Odată cu schimbarea metodologiei de măsurare (datele se culeg acum pe telefon), cifrele radiourilor arată cu totul altfel faţă de anul trecut.
Diferenţele cele mai notabile vin de la Radio 21 (cu o audienţă la jumătate acum), Magic FM (care intră în Top 5) şi de la Radio Guerrilla (cu o audienţă de două ori mai mare acum în Bucureşti).
Detalii, în continuare:
Metodologia de culegere a datelor a fost schimbată în acest an. În perioada ianuarie – mai, datele au fost culese prin telefon. Până în decembrie 2010, interviurile erau făcute faţă în faţă. Valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL.
Din analiza datelor de audienţă pe Bucureşti:
- Radio 21 are, pe noua metodologie, o audienţă cu peste 50% mai mică decât în primăvara anului trecut, când audienţa se măsura altfel.
- Radio ZU se menţine pe primul loc în Bucureşti şi pe noua măsurătoare.
- Kiss FM sare pragul de 200.000 de ascultători.
- Surpriza vine de la Magic FM şi de la Radio Guerrilla. Pe noua metodologie, Magic FM intră în Top 5, cu peste 130.000 de ascultători. Pe noul sistem, Radio Guerrilla are 66.000 de ascultători (de două ori mai mult decât pe vecea metodologie.
Audienţa posturilor de radio în Bucureşti, în primăvara lui 2010 şi 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative şi nu se pot compara):
ianuarie - mai 2010 | ianuarie - mai 2011 | ||
---|---|---|---|
1 | Radio ZU | 250.000 | 220.800 |
2 | Romania Actualitati | 206.000 | 213.600 |
3 | Kiss FM | 190.000 | 208.100 |
4 | Magic FM | 83.000 | 133.300 |
5 | Europa FM | 103.000 | 113.700 |
6 | Romantic | 65.000 | 104.600 |
7 | Vibe FM | 70.500 | 79.000 |
8 | Pro FM | 84.500 | 77.700 |
9 | Radio 21 | 140.500 | 68.300 |
10 | Guerilla | 29.000 | 66.000 |
11 | Rock FM (fost One FM) | 31.000 | 59.800 |
12 | Realitatea FM | 39.000 | 42.000 |
13 | Antena Satelor | 36.000 | 41.300 |
14 | National FM | 27.000 | 39.000 |
15 | Cultural | 8.000 | 28.000 |
16 | Gold | 21.000 | 24.900 |
17 | City FM | 10.500 | 2.600 |
18 | One FM | 31.000 | |
19 | Smart | 11.100 | |
20 | Sport Total | 10.000 | |
21 | InfoPro | 7.000 | |
22 | ProFM Dance | 5.000 |
Sursa: Asociaţia pentru Radio Audienţă
Kiss FM, lider pe urban şi pe noua măsurătoare
La nivel urban, Kiss FM este cel mai ascultat post de radio. Pe noua metodologie, are 1,7 milioane de ascultători.
- România Actualităţi şi Radio ZU completează podiumul.
- Şi la nivel urban, pe noua metodologie, Magic FM are o audienţă aproape dublă faţă de măsurătorile de anul trecut. Cifre mai mai are şi Pro FM.
Audienţa posturilor de radio în Mediul Urban, în primăvara lui 2010 şi 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative şi nu se pot compara):
ianuarie - mai 2011
ianuarie - mai 2010
1
Kiss FM
1.753.800
1.398.000
2
Romania Actualitati
1253.200
1.180.000
3
Radio ZU
1.131.800
1.032.000
4
Europa FM
1.010.600
993.000
5
Pro FM
764.500
487.000
6
Magic FM
439.000
270.000
7
Radio 21
373.800
535.000
8
National FM
199.300
94.000
9
Antena Satelor
195.800
197.000
10
Rock FM
136.800
12
Cultural
128.400
55.000
12
InfoPro
0.0
201.000
Comentarii
In consecinta, oamenii activi se vad pe aceste date.
De aici vin cresterile la radiourile cu public matur si activ (Europa, Magic, Guerrilla...)
Ei sunt pe primul loc, dar la diferenta mica de Kiss, nicidecum nu conduc detasat.
Oricum, Zu are doar 11.5%. Restul de 88,5% asculta altceva.
Sa nu ne panicam deci. 9 din 10 bucuresteni nu asculta buzdugan si morar :))
Guerrila, de exemplu, nu doar ca s-a mai mult decat dublat fata de primavara trecuta, s-a mai mult decat triplat fata de toamna trecuta. Asta fara sa faca mari tumbe sau campanii de promovare sau mai stiu eu ce.
Inteleg ca ARA recomanda sa nu comparam noile date cu cele vechi pe motiv de schimbare de metodologie dar ceva pute. Mai ales la jucatorii mai mici. La cei mari diferenta nu este atat de puternica. Cu sistem schimbat sau nu, ARA livra niste cifre care, teoretic, ar trebui sa serveasca cheltutorilor de bugete de publicitate. Eu cred ca ar fi interesant de stiut daca cu 100 de euro sunt ascultat de 20 sau de 60 de mii de oameni.
Mai pe fata spus: Guerrilla sa sara de cur in sus si sa-si mareasca pretul si sa faca scandal ca au fost furati? Sau publicitarii sa le spuna sa se mai plimbe cu ratza ca nu e buna metoda asta noua?
Cam aceeasi discutie se poate face si la Romantic. Ca si aia au crescut precum Praslea fara sa faca nimic. Dar la ei nu conteaza prea mult ca nu vand mare lucru.
Radio 21 suna bine dar de vazut se vede prost...adica e cu marketing-ul varza,ultima campanie serioasa a lor le-a facut mai mult rau decat bine,din pacate.Referitor la glumele de santier banuiesc ca faci referire la ZU si nu Kiss(daca te referi la matinaluri)
@Petrisor vezi ca ultimul tabel nu apare, cred ca e o eroare