Orange reface o reclamă care promovează noua ofertă pentru cartela prepay după ce Vodafone, Cosmote şi CNA au sesizat Consiliul Român pentru Publicitate (RAC).
Cosiliul RAC a decis în şedinţa din 21 iulie că spotul “aşteptările se schimbă cu Orange” este înşelător.
[youtube width="350" height="280"]http://www.youtube.com/watch?v=Manwrw-XKXA&feature=related[/youtube]
Potrivit Codului RAC, Orange trebuie să-şi corecteze spotul în cinci zile de la anunţarea diciziei.
Oferta Orange prezentată în reclamă sună astfel: “75 minute naţionale şi internaţionale, 75 sms naţionale, 1.500 minute în reţea, 1500 sms în reţea, cu 5 euro/lună. În plus, acum ai opţiunea gratuit 3 luni la reîncărcare. "
Ce au reclamat cei doi competitori ai Orange şi CNA?
- “Folosirea incorrectă a cuvântului “gratis”, atâta timp cât consumatorul trebuie să îndeplinească mai multe condiţii ce nu îi sunt comunicate clar în vederea acordării gratuităţii.”
- “Inducerea în eroare a consumatorilor în ceea ce priveşte numărul de încărcări necesare pentru acordarea celor trei luni de gratuitate. “
- “Lipsa informaţiilor cu privire la plata TVA din comunicările comerciale, altele decât spotul TV.”
În urma analizării făcute, RAC a ajuns la următoarele concluzii:
- “ Spotul induce consumatorilor ideea că gratuitatea serviciului promovat se acordă la o singură încărcare de 5 euro. În realitate, gratuitatea este de numai trei luni pe an şi se obţine la achiziţionarea unei cartele preplătite în valoare de 4 eurocredit şi numai după trei încărcări succesive cu minimum 4 eurocredit plus TVA. Această informaţie nu este percepută de consumator.”
- “Utilizarea termenului gratuit în legătură cu afirmaţia cinci euro/lună este incorectă, în condiţiile în care consumatorul trebuie să îndeplinească o serie de condiţii şi obligaţii suplimentare care nu sunt prezentate în comunicările comerciale, cu excepţia paginii web a companiei”, mai spune RAC în decizia formulată.
Comentarii