Posturile de televiziune, agenţiile de publicitate şi clienţii reuniţii în IAA au venit cu un punct de vedere legat de ordonanţa de urgenţă care modifică Legea audiovizualului. Poziţia vine după ce membrii IAA s-au întâlnit, luni, pentru a discuta ordonanţa.
Una din concluziile IAA – International Advertising Association este că ordonanţa “va atrage efecte dezastruoase asupra acestei industrii”: piaţa TV va scădea cu 20% (de la 190 de milioane de euro în 2012, la 152 de milioane anul viitor). Pierderile agenţiilor ar fi de 40 de milioane de euro.
Poziţia IAA spune că televiziunile, “cu o singură excepţie” au agreat că impactul negativ al ordonanţei este mai mare decât beneficiile. Documentul nu nominalizează postul TV dar, din informaţiile Paginademedia.ro, este vorba de grupul Intact, reprezentat la discuţiile de la IAA de Sorin Alexandrescu.
IAA îi reproşează Guvernului că “nu a respectat nici principiile legale privind elaborarea actelor normative şi nici principiile bunei guvernări, care presupun că deciziile cu impact major asupra unei industrii să fie discutate cu reprezentanţii respectivei industrii.”
Tot spre Guvern se îndreaptă o altă observaţie:
“OUG este neconstituţională întrucât autoritatea nu a putut justifica situaţia extraordinară a cărei reglementare nu mai suportă amânare.”
Efectele Ordonanţei care, printre altele, interzice rebate-ul, în viziunea IAA:
Asupra clienţilor de publicitate:
- Creşterea costurilor directe cu spaţiul publicitar cumpărat, întrucât clienţii trebuie să discute cu fiecare post TV în parte.
- Creşterea costurilor administrative indirecte pe care le va atrage obligativitatea clienţilor de a gestiona singuri contractile de publicitate multiple.
Asupra agenţiilor:
- IAA apreciază că impactul asupra pieţei va fi de 20%: dacă în 2012 piaţa TV este de aproximativ 190 de milioane de euro, în 2013 s-ar ajunge la 152 de milioane, dacă se aplică ordonanţa.
- Pierderea agenţiilor s-ar putea ridica la 40 de milioane de euro.
- Falimente: aceste pierderi nu vor putea să fie suportate de către agenţiile independente mici şi mijlocii şi vor atrage falimente.
Asupra televiziunilor:
- Creşterea birocraţiei aferente gestionării relaţiei directe cu sutele de clienţi care cumpără spaţiu publicitar.
- Scăderea bugetelor alocate de clienţi pentru publicitatea TV, din cauza migrării acestora dinspre TV către celelalte medii pentru a evita blocaje şi creşteri de preţ.
- Risc de faliment pentru televiziunile mici şi mijlocii, reprezentate acum prin regiile de publicitate, din cauza incapacităţii acestora de a gestiona spaţiul publicitar.
Asupra statului:
- Scăderea veniturilor la bugetul de stat, colectate prin impozitele şi taxele aferente pieţei de publicitate.
- Riscuri juridice majore de încălcare a Constituţiei şi a generării cadrului legislative favorizant practicilor neconcurenţiale.
Comentarii
Ca sa creez confuzie si sa deturnez deturnarea deturnarii sensului ordonantei.
Si ce-as rezolva?
Spalare pe creier nu inseamna curatarea mizeriei?
Nu mai veni cu balast care nu are nicio legatura cu esenta problemelor.
Mai scutiti-ne cu felixu vostru si glumele voastre basiste de doi lei.
Ii zici o data unui prost, uite OZN-ul si ii furi portmoneul, ii zici a doua oara uite meteoritul si ii furi ceasul, a treia oara nu mai merge.
Gata. Se scufunda, trebuie sa inotati.
Asta e soarta sobolanilor de cand e lumea.
In loc de "IAA face" si "IAA drege", ar trebui scris "cei cativa baieti destepti care utilizeaza IAA-ul fac si dreg".
Totul e murdar si delegitimat.
IAA-ul a facut o campanie free, de interes public, cu sprijinul CNA, care se numea: "Margarina este buna".
Cum n-am inca nici doctorate in chimie si nici in anatomie, nu cred ca margarina este buna, cred ca este nociva.
Si cum n-am nici doctorat in comunicare, nici IAA-ul nu consider ca este benefic, decat la nivel declarativ.
Altfel, e un fel de organizatie de-aia cu oameni loiali.
Cui?
- fals ! Agentiile pot gestiona, in continuare, conturile clientilor, si pot tine legatura cu televiziunile, contra cost. Diferenta e ca, acum, aceste costuri sunt separate si transparente
- fals ! Pe acelasi motiv de mai sus.
Asupra agentiilor:
- primul punct nu are nicio logica - de ce ar renunta clientii la publicitate ?
- asta e un motiv cinic. Nu aplicati o lege pentru transparenta ca pierdem noi bani !
- corect ! Oricum piata e plina de pseudo-agentii de publicitate. Daca te uiti la Registrul Comertului, sunt zeci de mii in tara !
Asupra televiziunilor:
- primele doua afirmatii sunt false exact pe explicatia de mai sus: agentiile isi pot face treaba, in continuare, la fel ca si pana acum. Factureaza, insa, separat, serviciile de consultanta pe care le fac. Nu e interzis si e chiar de dorit. Singura diferenta e ... transparenta !
- da, unele televiziuni mici vor disparea insa, haideti sa fim seriosi, multe dintre ele sunt penibile si sunt vandute de marile agentii doar ca sa ia banii clientilor, efectul publicitatii difuzate pe aceste televiziuni este ZERO sau chiar contrar.
Asupra statului:
- astea sunt de campanie electorala si nici macar nu trebuie comentate