Grupurile Pro TV şi Intact domină piaţa de publicitate din România: trei sferturi din publicitatea TV au fost atrase anul trecut, de posturile TV din cele două grupuri. Estimările Paginademedia.ro arată că posturile Pro au difuzat reclame în valoare de 100-105 milioane de euro, în timp ce la Antene s-au dus 50-55 de milioane, dintr- piaţă de aproximativ 200 de milioane de euro.
Vă prezentăm, în continuare, cât au încasat din publicitate posturile TV în anul 2012, potrivit estimărilor Paginademedia.ro:
- Postul Pro TV a avut, anul trecut, cele mai mari încasări de pe piaţă: 80-85 de milioane de euro. De altfel, posturile CME, din care face parte Pro TV, au atras aproximativ 100-105 milioane de euro, adică jumătate din banii de pe piaţă. La Acasă TV s-au dus 15-17 milioane de euro, alte două milioane la Sport.ro şi aproape un milion la MTV.
- Grupul Intact a atras anul trecut un sfert din publicitatea de pe piaţă, adică 50-55 de milioane de euro. Antena 1 a difuzat reclame în valoare de 35-40 de milioane de euro, iar postul de ştiri Antena 3 a avut aproximativ 10 milioane de euro. Aproximativ 1,5 milioane de euro a scos din reclame Antena 2. Aproape la fel a reuşit şi Euforia: 1,3-1,5 milioane de euro din publicitate.
- În afara grupurilor Pro şi Intact, celelalte posturi de pe piaţă şi-au împărţit aproximativ 50-60 de milioane de euro. KanalD a încasat aproximativ 11,5 – 12 milioane de euro, iar Prima TV undeva la 7,5 milioane.
Topul primelor zece televiziuni ca încasări din publicitate este completat de TVR1, Realitatea TV, Naţional şi de postul de filme Diva Universal.
CÂT ESTE REBATE-UL? Săptămâna trecută, Guvernul a scos în afara legii rebate-ul, printr-o ordonanţă publicată în Monitorul Oficial vineri seară, emisă fără consultarea industriei.
Din estimările Paginademedia.ro, rebate-ul (sumă de bani pe care posturile TV o întorceau către agenţiile de media) varia de la un post la altul: de la până în 10% în cazul canalelor mari, la 13-15% în cazul staţiilor mici. În această situaţie, volumul rebate-ului de pe piaţă este de aproximativ 20-25 de milioane de euro.
Încasările din publicitate ale posturilor TV în anul 2012 (estimări Paginademedia.ro):
Incasari publicitate 2012 (Euro) | ||
---|---|---|
1 | Pro TV | 80 - 85 milioane Euro |
2 | Antena 1 | 35 - 40 mil. |
3 | Acasa | 15 - 17 mil. |
4 | Kanal D | 11,5 - 12 mil. |
5 | Antena 3 | 9,5 -10 mil. |
6 | Prima TV | 7 - 7,5 mil. |
7 | TVR 1 | 4,2 mil. |
8 | Realitatea TV | 3 - 3,5 mil. |
9 | National TV | 2,5 - 2,7 mil |
10 | Diva Universal | 2,3 - 2,5 mil. |
11 | Sport.ro | 2 - 2,3 mil. |
12 | Pro Cinema | 1,9 - 2 mil. |
13 | Disney | 1,8 - 2 mil. |
14 | Antena 2 | 1,4 - 1,5 mil. |
15 | B1TV | 1,3 - 1,5 mil. |
16 | Euforia | 1,3 - 1,5 mil. |
17 | Discovery | 1,2 - 1,4 mil. |
18 | AXN | 1,1 - 1,3 mil. |
19 | Kiss TV | 1,1 - 1,2 mil. |
20 | Cartoon Network | 1 -1,1 mil. |
21 | MTV Ro | 800.000 - 900.000 |
22 | Minimax/A+ | 750.000 - 800.000 |
23 | National Geographic | 750.000 - 800.000 |
24 | Universal Channel | 750.000 - 800.000 |
25 | Romania TV | 700.000 - 800.000 |
26 | TVR 2 | 700.000 |
27 | ETNO | 600.000 - 700.000 |
28 | U TV | 600.000 - 650.000 |
29 | gspTV | 500.000 - 550.000 |
30 | Boomerang | 400.000 - 450.000 |
31 | Music Channel | 400.000 |
32 | Animal Planet | 350.000 - 400.000 |
33 | OTV | 300.000 - 350.000 |
34 | Acasa Gold | 250.000 - 300.000 |
35 | Taraf TV | 200.0000 - 250.000 |
36 | TLC | 150.000 - 200.000 |
37 | TCM | 130.000 - 150.000 |
Comentarii
Sa auzim de bine!
P.S. daca am avut o opinie legata de cine, cat si de ce a castigat mai mult sau mai putini bani din publiciate, asta nu inseamna ca sunt postac PRO. :)
Sa auzim de bine!
P.S. daca am avut o opinie legata de cine, cat si de ce a castigat mai mult sau mai putini bani din publiciate, asta nu inseamna ca sunt postac PRO. :)