“Psst… hai să-ţi spun un secret!”. România este “La răscrucea dintre moştenirea latină şi cea bizantină”, o ţară "Cât se poate de verde" (sigur verde?). Cu astfel de texte directe sau cu altele mai subtile (“Turiştii merg la Mediterană, călătorii în România”) vrea Ministerul Turismului să-i convingă pe turişti să ia cu asalt România, o ţară cu o “natură nealterată şi aproape (sic!) nevizitată".
Dacă nu ar apărea într-un caiet de sarcini, afirmaţiile aparent ironice ar concura cu succes cu Divertis.
Printre detalii tehnice cu bugete, public ţintă şi altele, în caietul de sarcini pentru ultima campanie de brand turistic (la care sunt deja trei concurenţi) apar o serie de indicaţii despre ce texte trebuie să conţină viitoarele reclame.
Paginademedia.ro vă prezintă câteva din indicaţiile ministerului:
Licitaţia îşi doreşte o campanie pentru promovarea turismului, iar indicaţiile respectă celebrul manual de brand cu frunza.
Ce vrea ministerul:
Cum să fie textul campaniei?
"Conţinutul verbal este definit de expresiile scurte, situate deasupra (sau în apropierea) textului mai lung, descriptive, care va apărea în campanie."
"Patru metode diferite de formulare a elementelor:
1. Accentuează atributele:
“Cât se poate de verde”
“La răscrucea dintre moştenirea latină şi cea bizantină”2. Accentuează beneficiile:
“Psst… hai să-ţi spun un secret”
“Conectat la natură – reconectează-te cu tine însuţi”3. Identifică grupurile ţintă:
“Te consideri un explorator şi nu ai fost încă în România?”
“Turiştii merg la Mediterană, călătorii în România”4. Provoacă:
“Globali …ce? Autenticitate românească vie”
“Şi credeai că cunoşti Europa”
După indicaţiile legate de texte, urmează o serie de “cuvinte care ne plac” (fără a se detalia cui îi sunt pe plac aceste cuvinte):
“Experienţă, împărtăşire, amintire, povestiri, sinceritate, legătura, responsabil, imaginaţie, bunătate, durabil, sigur, sănătos, natural, autentic, original, pur, spiritual, timp, răsuflare, inimă, explorează, tradiţie, valori, profund, Europa, simplu, plăcere, verde, cer, proaspătă.”
Cum să fie muzica:
“Muzica folosită trebuie să fie în acord cu principalele atribute şi elemente de diferenţiere ale brand-ului (autenticitate, natura, cultura): a se evita muzica din curentul principal European.”
“Recomandarea este în linie cu elementele menţionate anterior: să aibă o sonoritate românească (fără a se uita ca audienţa-ţintă trebuie să fie atrasă de ea), probabil folosind instrumente muzicale locale şi/sau tradiţionale, cu o abordare a secolului 21.”
“Pot fi integrate chiar şi sunete ale naturii. De asemenea, genul de muzică trebuie să fie adaptat în funcţie de produsul/ videoclipul / imaginea prezentată. De ex. .“Acţiune şi Aventură” poate avea un fundal muzical ceva mai “sălbatic” decât “Viaţa sălbatică şi parcuri naturale” care este bine să folosească muzica mai liniştită.”
“Recomandarea noastră este implicarea compozitorilor locali pentru crearea unor teme specifice pentru spoturile importante, folosind instrumente tipice fără a se limita la tradiţii”
Recomandări la capitolul imagine:
“Colorarea artificială, digitalizată trebuie abandonată în favoarea folosirii culorilor naturale, autentice asa cum pot fi găsite în România.”
“În ceea ce priveşte imaginile cu vizitatori, cele care includ persoane cu aspect de model sau nerealiste din alte puncte de vedere, trebuie înlocuite cu imagini ale “oamenilor adevăraţi“, cu care vizitatorul se poate identifica. De asemenea, trebuie ilustrat “călătorul cu discernământ” descoperind aspecte ascunse ale României şi trăind experienţe unice de călătorie.
Ce trebuie să reţină “turistul cu discernământ”. De ce trebuie să aibă discernământ turistul din România
Cei care aleg România ar trebui să fie “turiştii cu discernământ”. Cum defineşte caietul de sarcini publicul ţintă al campaniei?
“Grupul de turişti cu potenţial principal pentru România este dispus să facă eforturi suplimentare pentru a ajunge în locuri neatinse: natură impresionantă şi cultură şi viaţă autentice. Iar aceste persoane ştiu şi cum să găsească aceste locuri şi să se distanţeze de mase.”
Pentru ei, “turiştii cu discernământ” (un concept bine definit la nivel global printre specialiştii din sectorul turistic), aflaţi în căutare de destinaţii unice sau noi cu natură nealterată şi cultură autentică, România oferă itinerarii de explorare şi destinaţii potrivite pentru trăirea unor experienţe de călătorie extraordinare bazate pe o reală autenticitate, un cadru natural neatins şi peisaje minunate."
Ce trebuie să reţină ei?
Că România este “o adevarată gradină a Carpaţilor, care combină următoarele trei elemente cheie de diferenţiere, care trebuie puse în valoare":
- natură nealterată şi aproape nevizitată
- viaţa autentică rurală
- fundament cultural unic în lume
Licitaţia a făcut primii paşi zilele trecute. Citeşte cine s-a înscris, AICI.
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Din punctul asta de vedere, proiectul mi se pare foarte bun si curajos. Dar, repet, nu sunt nicidecum un specialist. E doar o parere de turist.
coroane de copaci verzi panoramare pe un veceu de la tara. sunetambiental: ciripit de pasari sibazait de muste.
-psst!hai,sa-ti spun un secret!
-?ochi beliti
-romania este in totalitate verde!
-adica? ochi si mai beliti, exoftalmici!
-verde-verde!
- aha,legionara???
-???!!!nu,nu, la rascrucea dintre mostenirea latina si cea bizantina!
-adica?nehotarata?
- nehotarata?,da, dar cat se poate de verde!
-si iarna?
-iarna nu!
-ok, am terminat! zice turistul cu discernamant.dialogul se petrece intr-un veceu neaos in curtea unui taran neaos din muntii romaniei, prin luminator se vad ochii turistului care, cu discernamant, isi rezolva necesitatile in timp ce converseaza cu calauza care-i tine rucsacul, termosul, si sulul de hartie igienica.cat timp dialogheaza sunetul de fond ramane doar un BAZAIT DE MUSTE. bineinteles ca mustele vor fi verzi, da,din acelea!pleaca amandoi pierzndu-se in zarea verde-verde si bazaiti de muste.generic final suprapus peste imaginea celor doi pierzandu-se in zare:natura nealterara si aproape nevizitata!in cadru indepartat turistul are un derapaj discret apoi isi analizeaza(in silueta) talpa bocancului de turist cu discernamant.isi continua calatoria