Canalele grupului Pro urmează să iasă de mâine, când contractul expiră, din portofoliul operatorului Dolce, deţinut de Romtelecom, dar ambele părţi speră să ajungă la o înţelegere.
“Nu excludem continuarea negocierilor”, a declarat pentru Paginademedia.ro Maria Apostol, PR Manager Pro TV. Discuţiile vor continua chiar dacă, în această noapte, posturile grupului Pro nu vor mai putea fi văzute pe Dolce, operatorul DTH al grupului Romtelecom.
Potrivit unor surse apropiate negocierilor, există posibilitatea ca Dolce şi Pro TV să ajungă la o înţelegere astăzi, în ultima zi de contract.
Pro TV rămâne pe Next Gen, operatorul de cablu al Romtelecom
Dacă viitorul Pro TV pe Dolce este neclar (până în acest moment, cele două părţi nu s-au înţeles), canalele grupului Pro vor putea fi văzute în continuare pe Next Gen, companie din portofoliul Romtelecom care oferă şi servicii de televiziune din cablu.
Next Gen şi-a anunţat abonaţii, în ultima zi a anului 2012, că va avea canalele Pro în grilă.
Next Gen operează servicii de telecomunicaţii şi internet şi are aproximativ 150.000-200.000 de abonaţi.
Preţul pentru posturile Pro TV au fost mărul discordiei
Pro TV şi Romtelecom nu s-au înţeles, la finalul anului trecut, pentru preţul pe care Dolce ar trebui să-l plătească pentru canalele Pro, după cum Paginademedia.ro a scris aici.
„Romtelecom nu a agreat condiţiile de reînnoire cerute de Pro TV pentru contractul de retransmisie a canalelor de televiziune din portofoliul Pro TV SA”, spuneau oficialii Pro TV.
De cealaltă parte, cei de la Romtelecom declarau că Pro TV a cerut o "creştere semnificatică a preţului", că negocierile continuă, dar că „există o probabilitate ridicată ca, începând cu 3 ianuarie 2013, Romtelecom să fie nevoită să înceteze difuzarea celor 11 canale ale ProTV”.
Poziţia Pro TV:
"În decursul negocierilor incepute in luna septembrie, Romtelecom nu si-a aratat disponibilitatea de a plati pentru canalele PRO TV un pret care sa exprime valoarea corespunzatoare pe care canalele PRO TV o reprezinta in pretul platit de fiecare abonat Romtelecom, se precizează în comunicat."
Anca Budinschi, Director General PRO TV S.A:
“Succesul financiar al distribuitorilor de canale de televiziune, precum Romtelecom, se bazeaza in primul rand pe atractivitatea PRO TV si a altor canale romanesti, care determina intr-o proportie covarsitoare decizia de abonare. PRO TV face in fiecare an investitii masive in continut pentru a satisface asteptarile telespectatorilor. Este corect ca valoarea acestui continut, pentru care distribuitori precum Romtelecom obtin venituri din abonamente, sa se reflecte in pretul pe care furnizorii acestor servicii il vor plati de acum inainte PRO TV.”
Poziţia Romtelecom:
"Romtelecom şi ProTV S.A. negociază de mai multe luni cu privire la continuarea difuzării celor 11 canale TV ale grupului, pe platformele de televiziune ale Romtelecom.
Având în vedere că, până la acest moment, nu s-a ajuns la nicio concluzie, există o probabilitate ridicată ca, începând cu 3 ianuarie 2013, Romtelecom să fie nevoită să înceteze difuzarea celor 11 canale ale ProTV, inclusiv MTV România şi VH1.
Pe parcursul negocierilor, ProTV S.A. a solicitat Romtelecom o creştere semnificativa a costurilor de difuzare pentru cele 11 canale ale grupului, ceea ce ar presupune, în mod automat, costuri mai mari pentru clienţii Romtelecom.
Ţinând cont de faptul că fiecare leu contează pentru clienţii săi, Romtelecom doreşte să îi asigure pe aceştia de toată deschiderea şi bună voinţa de a face toate eforturile pentru a ajunge la o înţelegere cu Pro TV S.A, cu privire la un preţ stabil şi rezonabil pentru transmiterea celor 11 canale ale grupului, exprimându-şi, în acelaşi timp, speranţa că şi Pro TV S.A ţine cont de interesul telespectatorilor români."
Canalele Pro TV: ProTV, Pro TV International, Pro TV HD, Acasa TV, Acasa Gold, Acasa HD, Pro Cinema, Sport.ro, Sport.ro HD, MTV Romania, VH 1.
Citeşte şi:
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
Comentarii
Avem 2 programe tari….hbo, hbo comedy?????va asigur ca in maxim 3 luni dispar aceste programe.
Noi avem o problema.
Suntem romanasi, ne injuram.
Daca apar posturi tv romanesti pe satelit (multe, nu conteaza calitatea)avem telecomanda si putem schimba acel program.
Dolce stiu ei ce au facut in trecut.
Un anume operator dth a fost sparta norma de codare ( cine se afla in spatele acelor meseriasi?) sa fie rromtelefon dolce? nu cred…cum sa faca dolce asa ceva….Aveti dreptate, mediaprostv au fumuri multe pe cos dar sa vezi ce ard creditorii pe dolce.
Eu nu le urez celor de la rromtelefon un faliment rapid ..Nu respecta un contract semnat intre parti (nu au informat clientul de intentia lor cu 30 de zile inainte ).
Falimentul vine in maxim 40 zile cand abonatul nu numai ca va rezilia contractul de tv, voce, net dar nu va plati pur si simplu.
Clientii sunt sfatuiti sa faca plangere la ANPC (protectia consumatorului) sa vedeti ce si-o iau in bot cei de la dolce.
Cei care sunt pro dolce o parte sunt din tabara lor ori nu stiu miscarile dth