Vineri, site-ul Think Outside the Box (TOTB), găzduit de platforma Adevărul, este oprit brusc.
Explicaţia Adevărul: “disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă”.
Reprezentanţii site-ului în cauză detaliază: o serie de articole despre Coca Cola au deranjat conducerea Adevărul, care le-a considerat “de calitate îndoielnică” şi a rupt parteneriatul.
Detalii, în continuare:
Site-ul independent Think Outside the Box era găzduit, de şase luni, de platforma Adevărul, la adresa think.adevarul.ro. Site-ul beneficia şi de trimitere de pe homepage-ul Adevărul. Vineri, 6 mai, Adevărul decide ruperea parteneriatului. Ce s-a întâmplat?
Comunicatul Adevărul Holding, semnat de Peter Imre este scurt şi nu oferă detalii:
"Această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.
Ca atare, începând tot de vineri, 6 mai, adresa online www.think.adevarul.ro nu mai poate fi accesată. De asemenea, anunţăm că site-ul adevarul.ro nu va mai promova materiale provenind de la sursa mai sus menţionată."
Contactat de paginademedia.ro pentru acest subiect, dar şi pentru alte teme legate de Adevărul (cazul Media Point, întârzierea salariilor) directorul Peter Imre a răspuns sec: “Acestea nu sunt subiecte de duminică la prânz”.
Articolele despre Coca Cola au încins spiritele
Dacă poziţia Adevărul nu oferă prea multe explicaţii, reprezentanţii Think Outside the Box vin cu detalii: şefii Adevărul au fost deranjaţi de o serie de articole despre Coca Cola publicate de site în ultima săptămână.
Think Outside the Box:
"Argumentele invocate în convorbirile telefonice menite să clarifice situaţia reprezentau un ”demers jurnalistic ce nu îndeplineşte exigenţele editoriale ale publicaţiei Adevărul” în câteva articole, considerate un atac direct împotriva unui brand important de pe piaţa românească.
Deşi articolele au fost publicate începând cu 2 mai 2011, reproşurile editoriale au apărut abia pe 6 mai 2011."
Site-ul TOTB a publicat cinci articole despre Coca-cola:
- Câtă fericire a adus Coca Cola în 125 de ani
- Cât de curată este imaginea Coca Cola după 125 de ani
- Cât de mult dăunează Coca Cola sănătăţii: de la mituri, la verdictele medicilor
- Cola, drogul preferat al copiilor
- Cum am ajuns să bem toţi Coca Cola, de la fotbalişti la Osama bin Laden
Conducerea Adevărul a considerat aceste articole ca fiind “de calitate îndoielnică”, spun cei de la site, care menţionează că nu au fost înştiinţaţi de intenţia Adevărul.
Coca cola marchează 125 de ani de la lansarea produsului. De ce a decis site-ul să publice acum aceste articole?
“Considerăm că într-o lume în care adevărurile sunt spuse pe jumătate, în care campaniile de publicitate pot spune aproape orice, fără pericolul unor sancţiuni, şi în care echilibrul informaţiilor este înclinat clar într-o parte, este nevoie de publicaţii care prezintă şi cealaltă parte a monedei.”
Precizăm că Think Outside the Box a avut ca scop, încă de la înfiinţare, pe lângă materiale de informare şi de educaţie cu privire la mediu, să arate şi partea mai puţin reprezentată a unor activităţi economice în reclame sau în media din zilele noastre. În acest fel, TOTB.ro a avut constant, de-a lungul existenţei sale, o atitudine critică faţă de mai multe branduri şi moduri de comportament de pe piaţă.
Cele două comunicate, integral:
ADEVĂRUL
Adevărul Holding a renunţat la colaborarea cu platforma “Think outside de box”
Conducerea Adevărul Holding anunţă întreruperea colaborării cu platforma online de informaţii “Think outside de box” începând de vineri, 6 mai 2011. Această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.
Ca atare, începând tot de vineri, 6 mai, adresa online www.think.adevarul.ro nu mai poate fi accesată. De asemenea, anunţăm că site-ul adevarul.ro nu va mai promova materiale provenind de la sursa mai sus menţionată. Ne cerem scuze cititorilor pentru eventualul disconfort creat şi suntem siguri că vor înţelege motivele care ne-au condus la această hotărâre dificilă.
Peter L. Imre
Director General Adevărul Holding
THINK OUTSIDE THE BOX
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.roPunctul de vedere al TOTB.ro cu privire la despărţirea de Adevărul
Vineri, 6 mai 2011, în jurul orei 15:00, Adevărul Holding a oprit funcţionarea platformei partenere de jurnalism online Think Outside the Box, fără înştiinţarea acesteia. Potrivit comunicatului de presă publicat de ziarul Adevărul, “această decizie survine ca urmare a apariţiei unor disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă.”
Argumentele invocate în convorbirile telefonice menite să clarifice situaţia reprezentau un ”demers jurnalistic ce nu îndeplineşte exigenţele editoriale ale publicaţiei Adevărul” în câteva articole, considerate un atac direct împotriva unui brand important de pe piaţa românească. Deşi articolele au fost publicate începând cu 2 mai 2011, reproşurile editoriale au apărut abia pe 6 mai 2011. Subliniem că suspendarea site-ului think.adevarul.ro s-a făcut fără consultarea redacţiei TOTB.
Precizăm că Think Outside the Box a avut ca scop, încă de la înfiinţare, pe lângă materiale de informare şi de educaţie cu privire la mediu, să arate şi partea mai puţin reprezentată a unor activităţi economice în reclame sau în media din zilele noastre. În acest fel, TOTB.ro a avut constant, de-a lungul existenţei sale, o atitudine critică faţă de mai multe branduri şi moduri de comportament de pe piaţă.
Pentru că în comunicarea oficială nu a fost precizat un articol concret sau de unde au apărut ”disfuncţiile grave”, înţelegem că este vorba de cinci articole care ar fi reprezentat sursa nemulţumirii, printre care se numără trei articole informative şi două de opinie. Articolele pot fi accesate prin următoarele linkuri:
- Câtă fericire a adus Coca Cola în 125 de ani
- Cât de curată este imaginea Coca Cola după 125 de ani
- Cât de mult dăunează Coca Cola sănătăţii: de la mituri, la verdictele medicilor
- Cola, drogul preferat al copiilor
- Cum am ajuns să bem toţi Coca Cola, de la fotbalişti la Osama bin Laden
Toate aceste cinci articole au fost publicate în cadrul rubricii "Cu tendinţă", primele trei dintre ele fiind treceri în revistă ale diferitelor registre din istoria acestei băuturi, iar ultimele două având caracter de editorial. Conducerea Adevărul a considerat aceste articole ca fiind “de calitate îndoielnică”.
O comunicare oficială a întreruperii parteneriatului nu a apărut până la această oră.
Think Outside the Box a ales să publice în acest comunicat articolele care au dus la întreruperea colaborării pentru ca presa şi cititorii să poată decide, fiecare în parte, în ce măsură publicaţia noastră corespunde sau nu standardelor jurnalistice. Demersul nostru urmăreşte doar să fim judecaţi în parte, de către fiecare cititor, într-un mod independent şi personal.
Totodată, considerăm că într-o lume în care adevărurile sunt spuse pe jumătate, în care campaniile de publicitate pot spune aproape orice, fără pericolul unor sancţiuni, şi în care echilibrul informaţiilor este înclinat clar într-o parte, este nevoie de publicaţii care prezintă şi cealaltă parte a monedei.
Think Outside the Box mulţumeşte management-ului şi board-ului editorial Adevărul pentru colaborarea extrem de bună din ultimele 5 luni, considerând că această colaborare a fost una benefică pentru toate părţile implicate.
Comentarii
Nu este relevant. Ai idee despre ce se vorbeste aici ?
mai concret, eu cred ca nici motivele de publicare a unor astfel de articole de catre TOTB nu sunt tocmai cusher. sa avem si asta in vedere...
stai să vezi ziarul de marti, 10 mai
:D