Cifrele de audienţă prezentate în urmă cu o lună de Biroul Român de Audit al Tirajelor au fost modificate de curând după ce a fost modificat universul studiului a fost "aliniat" la cel al televiziunii şi radioului. După această schimbare cifrele au crescut, scrie HotNews.ro.
Modificarea a fost făcută după o adunare generală a SNA, ce reuneşte editori de presă, agenţii, regii şi clienţi de publicitate, unde s-a decis să se revină la volumul universului folosit înainte de publicarea primelor rezultate ale recensământului, pentru a "oferi pieţei de publicitate cifre comparabile cu celelalte media".
Cum arată noile cifre, în continuare:
De ce s-au întors la vechile date demografice? "Pentru că aceste date (ale recensământului - n.r.) nu sunt oficiale şi finale", a explicat Silviu Ispas, preşedintele BRAT, pentru HotNews.
Primele date de audienţă ale ziarelor au fost publicate în urmă cu o lună, eveniment despre care paginademedia.ro a scris AICI. Cifrele publicate au fost primele după schimbarea metodologiei, de la culegerea prin intermediul chestionarelor pe hârtie, la cele pe calculator.
Cum arată noile date de audienţă
Publica?ie
SNA mai 2011 - ianuarie 2012
SNA dupa recalcurare
Click!
647.000
770.000
Libertatea
498.000
592.000
Cancan
381.000
454.000
Gazeta Sporturilor
374.000
445.000
Pro Sport
303.000
360.000
Adevarul
194.000
230.000
Jurnalul National
149.000
177.000
Evenimentul zilei
133.000
159.000
Ziarul financiar
74.000
88.000
Romania libera
49.000
59.000
Sursa: SNA
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Asa! Si ce castigi tu daca vor disparea? (n-o baga p-aia cu padurea ca e falsa)
ar fi foarte frumos sa vedem si unde se duce tirajul respectiv. de RL sunt foarte curios in sensul asta (vanzare cu bucata 10% din tiraj; retur de aprox 20%; restul vanzari in bloc sau abonamnete), cate penitenciare/primarii etc au abonament sau cumpara in bloc? :)
Cred ca tirajul este o cifra mai credibila, audienta este doar o cifra orientativa.