Consiliul Naţional al Audiovizualului va discuta mâine disputa dintre Realitatea TV şi Kantar Media pe tema audienţelor.
Reprezentanţii postului de ştiri s-au declarat nemulţumiţi de cifrele livrate de compania care măsoară audienţa şi au dat exemplu o emisiune din 25 februarie care ar fi înregistrat audienţă 0 pe targetul comercial al postului (25 - 55 de ani) timp de 45 de minut.
În plus, pe 1 martie, postul de televiziune a anunţat că va da în judecată Kantar Media şi va cere daune de 10 milioane de euro.
În replică, Asociaţia Română de Măsurare a Audienţelor a spus că subiectul lansat de Realitatea este “tendenţios şi fără documentare” şi că nu a fost informată despre nemulţumirile conducerii Realitatea TV „anterior difuzării pe post a unor alegaţii privind sistemul de măsurare, cu toate că Realitatea TV este membru al ARMA şi avea la dispoziţie mecanismele interne ale Asociaţiei pe care le poate folosi atunci când doreşte sesizarea unor aspecte legate de rezultatele de audienţă”.
“Din contră, s-a preferat generarea unui subiect de presă, tendenţios şi fără documentare, îndreptat către Kantar Media”, se mai arată în document.
Totodată, asociaţia anunţă că astăzi a avut loc “o întâlnire între reprezentanţii Realitatea
TV, Kantar Media şi ARMA, prilej cu care s-au prezentat reprezentanţilor Realitatea TV cum funcţionează sistemul de măsurare a audienţelor TV şi analize relevante pe datele de audienţă.”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roPe 27 februarie, ARMA s-a întâlnit cu Mura Frânculescu, reprezentanta Realitatea TV, şi i-a prezentat acesteia o serie de analize de audienţă relevante. Între acestea s-a aflat şi analiza cu privire la data de 25 februarie, zi pe care Realitatea TV a prezentat-o ca neavând niciun fel de audienţă în intervalul orar 15.00 – 15.45, după cum paginademedia.ro a anunţat AICI.
Comentarii