Grupurile Pro TV şi Intact domină piaţa de publicitate din România: trei sferturi din publicitatea TV au fost atrase anul trecut, de posturile TV din cele două grupuri. Estimările Paginademedia.ro arată că posturile Pro au difuzat reclame în valoare de 100-105 milioane de euro, în timp ce la Antene s-au dus 50-55 de milioane, dintr- piaţă de aproximativ 200 de milioane de euro.
Vă prezentăm, în continuare, cât au încasat din publicitate posturile TV în anul 2012, potrivit estimărilor Paginademedia.ro:
- Postul Pro TV a avut, anul trecut, cele mai mari încasări de pe piaţă: 80-85 de milioane de euro. De altfel, posturile CME, din care face parte Pro TV, au atras aproximativ 100-105 milioane de euro, adică jumătate din banii de pe piaţă. La Acasă TV s-au dus 15-17 milioane de euro, alte două milioane la Sport.ro şi aproape un milion la MTV.
- Grupul Intact a atras anul trecut un sfert din publicitatea de pe piaţă, adică 50-55 de milioane de euro. Antena 1 a difuzat reclame în valoare de 35-40 de milioane de euro, iar postul de ştiri Antena 3 a avut aproximativ 10 milioane de euro. Aproximativ 1,5 milioane de euro a scos din reclame Antena 2. Aproape la fel a reuşit şi Euforia: 1,3-1,5 milioane de euro din publicitate.
- În afara grupurilor Pro şi Intact, celelalte posturi de pe piaţă şi-au împărţit aproximativ 50-60 de milioane de euro. KanalD a încasat aproximativ 11,5 – 12 milioane de euro, iar Prima TV undeva la 7,5 milioane.
Topul primelor zece televiziuni ca încasări din publicitate este completat de TVR1, Realitatea TV, Naţional şi de postul de filme Diva Universal.
CÂT ESTE REBATE-UL? Săptămâna trecută, Guvernul a scos în afara legii rebate-ul, printr-o ordonanţă publicată în Monitorul Oficial vineri seară, emisă fără consultarea industriei.
Din estimările Paginademedia.ro, rebate-ul (sumă de bani pe care posturile TV o întorceau către agenţiile de media) varia de la un post la altul: de la până în 10% în cazul canalelor mari, la 13-15% în cazul staţiilor mici. În această situaţie, volumul rebate-ului de pe piaţă este de aproximativ 20-25 de milioane de euro.
Încasările din publicitate ale posturilor TV în anul 2012 (estimări Paginademedia.ro):
Incasari publicitate 2012 (Euro) | ||
---|---|---|
1 | Pro TV | 80 - 85 milioane Euro |
2 | Antena 1 | 35 - 40 mil. |
3 | Acasa | 15 - 17 mil. |
4 | Kanal D | 11,5 - 12 mil. |
5 | Antena 3 | 9,5 -10 mil. |
6 | Prima TV | 7 - 7,5 mil. |
7 | TVR 1 | 4,2 mil. |
8 | Realitatea TV | 3 - 3,5 mil. |
9 | National TV | 2,5 - 2,7 mil |
10 | Diva Universal | 2,3 - 2,5 mil. |
11 | Sport.ro | 2 - 2,3 mil. |
12 | Pro Cinema | 1,9 - 2 mil. |
13 | Disney | 1,8 - 2 mil. |
14 | Antena 2 | 1,4 - 1,5 mil. |
15 | B1TV | 1,3 - 1,5 mil. |
16 | Euforia | 1,3 - 1,5 mil. |
17 | Discovery | 1,2 - 1,4 mil. |
18 | AXN | 1,1 - 1,3 mil. |
19 | Kiss TV | 1,1 - 1,2 mil. |
20 | Cartoon Network | 1 -1,1 mil. |
21 | MTV Ro | 800.000 - 900.000 |
22 | Minimax/A+ | 750.000 - 800.000 |
23 | National Geographic | 750.000 - 800.000 |
24 | Universal Channel | 750.000 - 800.000 |
25 | Romania TV | 700.000 - 800.000 |
26 | TVR 2 | 700.000 |
27 | ETNO | 600.000 - 700.000 |
28 | U TV | 600.000 - 650.000 |
29 | gspTV | 500.000 - 550.000 |
30 | Boomerang | 400.000 - 450.000 |
31 | Music Channel | 400.000 |
32 | Animal Planet | 350.000 - 400.000 |
33 | OTV | 300.000 - 350.000 |
34 | Acasa Gold | 250.000 - 300.000 |
35 | Taraf TV | 200.0000 - 250.000 |
36 | TLC | 150.000 - 200.000 |
37 | TCM | 130.000 - 150.000 |
Comentarii
Asta e Romania: spaga e cu acte !
Ia verifica si apoi te astept cu un comentariu documentat.
( ca sa folosesc pamfletul drag spagatistuluiu, am folosit acest diminutiv deoarece ne aminteste de un motan faimos-si nu ma refer la felix, ci la motanul Melaniei)
Daca tot te dai mare cunoscator de media si ne dai lectii de economie-ma rog, economia pe care ai invatat-o tu pentru bacu' profesional (Pamflet!!!) -nu ar strica daca te-ai documenta inainte sa scrii prostii.
Daca urmaresti link'ul de mai jos, iaca ce gasesti la codul fiscal 26414499-sper ca nu am sarit fo' cifra, apartinand Intact media group, de care tin Antenele euforice.
http://www.mfinante.ro/infocodfiscal.html
Intactu' varanului pierde banicel putin din 2009 (pana atunci a fost oarecum pe break even), de cand i s-a cam taiat accesul la banii guvernului. In 2011 a pierdut- pe date din bilant, ca in realitate nu se stie, neavand un audit la dispozitie- peste 1 milion de euro(1,2 apx).
Dar nici nu trebuie sa te uiti pe site-ul ministerului sau sa dai bani la Recom, atat timp cat nu isi publica datele financiare pe site (nu sunt obligati, dar daca se lauda la tv cu ele, de ce nu le publica?), nu-ti treuie multa minte ca sa pricepi ca au ceva de ascuns.
In cazul nostru (al intact), o pierdere de peste 1 milion de euro la 2011 si cine stie cat este la 2012, care a fost un an dezastruos pentru media.
Acum o sa-mi spui ca CME pierde de nu stiu cate ori mai mult si aici ai dreptate. Dar asta nu-i problema mea, pe mine ma intereseaza ce si cum vad la aceste posturi, despre situatiile financiare sa se ocupe actionarii/managerii.
Sau ca sa pricepi si tu, nu ma intereseaza cati bani pierde sarbu sau de unde ii ia, atat timp cat nu incalca legea si-mi ofera un continut bun. Nu ma incanta cu nimic ca varanu' s-a imbogatit din antena 1 atat timp cat -vorba cuiva mai sus- posturile lui se vad precum cele din Coreea de nord.
Intact castiga mai mult, adica face profit. Ce vrei tu sa spui dar nu sti sa te exprimi corect in limba romana e ca Antena nu INCASEAZA cei mai multi bani din publicitate. Asta e, insa, cu totul si cu totul altceva.
Important nu e cat incasezi ci cu cat ramai la final. Acela e profitul.
Poti incasa un miliard de euro si sa cheltui 1 miliard 100 de milioane. Ai o pierdere de 100 de milioane !
poate ar fi bine sa constientizati ca situatia Romaniei vine si din mania si rautatea asta gratuita...