România liberă a devenit cel mai vândut cotidian din România, potrivit cifrelor de vânzări publicate de BRAT pentru perioada aprilie – iunie 2011.
Adevărul, liderul la categoria cotidiane quality pentru mult timp, a fost detronat de România liberă care a urcat pe locul trei în al doilea trimestru din 2011, cu circa 40.800 de exemplare vândute pe ediţie. Diferenţa importantă vine de la capitolul "vânzări în bloc" (un client cumpără mai multe exemplare). România liberă vinde în bloc 7.300 de exemplare medie pe zi. La celelalte ziare, vânzările în bloc sunt zero.
În continuare, date despre cum au evoluat vânzările celorlalte ziare:
- Adevărul a înregistrat o scădere de aproape trei ori în perioada aprilie-iunie 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cotidianul lui Dinu Patriciu este şi ziarul cu cea mai mare scadere de pe piaţă, adică .
- Cea mai mare scădere o are Adevărul. În al doilea trimestru al acestui an, vânzările medii pe ediţie ale cotidianului au scăzut cu peste 75,000 de exemplare pe ediţie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la doar 40,555 de copii.
- Pe locul doi în topul scăderilor se află Libertatea cu 45.300 de exemplare pe ediţie, urmată de Jurnalul Naţional cu 35.000.
- Tabloidele, deşi conduc clasamentul vânzărilor, n-au fost nici ele ocolite de scăderi. Click şi Libertatea au înregistrat scăderi ale vânzărilor de peste 20.000 de exemplare în al doilea trimestru din 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Click s-a vândut în perioada aprilie – iunie 2011 în aproximativ 180.000 de exemplare.
- Singurele publicaţii care au înregistrat creşteri ale vânzărilor în al doilea trimestru al acestui an, faţă de aceeeaşi perioadă a anului 2010, au fost Săptămâna Financiară ( +90) şi Curierul Naţional (+30).
- Mai multe ziare nu şi-au declarat cifrele de vânzare pentru perioada aprilie – iunie 2011, printre acestea se numără Puterea, Kamikaze şi Financiarul.
Vânzările medii zilnice ale principalelor publicaţii în perioada aprilie – iunie 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010:
Nume Publicatie | Total vanzari apr - iun 2011 | Total vanzari apr-iun 2010 | Diferenta |
---|---|---|---|
Click | 180,280 | 207,370 | -27,090 |
Libertatea | 103,100 | 148,410 | -45,310 |
Romania Libera | 40,820 | 42,420 | -1,600 |
Adevarul | 40,555 | 116,680 | -76,125 |
CANCAN | 37,250 | 58,460 | -21,210 |
Gazeta Sporturilor | 35,140 | 42,450 | -7,310 |
Jurnalul National | 31,170 | 66,170 | -35,000 |
PRO Sport | 27,010 | 33,170 | -6,160 |
Saptamana Financiara | 18,290 | 18,200 | 90 |
Academia Catavencu | 17,070 | 23,860 | -6,790 |
Evenimentul Zilei | 15,850 | 22,480 | -6,630 |
Ziarul Financiar | 10,220 | 12,260 | -2,040 |
Capital | 10,140 | 12,720 | -2,580 |
Business magazin | 6,360 | 8,370 | -2,010 |
Forbes | 4,700 | 8,210 | -3,510 |
Curierul National | 3,230 | 3,200 | 30 |
Kamikaze | 5,379 | 6,920 | -1,541 |
Financiarul | n/a | 8,970 | |
Gandul | n/a | 13,160 | |
Puterea | n/a | 2,070 |
Cu discount de 99% iti cumperi singur (eventual prin alta firma), in bloc, 100.000 de exemplare si treci din nou pe primul loc.
Daca e balci. pai balci sa fie!