Scandalul Adevărul – McCann Erickson vine într-o perioadă în care vânzările ziarului au scăzut dramatic.
Adevărul a vândut în primul trimestru de trei ori mai puţin decât anul trecut. Tabloidul Click scade mai puţin, la fel ghidul TV editat vinerea. La Forbes scăderea este de 50%, la fel la OK. Historia este stabilă.
Paginademedia.ro vă prezintă vânzările publicaţiilor editate de Adevărul Holding, grupul deţinut de Dinu Patriciu, în primele luni din 2010.
Adevărul
Ziarul quality vindea în ianuarie 2010 aproximativ 130.000 de exemplare la fiecare ediţie. În 2011, vânzările au variat în jurul valorii de 42-45.0000 de copii.
Vânzările ziarului Adevărul, în primul trimestru din 2010 şi 2011
Adevarul | 2010 | 2011 |
---|---|---|
Ianuarie | 130.000 | 42.000 |
Februarie | 121.000 | 44.000 |
Martie | 124.000 | 49.000 |
Aprilie | 128.000 | 43.000 |
Click
Scăderea Click faţă de anul trecut este mai mică decât în cazul Adevărul. Tabloidul se menţine în 2011 la vânzări medii de aproximativ 190.000 de exemplare pe ediţie.
Vânzările ziarului Click, în primul trimestru din 2010 şi 2011
Click | 2010 | 2011 |
---|---|---|
Ianuarie | 208.000 | 193.000 |
Februarie | 239.000 | 190.000 |
Martie | 253.000 | 185.000 |
Aprilie | 239.000 | 188.000 |
Ghidul Click TV este mai stabil. Dacă în primele luni din 2011 situaţia era comparativă cu 2010, în martie şi aprilie scăderea este mai puternică.
Vânzările ghidului Click TV, în primul trimestru din 2010 şi 2011
Click Ghid TV | 2010 | 2011 |
---|---|---|
Ianuarie | 397.000 | 392.000 |
Februarie | 436.000 | 383.000 |
Martie | 435.000 | 370.000 |
Aprilie | 408.000 | 358.000 |
Forbes
Publicaţia de business vinde la jumătate, faţă de primele patru luni din 2010.
Vânzările Forbes, în primul trimestru din 2010 şi 2011
Forbes | 2010 | 2011 |
---|---|---|
Ianuarie | 9.200 | 4.700 |
Februarie | 9300 | 5.000 |
Martie | 9.600 | 4500 |
Aprilie | 9.000 | 4.400 |
OK!
În martie 2010, publicaţia vindea aproape 50.000 de exemplare. Vânzările de acum sunt de 23.000 de reviste la fiecare număr.
OK | 2010 | 2011 |
---|---|---|
Ianuarie | 24.000 | |
Februarie | 23.000 | |
Martie | 46.000 | 23.000 |
Aprilie | 42.000 | 23.000 |
Tango
Intrată anul trecut în portofoliul Adevărul Holding, Tango vinde sub 10.000 de reviste la fiecare număr.
Ianuarie: 8.700
Februarie: 9.300
Martie: 9.400
Aprilie: 9.700
Historia
Historia este unul dintre cele mai stabile titluri. Revista şi-a conservat vânzările în acest an.
Vânzările Historia, în primul trimestru din 2010 şi 2011
Historia | 2010 | 2011 |
---|---|---|
Ianuarie | 13.000 | 12.000 |
Februarie | 11.000 | 11.000 |
Martie | 11.000 | 11.000 |
Aprilie | 13.000 | 11.000 |
Dilema
Săptămânalul Dilema este constant. Atât anul trecut, dar şi în 2011, a avut salturi de vânzări graţie DVD-urilor.
Vânzările Dilema, în primul trimestru din 2010 şi 2011
Dilema | 2010 | 2011 |
---|---|---|
Ianuarie | 6.700 | 6.100 |
Februarie | 6.800 | 6.300 |
Martie | 6.700 | 19.000 |
Aprilie | 44.000 | 14.000 |
Paginademedia.ro a realizat acum câteva luni o analiză a rezultatelor Adevărul pe anul trecut, AICI.
Citeşte şi:
- Căderea printului în 2010. Studiu de caz: Adevărul Holding
- Coca Cola-Adevărul, episodul 2. Ameninţarea agenţiei: “nu vom plăti niciuna dintre comenzile Coca-Cola”
- Coca Cola, mărul discordiei între Adevărul Holding şi site-ul Think Outside the Box
Sa inteleg ca Adevarul se afla pe investitii doar de un an si din aceasta cauza nu are profit (operational), dar macar cateva rezultate la nivel de tiraj, publicitate si audienta...
Ce noroc/stiinta au unii care pot sa gaseasca scuze pentru un asemenea esec si sa ramana in functii... Unde se depun CV-uri ?