Skip to main content

Modificarea Legii Audiovizualului, reacţii la nivel internaţional

 

Publicitate

Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare (EACA) reacţionează la Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii Audiovizualului, pe care o pregăteşte Guvernul României. Reprezentanţii asociaţiei au trimis o scrisoare către Guvern, CNA, Ministerul Economiei şi Consiliul Concurenţei prin care trag un semnal de alarmă în legătură cu proiectul de ordonanţă care „ar putea fi votat pe 20 noiembrie”.

„Asociaţia noastră din România ne-a adus la cunoştinţă despre proiectul de ordonanţă de urgenţă de modificare a Legii Audiovizualului 504/2002, ce vizează mecanismul de achiziţie a spaţiului publicitar şi care, din câte înţelegem, urmează să fie aprobată în şedinţa de Guvern din 20 noiembrie”, se precizează în scrisoare.

În document, organizaţia a mai remarcat că proiectul nu a fost trimis, pentru dezbatere, nici la Consiliul Concurenţei şi nici către Consiliul Naţional al Audiovizualului.

EACA „susţine transparenţa dintre agenţii, clienţii lor şi partenerii media, dar suntem extrem de îngrijoraţi despre următoarea modificare propusă în ordonanţa de urgenţă”. Este vorba despre adăugarea, în Legea Audiovizualului, a articolului 291 ce prevede achiziţia spaţiului publicitar.

“Art. 291 (1) Orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate.

(2) Orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de intermediarii mentionati la alin. (1) beneficiarilor finali ai publicitatii televizate, vor fi in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul. Intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor si mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicitatii televizate pentru care solicita ofertele de pret.

(3) Obiectul achiziţionării menţionate la alin. (1) va fi plătit direct de către beneficiarul final al publicitatii televizate radiodifuzorului, in baza facturii ce va fi transmisa beneficiarului final al publicitatii televizate de către radiodifuzor. Orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestora, acordat de către radiodifuzor trebuie să figureze pe factura emisă beneficiarului final al publicitatii televizate.
(4) Intermediarii menţionati la alin. (1) nu pot să primească altă plata sau contraprestatie decât cea care le este platita de către beneficiarul final al publicitatii televizate în vederea remunerării serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.
9. La articolului 35, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu urmatorul cuprins:

“(3) În cazul autopromovării emisiunilor sponsorizate, se pot prezenta, la sfârşitul spotului sau integrat in cadrul spotului, pe o durată de maximum 10 secunde, mărcile sponsorilor.”

GĂSIŢI PROIECTUL INTEGRAL DE ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ AICI. 

Preocupările noastre sunt următoarele:

  • Proiectul are un important efect anticoncurenţial.
  • Proiectul limitează puterea de negociere a agenţiilor în relaţia cu radiodifuzorii.
  • Proiectul favorizează monopolul radiodifuzorilor asupra propriului spaţiu de publicitate prin eliminarea negocierilor.
  • Proiectul favorizează monopolul radiodifuzorilo prin faptul că radiodifuzorul (postul de radio sau TV) trebuie să cunoască datele despre contractul dintre client şi agenţia de publicitate.
  •  Proiectul nu defineşte noţiunea de intermediar ţi nu ia în calcul rolul complex pe care îl joacă agenţiile de publicitate.

Scrisoarea EACA

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • papleaca papleaca
    este admirabil cum lupta agentiile pentru ca aceasta ordonanta sa nu treaca. media are multe de invatat din asta. nu degeaba agentiile sunt intr-o pozitie de forta astazi. cu concurenta acerba de care se tot plang si totusi sunt profitabile si unite. media n-a fost unita nici in boom si cu atat mai putin unita acum. repet, de invatat de la agentii, mai putin partea cu controalele de la consiliul concurentei.
  • flo flo
    da, si in franta cand s-a adoptat legea asta, tot la voiculescu s-au gandit
  • profesor profesor
    Cred ca aceasta proiectata OUG serveste perfect intereselor lui Voiculescu ceea ce ma face sa concluzionez ca pe Varan nu-l mai satura nimic! Mi-e scarba ... bleahhh
  • burningsnowflake burningsnowflake
    "favorizează monopolul radiodifuzorilor asupra propriului spațiu de publicitate."
    fraza asta este absolut dementiala!!!...:-))))
    agentiile nici macar nu considera ca spatiul publicitar este al radiodifuzorilor, iar ei sunt doar reprezentantii clientilor pe acest spatiu.
    sunt de o aroganta maximala. Bine la face Ponta.
    ia sa vedem acum salariile alea cu 3 sau 4 zerouri....ha?
    si sediile.
    bine va zice Mircea: la cate au facut sa zica mersi ca nu-s la vorbitor.
  • Mircea Mircea
    In ceea ce priveste "rolul complex" al agentiilor de publicitate, tocmai asta e problema: si-au pierdut acest rol in Romania si s-au transformat in simpli intermediari pe piata de publicitate, fara sa aduca valoare clientului pe care il reprezinta.
    Solutia e simpla: va intorceti la creatie ! Si va luati adio de la spaga, spunand un "MULTUMESC" cat se poate de sincer ca nu ati infundat puscaria (desi nu e tarziu, ca faptele nu s-au prescris).
  • Mircea Mircea
    "Proiectul favorizează monopolul radiodifuzorilor asupra propriului spațiu de publicitate prin eliminarea negocierilor." !!!
    Astia sunt toti tampiti ?! Nu cred. Mai ales ca pe site-ul EACA nu apare acest document, asa cum ar fi normal. In plus, pare scris tot de "talentatul domn Florescu".
  • previzibil previzibil
    Ba proiectul ia in calcul fix ”rolul complex” al agentiilor de publicitate: niste capuse monopoliste, care infloresc in criza, in timp ce mari branduri de presa si televiziune sunt in insolventa.

Trimite un comentariu

sus