RAPORT. Veniturile companiei care operează canalele Pro TV în România s-au ridicat, în 2012, la 134 de milioane de dolari, potrivit celor mai recente date publicate de compania-mamă, Central European Media Enterprises (CME). Cifrele sunt în scădere faţă de 2011, când Pro TV a avut, în România, venituri de 159,3 milioane de dolari.
Rezultatele redau activitatea posturilor Pro TV, Pro TV International, Acasă, Acasă Gold, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România şi PRO TV Chişinău Moldova.
În plus, OIBDA (profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare) a scăzut în România la mai mult de jumătate, de la 25,9 milioane, la 10,1 milioane de dolari.
Adrian Sârbu, preşedinte şi CEO al CME: “ După cum am arătat în noiembrie, performanţele noastre din acest an reflectă situaţia dificilă în care a fost piaţa media în 2012. Momentele provocatoare cer măsuri îndrăzneţe: creşterea preţului publicităţii şi a taxelor pentru cablişti. Cu o poziţie puternică de lider pe toate pieţele pe care activăm, fără nicio datorie până în noiembrie 2015 şi suportul majorităţii acţionarilor, am intrat în 2013 cu încrederea că vom putea construi şi vom putea creşte veniturile. Avem în plan restructurarea modului de operare, astfel încât să reducem costurile şi să îmbunătăţim partea de lichidităţi.
Rezultatele întregului grup:
- Veniturile CME au înregistrat scăderi în toate ţările în care este prezent. Cea mai mare scădere, de minus 44 de milioane de dolari, a fost înregistrată în Cehia, ţara în care compania are cele mai importante investiţii.
- Per total, veniturile din TV ale CME s-au ridicat, în 2012, la 665,3 milioane de dolari, în scădere faţă de anul precedent, când a înregistrat 775 de milioane de dolari.
- Divizia de producţie şi distribuţie a companiei, Media Pro Entertainment, a crescut în 2012. Compania a avut venituri de 205 milioane de dolari, anul trecut, un plus de peste 18 milioane de dolari.
- Şi zona de new media a înregistrat o creştere, deşi are cea mai mică pondere în veniturile totale ale companiei. În 2012, new media a adus venituri de 18,6 milioane de dolari, cu aprope trei milioane mai mult decât în 2011.
Veniturile din TV ale companiei CME în ţările în care este prezentă:
Venituri in 2012
Venituri in 2011
Bulgaria
83.000.000
93.700.000
Croatia
54.000.000
61.500.000
Cehia
241.000.000
286.000.000
Romania
134.000.000
159.400.000
Slovacia
88.800.000
102.000.000
Slovenia
63.800.000
72.500.000
Media Pro Entertainment
205.000.000
187.200.000
New Media
18.700.000
15.700.000
Despre CME:
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roCME mai deţine posturi de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady si Ring.bg), Croaţia (Nova TV, Doma si Nova World), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport, Fanda, Smichov, Telka si MTV Czech) şi Slovacia (TV Markíza, Doma, Dajto si Fooor) şi Slovenia (POP TV, Kanal A si POP NON STOP). În plus, compania operează Voyo, serviciu video la cerere, pe internet.
Comentarii
Nu stiu pe nimeni de varsta mea care sa se uite la Pro sau la vreun canal din trustul Pro. :-)