Skip to main content

Schimbări notabile în audienţele radio în Bucureşti. Magic FM, în Top 5. Radio 21, pe locul 9

 

Odată cu schimbarea metodologiei de măsurare (datele se culeg acum pe telefon), cifrele radiourilor arată cu totul altfel faţă de anul trecut.

Publicitate

Diferenţele cele mai notabile vin de la Radio 21 (cu o audienţă la jumătate acum), Magic FM (care intră în Top 5) şi de la Radio Guerrilla (cu o audienţă de două ori mai mare acum în Bucureşti).

Detalii, în continuare:

Metodologia de culegere a datelor a fost schimbată în acest an. În perioada ianuarie – mai, datele au fost culese prin telefon. Până în decembrie 2010, interviurile erau făcute faţă în faţă. Valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL.

Din analiza datelor de audienţă pe Bucureşti:

  • Radio 21 are, pe noua metodologie, o audienţă cu peste 50% mai mică decât în primăvara anului trecut, când audienţa se măsura altfel.
  • Radio ZU se menţine pe primul loc în Bucureşti şi pe noua măsurătoare.
  • Kiss FM sare pragul de 200.000 de ascultători.
  • Surpriza vine de la Magic FM şi de la Radio Guerrilla. Pe noua metodologie, Magic FM intră în Top 5, cu peste 130.000 de ascultători. Pe noul sistem, Radio Guerrilla are 66.000 de ascultători (de două ori mai mult decât pe vecea metodologie.

Audienţa posturilor de radio în Bucureşti, în primăvara lui 2010 şi 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative şi nu se pot compara):

ianuarie - mai 2010 ianuarie - mai 2011
1 Radio ZU 250.000 220.800
2 Romania Actualitati 206.000 213.600
3 Kiss FM 190.000 208.100
4 Magic FM 83.000 133.300
5 Europa FM 103.000 113.700
6 Romantic 65.000 104.600
7 Vibe FM 70.500 79.000
8 Pro FM 84.500 77.700
9 Radio 21 140.500 68.300
10 Guerilla 29.000 66.000
11 Rock FM (fost One FM) 31.000 59.800
12 Realitatea FM 39.000 42.000
13 Antena Satelor 36.000 41.300
14 National FM 27.000 39.000
15 Cultural 8.000 28.000
16 Gold 21.000 24.900
17 City FM 10.500 2.600
18 One FM 31.000
19 Smart 11.100
20 Sport Total 10.000
21 InfoPro 7.000
22 ProFM Dance 5.000

Sursa: Asociaţia pentru Radio Audienţă

Kiss FM, lider pe urban şi pe noua măsurătoare

La nivel urban, Kiss FM este cel mai ascultat post de radio. Pe noua metodologie, are 1,7 milioane de ascultători.

  • România Actualităţi şi Radio ZU completează podiumul.
  • Şi la nivel urban, pe noua metodologie, Magic FM are o audienţă aproape dublă faţă de măsurătorile de anul trecut. Cifre mai mai are şi Pro FM.

Audienţa posturilor de radio în Mediul Urban, în primăvara lui 2010 şi 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative şi nu se pot compara):

ianuarie - mai 2011 ianuarie - mai 2010
1 Kiss FM 1.753.800 1.398.000
2 Romania Actualitati 1253.200 1.180.000
3 Radio ZU 1.131.800 1.032.000
4 Europa FM 1.010.600 993.000
5 Pro FM 764.500 487.000
6 Magic FM 439.000 270.000
7 Radio 21 373.800 535.000
8 National FM 199.300 94.000
9 Antena Satelor 195.800 197.000
10 Rock FM 136.800
12 Cultural 128.400 55.000
12 InfoPro 0.0 201.000

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • 3 motive 3 motive
    "Publicul Premimum" nu era acasa intre 08.00-16.00. De aceea acum sunt diferente enorme. Ganditi-va ca Guerrilla a avut si 66.000 de mii de ascultatori pe modelul vechi de sondaj prin 2005, ceea ce insemna vreo 180.000 de ascultatori si cumva locul 3 pe Bucuresti, nu?
  • mda mda
    Sunt mai bune pe sistemul nou. Pentru ca sondarea se face si telefonic (fix si mobil), adica ii pot sonda si pe cei care nu stau acasa toata ziua, ca râmele.
    In consecinta, oamenii activi se vad pe aceste date.
    De aici vin cresterile la radiourile cu public matur si activ (Europa, Magic, Guerrilla...)
  • mda mda
    Cum doar Buzdugan si Morar?
    Ei sunt pe primul loc, dar la diferenta mica de Kiss, nicidecum nu conduc detasat.
    Oricum, Zu are doar 11.5%. Restul de 88,5% asculta altceva.
    Sa nu ne panicam deci. 9 din 10 bucuresteni nu asculta buzdugan si morar :))
  • mda mda
    Agentiile fac parte din asociatia care se ocupa de aceste date ... deci cifrele sunt acceptate de agentii.
  • albastru albastru
    toti au crescut pe baza unei cifre eronate. Nu au cum sa fie 11,4 milioane de ascultatori radio zilnici 11+ in Romania (daily reach). indiferent daca sunt FM/AM/online si pe cablu. Inteleg ca piata radio se bate cu tv-ul si online-ul pe publicitate dar mai trebuie sa creada cifra asta si agentiile
  • Evident Evident
    Si la radio 21 totusi nu se intampla nicio schimbare? De management, nimic? De vreo 3 ani sunt intr-o continua scadere... dezastruoasa... si nu pot sa cred ca doar Buzdugan si Morar pot face audiente in Bucuresti / Romania... Common...
  • Stelian Dudaev Stelian Dudaev
    Intrebarea care este si se pune este: cand sunt eronate sondajele? Pe sistemul vechi sau pe sistemul nou?
    Guerrila, de exemplu, nu doar ca s-a mai mult decat dublat fata de primavara trecuta, s-a mai mult decat triplat fata de toamna trecuta. Asta fara sa faca mari tumbe sau campanii de promovare sau mai stiu eu ce.
    Inteleg ca ARA recomanda sa nu comparam noile date cu cele vechi pe motiv de schimbare de metodologie dar ceva pute. Mai ales la jucatorii mai mici. La cei mari diferenta nu este atat de puternica. Cu sistem schimbat sau nu, ARA livra niste cifre care, teoretic, ar trebui sa serveasca cheltutorilor de bugete de publicitate. Eu cred ca ar fi interesant de stiut daca cu 100 de euro sunt ascultat de 20 sau de 60 de mii de oameni.
    Mai pe fata spus: Guerrilla sa sara de cur in sus si sa-si mareasca pretul si sa faca scandal ca au fost furati? Sau publicitarii sa le spuna sa se mai plimbe cu ratza ca nu e buna metoda asta noua?
    Cam aceeasi discutie se poate face si la Romantic. Ca si aia au crescut precum Praslea fara sa faca nimic. Dar la ei nu conteaza prea mult ca nu vand mare lucru.
  • Lucian Lucian
    @Ionut
    Radio 21 suna bine dar de vazut se vede prost...adica e cu marketing-ul varza,ultima campanie serioasa a lor le-a facut mai mult rau decat bine,din pacate.Referitor la glumele de santier banuiesc ca faci referire la ZU si nu Kiss(daca te referi la matinaluri)
  • mda mda
    Ionut, muzica data de ei nu are cum sa prinda in Romania. Ei au incercat altceva si asta i-a costat. Si matinalul, bineinteles ...
  • Ionut Ionut
    Ciudata scaderea celor de la Radio 21. Programele si muzica suna cu mult mai bine decat la Kiss sau Zu... probabil lipsa matinalului ii trage in jos...sau lipsa limbajului de santier...
  • albastru albastru
    imas spune ca sunt 11.425.800 de romani 11+ (in romania) care asculta zilnic radio. cum vi se pare cifra asta?
  • florin florin
    eu tot nu inteleg cum se fac masuratorile astea. se suna la persoane alese la intamplare sau cum?
  • mda mda
    Danutz, asa si este. Kiss FM este numarul 1 pe tara, Zu e numarul 1 in Bucuresti
  • OLiX OLiX
    @danutz pai nu e normal? unii in tara, altii in bucuresti
    @Petrisor vezi ca ultimul tabel nu apare, cred ca e o eroare
  • DonDraperJr DonDraperJr
    Pai lumea s-a saturat de toate pacanelele care se difuzeaza in continuu pana la saturatie pe radiourile comerciale. Cu toate ca prefer Smart FM sau Guerilla mai mult decat Magic, ma bucur sa vad ca nu sunt singurul satul de pacanele

Trimite un comentariu

sus