"Ne pricem foarte mult la suferinţă". O concluzie trasă de publicitarul Liviu David (Next Advertising), după o pledoarie care a inclus şi publicitatea: "reclamele optimiste nu funcţionează la noi", spune el. Exemplele lui, în continuare.
Un alt publicitar, Bogdan Naumovici, a punctat hiperactivitatea românilor pe net, dar lipsa de reacţie în viaţa reală: „Aud tot felul de păreri de la oameni care vor să rupă norii, dar fac asta doar pe Facebook, nu şi în realitate”.
Cea de-a cincea zi a Zilelor Biz a fost dedicată domeniului Media&Marketing. Prima sesiune a evenimentului de astăzi a avut ca temă România şi românii. Cum sunt românii, ce îi motivează?
Liviu David, Next Advertising: „Reclamele optimiste nu funcţionează la noi”
- Românilor le place să sufere. Noi avem toate motivele din lume să ne îngrijorăm. Noi suferim deci existăm, suferinţa ne motivează să existăm.
- Ne pricem foarte mult la suferinţă. Cele mai cunoscute filme româneşti: 4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile. Chiar şi comediile noaste sunt pline de suferinţă.
- Suferinţa te înconjoară şi trăieşti din ea.
- Reclamele cele mai viralizate în România: cel mai vizionat spot românesc de pe internet este cel cu Maia Morgenstern în care şi smulge urechea sau cel cu Dragoş Bucur în care şi smulge dintele cu patentul. Cred că reclamele optimiste nu funcţionează la noi.
- Până şi umorul românesc e cinic.
- Toate poveştile din cărţile noastre sunt pline de suferinţă.
Vintilă Mihăilescu: Nevoia de sociabilitate a oamenilor este uriaşă şi este o resursă ce trebuie exploatată.
- Publicitatea în România este de foarte multe ori cu poveşti, nu cu mesaj strict.
- Avem o obsesie a topurilor, a brandurilor, a imaginii de ţară.
- Suntem o societate de prime time. Ce e în prime time există, ce nu, nu există.
- O societate confuză. Mai bine de jumătate din români se tem de viitor.
- Avem ea mai scăzută rată de încredere în instituţiile publice.
- Nu există politici urbane în România. Este o uriaşă confuzie între spaţiul public şi cel privat.
- Nevoia de sociabilitate a oamenilor este uriaşă şi este o resursă ce trebuie exploatată.
- Parteneriatul publicului cu statul a eşuat, cel cu societatea a eşuat. Parteneriatul cu piaţa ar putea să meargă, cred eu, cu o condiţie, de a nu mai face clientul captiv ci de a-l transforma în partener.
Adina Vlad, Unlock Research. Studiu despre români: A fi diferit nu este o valoare în România. Diferenţa intimidează, ameninţă echilibrul.
- Românul este extrem de răbdător. Reacţionează doar când ajunge la fundul sacului.
- A fi diferit nu este o valoare în România. Diferenţa intimidează, ameninţă echilibrul.
- Românul visează la un trai uşor şi prosper, în armonie cu ceilalţi.
- Românul este un supravieţuitor. Când îşi pierde echilibrul găseşte soluţii atipice.
- Vorbele nu mai sunt suficiente. Faptele contează mult mai mult. Mesajul trebuie dublat de fapte.
Bogdan Naumovici, 23 Communication Ideas: M-a speriat obsesia românilor de a nu plăti nimic.
- Încercăm să ajungem la oameni din ce mai diferiţi. La grupuri mai mici şi mai diferite.
- Pentru mine cea mai puternică experienţă a fost scandalul Voyo – Vplay. M-a speriat obsesia românilor de a nu plăti nimic. De faptul că simt că totul li se cuvine.
- Aud tot felul de păreri de la oameni care vor să rupă norii, dar fac asta doar pe Facebook, nu şi în realitate.
Sunt nea publicitarul si nea cutare asta plin de el si suficient pana in maduva oaselor. Uite, acum citindu-ti comentariul mi-am dat seama ca nu am inteles nimic din campaniile pe care chiar eu le-am facut. Campania de la Connex Play pe care mi-ai dat-o ca exemplu a fost creata si filmata chiar de mine impreuna cu doi colegi din agentie.
http://www.youtube.com/watch?v=H4nwaj5kGyE
Multumesc ca iti plac reclamele mele. Sa nu mai crezi tot ce citesti scos din context, trebuia sa vii acolo sa intelegi ce am vrut sa spun. :)