ROMÂNII, PRIMII LA CONSUMUL TV. România deţine primul loc între ţările din Europa în privinţa consumului de programe de televiziune, românii uitându-se la televizor, în medie, timp de 5 ore şi 30 de minute pe zi, conform unui studiu al institutului francez Médiamétrie, citat de Mediafax.
Potrivit studiului "Une année de télévision dans le monde", durata zilnică de consum de programe TV a înregistrat un nou record la nivel internaţional, telespectatorii uitându-se la televizor, în medie, 3 ore şi 17 minute pe zi, cu un minut în plus faţă de 2011.
Europa a înregistrat cea mai mare creştere, la nivel mondial, în privinţa consumului de televiziune (plus 7 minute), telespectatorii europeni uitându-se la televizor 3 ore şi 55 de minute pe zi.
România deţine recordul în Europa în privinţa consumului de programe de televiziune (5 ore şi 30 de minute pe persoană/ zi), fiind urmată de Grecia (4 ore şi 33 de minute), ţară în care consumul de programe TV a crescut cu 5 minute faţă de 2011, şi Spania (4 ore şi 6 minute; o creştere a consumului TV cu 7 minute faţă de 2011).
STUDIU: Românii, pe primul loc în Europa la consumul TV. Cât petrec în faţa televizorului
JOCURILE BINGO, DIN NOU PE TV. Televiziunile vor putea transmite din nou emisiuni în care se desfăşoară jocuri de tip bingo, după ce acestea au fost interzise în vara anului trecut, Guvernul dorind să le reautorizeze pentru a eliminia mediul neconcurenţial creat şi a pentru creşte veniturile la bugetul de stat, scrie Mediafax.
Organizatorii jocurilor bingo televizate vor plăti o taxă de licenţă anuală de 300.000 de lei şi o taxă pentru autorizarea de exploatare a acestor jocuri de 5 % din veniturile totale obţinute din vânzările de bilete de participare la joc, dar nu mai puţin de 500.000 lei.
Totodată, operatorii trebuie să aibă un capital minim de un milion de lei atunci când solicită obţinerea licenţei de organizare.
Guvernul reautorizează jocurile bingo derulate în emisiuni televizate
RECLAMELE ÎN PRESA SCRISĂ. Numărul de reclame apărute în presa scrisă, în primele două luni ale acestui an, a fost cu 11% mai mic decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Volumul net de publicitate consumat în ziare şi reviste este estimat de Forbes România la 1,8 milioane euro, cu 600.000 de euro mai redus decât la începutul anului trecut.
În lunile ianuarie şi februarie 2013, au apărut 11.222 machete publicitare în presa tipărită, conform studiului „Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea din Presa Scrisă” (MIPS), realizat de BRAT. Numărul este mai mic cu 11% faţă de cel din 2012.
Cel mai activ client publicitar în print a fost L’Oreal, care a comandat 128 de machete, reprezentând un volum brut de 609.308 euro (calculat la rate card). Pe locul secund s-a plasat Petrom, cu 133 inserţii în valoare brută de 453.799 euro (rate card), conform monitorizării BRAT.
Reclamele în presa scrisă au scăzut cu 11% faţă de începutul anului 2012
COMISIA EUROPEANĂ, CONSULTĂRI DESPRE LIBERTATEA PRESEI. Comisia Europeană a lansat, vineri, două consultări publice pe tema libertăţii şi protecţiei mass-media, respectiv pe cea a independenţei autorităţilor de reglementare în domeniul audiovizual, potrivit unui comunicat de presă CE, citat de HotNews.ro. Consultările, deschise până la data de 7 iunie, urmăresc să identifice zonele în care ar putea fi nevoie de schimbări în legislaţia europeană privind media.
Potrivit comunicatului, aceste consultări oficializează o dezbatere iniţiată de o serie de recomandări formulate în ianuarie 2013 de un grup independent la nivel înalt pentru libertatea şi pluralismul mass-media.
Context: În raportul MCV prezentat de Comisia Europeană la sfârşitul lunii ianuarie, este menţionată şi nevoia unor dovezi că forul audiovizual din România, CNA, îşi poate îndeplini atribuţiile în mod independent.
Comisia Europeană iniţiază consultări publice despre libertatea presei, protecţia mass-media şi independenţa autorităţilor de reglementare din audiovizual
EL PAIS RETRAGE UN ARTICOL CRITIC LA ADRESA ANGELEI MERKEL. Cotidianul spaniol El Pais a retras duminică de pe site-ul său un editorial extrem de critic la adresa Germaniei şi a cancelarului Angela Merkel, comparată cu Adolf Hitler, care a generat reacţii de indignare pe Twitter, ziarul regretând "afirmaţiile deplasate", scrie HotNews.ro, care citează AFP.
În editorialul publicat în ediţia regională andaluză a cotidianului El Pais şi pe site-ul său, Juan Torres Lopez, profesor de economie la Universitatea din Sevilla, a scris că "Angela Merkel, că şi Hitler, a declarat război restului continentului, de data aceasta pentru a-şi asigura un spaţiu vital economic".
Spania: Ziarul El Pais retrage un editorial foarte critic la adresa Germaniei si Angelei Merkel
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roRECLAMA MCDONALD'S CRITICATĂ. McDonald's a stârnit un val de critici după ce a folosit într-o reclamă a sa copii orfani din Africa de Sud, scrie DailyBusiness.ro, care citează dailymail.co.uk.
Având în vedere că în Africa de Sud milioane de copii sunt orfani, compania McDonald's a fost acuzată că îşi atrage clienţii exploatând o problemă îngrijorătoare pentru ţara respectivă.
Reclama, care durează un minut, începe cu o angajată a orfelinatului trezindu-i pe copii şi spunându-le să se îmbrace. Cuvintele "Îi ducem pe copii centrului Sakhumzi la un ospăţ surpriză" apar pe ecran, în timp ce micuţii aleargă entuziasmaţi după un autobuz.
McDonald's stârneşte critici după ce a folosit copii orfani într-o reclamă (Video)
Comentarii