Dramă sentimentală în ultima reclamă Groupama. Ploaie şi lacrimi după ce un accident îi răscoleşte personajului principal relaţia cu… maşina (răvăşită şi ea de incident).
Dramă sentimentală într-un mai vechi şi celebru spot Ikea: ploaie şi lacrimi după ce o lampă veche este tuburată pentru că vechii stăpâni o aruncă, nepăsători, la gunoi.
Înainte de explicaţiile agenţiei, reclama Groupama:
Alo, Groupama, reclama în dicuţie
Ce a vrut Leo Burnett, agenţia care s-a ocupat de reclamă, de ce a mers pe reţeta emoţională, dar şi clipul de care aduce aminte, în continuare:
Leo Burnett:
“Am ajuns la această idee plecând de la “insight”-ul că majoritatea oamenilor dezvoltă relaţii speciale cu maşinile lor, de la forme obsesive de întreţinere şi protejare, până la transformarea lor în adevăraţi membri ai familiei (cu diminutivul aferent, cuvinte de alint si incurajare etc).”
Într-o categorie dominată de cifre, discounturi şi superoferte, reclama Groupama a ales o abordare emoţională. De ce?
“Răspunsul la această întrebare vine oarecum firesc: pentru a face ceva diferit, care să atragă atenţia, să “iasă din calup”. A contat destul de mult însă în crearea acestei atmosefere romantice, boeme şi faptul că Groupama este o marcă din Franţa.”
Atmosfera, muzica (special compusă), dar şi alte elemente ale reclamei, aduc aminte de un spot celebru: Ploaie şi lacrimi în ultima reclamă Groupama. Vreo asemănare cu celebra reclamă pentru Ikea?, pentru Ikea.
“Nu am avut spotul Ikea ca referinţă sau reper”, spun oficialii agenţiei Leo Burnett.
Înainte de declaraţiile lor, reclama Ikea:
Spotul Ikea, "Lampa"
Cât la sută este inspirată reclama Groupama din spotul IKEA - lamp?
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro"Nu am avut spotul Ikea ca referinţă sau reper, iar singurele asemănări sunt poate la nivel de atmosferă şi tratare a imaginii. De altfel, întreaga legătură emoţională la acel spot este creată prin aceste elemente, sau mai bine zisa indusă, pentru că ea nu există sau n-ar trebui să existe (asa cum ne zice personajul mucalit din final).
Spotul “Groupama” nu te îndeamnă să-ţi laşi maşina pe mâna oricui, cu atât mai puţin să renunţi la ea în caz că ai avut un accident şi să-ţi cumperi alta nouă. Dimpotrivă."
Groupama imi stirneste zimbete, fara sa pot preciza cit e condescendenta, cit e hilaritate.
Da' te-nteleg ca ai nevoie de subiecte. Clientii tai de baza traverseaza periode dificile.