catre agentia membra Comvort Group.
Violet Advertising semneaza campania "Sange de Taur"

Al-Qaeda a lansat o revistă glossy pentru femei numită "Al-Shamikha" - "Femeia Măreaţă", scrie Gândul, care citează Huffington Post. Revista a fost poreclită "Jihad Cosmo", are 31 de pagini, iar pe coperta primei ediţii apare o femeie acoperită de niqab şi o mitralieră. "Femeia Măreaţă" a intrat în atenţia occidentului pe trei martie, când o organizaţie care monitorizează activităţile Al-Qaeda i-a semnalat prezenţa pe piaţa din Orientul Mijlociu.
Al-Qaeda lansează o revistă glossy pentru femei: "Femeia Măreaţă", cunoscută şi ca "Jihad Cosmo". O altă publicaţie de profil: "Cum să faci o bombă în bucătăria mamei tale"

Publicaţiile online din SUA au atras anul trecut, pentru prima dată, mai mulţi cititori şi venituri din publicitate decât cele tipărite, scrie DailyBusiness.ro, care citează Reuters. Astfel, 46% dintre participanţii la studiu au spus că citesc ştirile online de cel puţin trei ori pe săptămâna, faţă de 40% care le citesc din presa tipărită. "Migraţia către publicaţiile online se accelerează. Tabletele şi smartphone-urile contribuie din plin la acest proces", a spus unul dintre realizatorii studiului, citat de Reuters.
Online-ul bate pentru prima oara ziarul in SUA la cititori, dar si la publicitate

Pentru noul slogan, "Adidas is all in", producătorul de echipamente sportive va lansa mâine o campanie de comunicare de două ori mai scumpă decât cea din timpul Campionatului Mondial de Fotbal din 2010, scrie DailyBusiness.ro, care citează LSA.
Noul slogan, îl va înlocui de mâine pe vechiul "Impossible is nothing", iar principalele categorii de produse ale grupului vor fi reunite sub brandul "all adidas".
Adidas îşi schimbă sloganul şi lansează cea mai scumpă campanie din istoria sa

Diesel a lansat nouă campanie online, "Diesel Island", in care îi invită pe oameni să contribuie la o societate stupidă şi complet nouă pe o insulă îndepărtată, scrie DailyBusiness.ro, care citează BrandRepublic.
Fanii proiectului sunt invitaţi să creeze şi să voteze legi, să adopte sărbători publice, un imn naţional şi să contureze o nouă democraţie prin intermediul jocurilor de pe Facebook integrate în site-ul Diesel.
O nouă campanie Diesel - invitaţie la crearea unei societăţi stupide pe o insulă îndepărtată

Sursa foto: Antena3

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Radu Radu
    care jurnalisti romani prietene?

    ai vazut tu vreun material exclusiv al acestor asa zisi corespondenti din Japonia? uita-te pe NYT si alte publicatii sa vezi ce inseamna corespondenta, romanii sunt pseudo jurnalisti

Trimite un comentariu

sus