Skip to main content

Ordonanţa anti-rebate, publicată în Monitorul Oficial, într-o nouă variantă

 

Sursa: România liberă
Sursa: România liberă

Publicitate

In Monitorul Oficial nr. 208 de vineri, 12 aprilie, a aparut o Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Audiovizualului, in baza careia functioneaza CNA si piata audio-video, anunţă HotNews.

Una dintre prevederile ordonantei obliga orice agentie de publicitate sa intermedieze cumpararea de spatiu publicitar pe TV doar daca este imputernicita de postul respectiv de televiziune sa o reprezinte.

Alte prevederi incluse in ordonanta de azi arata ca cei care solicita licenta audiovizuala trebuie sa depuna certificate din care sa rezulte ca societatea nu inregistreaza obligatii restante la bugetul de stat, cu exceptia societatilor care beneficiaza de inlesniri sau reesalonari, iar licenta audiovizuala poate fi cedata doar cu acordul CNA si nu mai devreme de un an de la data intrarii in difuzare, atat timp cat nici societatea cedenta, nici cea cesionara nu au restante la bugetul de stat.

De notat ca aceasta ordonanta il impiedica pe Dan Diaconescu sa preia o alta licenta, dupa ce societatea sa, Ocram Televiziune, a ramas fara licenta OTV in urma unei decizii CNA.

Practic, OUG-ul scoate rebate-ul (o parte insemnata din venituri agentiilor de publicitate) din bugetul agentiilor si il muta pe relatia directa post de televiziune - client de publicitate.

Prevederi din OUG:

  • "Orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate" trebuie "obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".
  • Obiectul achizitionarii (de spatiu publicitar - n.red.) va fi platit direct de catre beneficiarul final al publicitatii televizate radiodifuzorului, in baza facturii ce va fi emisa de radiodifuzor catre beneficiarul final al publicitatii televizate. Orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa beneficiarului final al publicitatii televizate
  • Intermediarii nu pot sa primeasca alta plata sau cotraprestatie decat cea care le este platita de catre beneficiarul final al publicitatii televizate in vederea remunerarii serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • miruna1908 miruna1908
    se va termina cu banii la negru din publicitate
  • Tabloidus Tabloidus
    Pietele isi fac propriile reguli.
    Asa ca: Agentiile profita de skill-ul lor pentru a-si mai trage niste bani. Statiile, prin foamea lor, le-au adus in postura asta.
    Dupa parerea mea Intactul a facut o prostie cu aceasta ordonanta. Vrea sa ia clienti locali cu full service, incercand sa ia painea de la gura agentiilor mici. Faza e ca aceste agentii nu-si "trag" cat crede Intact, asa ca ii trimite pe alte statii, unde nu li se va baga pumnul in gura cu "bine ca s-a dat Ordonanta".
    Concluzie: statiile de nisa ar putea sa se bucure macar un an, agentiile mici vor avea probleme mari. Ceilalti vor mai face niste contracte si cam atat. Clientii mici (cei mai profitabili dealtfel) vor ajunge la agentii mari care castiga din volum, servicii profi si nu au nevoie sa mai puna 2 lei la CPP.
    Moralmente mi se pare o japca legislativa care face din Africa Centrala o zona atractiva.
  • Dobre Dobre
    Raul este o mare diferenta intre supermaketuri si agentiile de media, supermarketurile isi mai asuma si vanzarea produselor, agentiile nu. Daca ai trimis marfa este cert peste taxe de raft etc si diferente de pret ca mort copt supermarketul plateste. Marfa este la el. La publicitate marfa este la televiziune, nimeni nu opreste agentia sa mearga la televiziune si sa cumpere direct spatiul, iar apoi sa il revanda. Dar asta inseamna risc, iar momentan in piata au riscat doar clientii si televiziunile... agentiile au luat doar tainul...
  • Raul Raul
    În primul rând nu vedeți că se intervine între societăți comerciale, ceea ce nu este legal. Nu contează rebate!
    Mergeți și la supermarketuri și cereți facturile de intrare și taxele de raft!
    În al doilea rând se deschide calea consumării bugetelor ministerelor, altor entități de stat și finanțări europene DIRECT pe anumite stații, FĂRĂ LICITAȚII!
    E posibil ca nimic să nu mai apară ca atare în SEAP.
    Total nelegal și netransparent ceea ce prevede ordonanța.
  • Petre Petre
    Razvan, eu nu fac pe desteptul, dar mare atentie ca si prin retea unii vad mizeria care a inceput sa miroasa din ce in ce mai greu.. iar daca vrei sa fii profesionist la un moment dat nu mai tai bugetul de marketing, tai din comisioanele aberante ascunse peste tot... Management se numeste, iar inainte de toate sunt costuri imense ascunse in agentii. Dar eu cred ca show-ul abia acum incepe, tu nu prea intelegi ca ordonanta a fost data acum, si nu in decembrie, pentru ca intre timp o parte din bugete au fost inlanutuite, iar acum trebuie schimbate contractele si facu-te publice comisioanele.. cineva va fi prins cu mata in sac... asta este ideea :))) baiat destept cine a gandit asa...dupa nu mai conteaza daca se revine la starea initiala pentru ca lumea deja va vedea cine minte, cine ascunde, cine inseala bugetele.. si cine este corect..
  • Kius Kius
    Nu e acelasi lucru.
    In primul rand agentiile media nu cumpara GRP-uri in nume propriu pe care sa le vanda ulterior. Deci nu isi asuma niciun risc comercial.
    In al doilea rand GRP-urile sunt produse relativ standardizate, deci clientului ar trebui sa ii fie indiferent (pana la un punct) de la cie cumpara.

    In realitate, e ca atunci cand un broker de asigurare iti recomanda o asigurare scumpa si proasta pentru ca la asigurarea aia are el comisionul mai mare. Sau ca atunci cand un medic/farmacist iti recomanda un medicament prost sau scump pentru ca asa are el niste avantaje.

    Problema este notiunea de agent, insuficient reglementata, inclusiv in codul lui Basescu. In orice tara normana la cap nu poti fi "agent" pentru doua persoane cu interese contrare: in cazul de fata spenderul si televiziunea.
  • razvan razvan
    @Petre: ia, desteptule care esti tu, demonstreaza asta cind ai timp, sint curios ce argumente ai. si nu vorbe din piata, ci fapte concrete. daca esti atit de destept, probabil stii ca marii clienti (multinationalele), de obicei, vin pe retea. adica daca lucreaza in toata lumea cu o anumita agentie, va lucra si aici cu aceeasi agentie din retea. si inca ceva, si la media e ca la restaurant, te poti duce lejer in alta parte.
  • ResearchMyAss ResearchMyAss
    e interesant ca agentiile vor totul transparent: audiente, tiraje, costuri, dar cand vine vorba de rebate inventeaza tot felul de scuze. de ce sa nu fie si asta transparent? ca nu l-a interzis nimeni, ci doar se vrea transparent. alo, agentiile, aveti o problema cu transparenta? :)
  • Research Research
    Postacii Varanului au sarit deja. Sunt multi, nervosi si vorbesc urat. Suflete moarte, pana si Ciutacu a fugit din puscaria aia. Hai, sictir!
  • mirela mirela
    Prima televiziune care a decis, inca de pe 1 ianuarie, sa stea fata in fata cu clientul este Protv. Atunci nu era nicio ordonanta.
  • Giovanni Falcone Giovanni Falcone
    Nu prostule.
    Problema ar fi daca s-ar creea o mafie care sa preia banii de la aia care vor sa cumpere pizza, si-ar opri 80% comision, apoi s-ar duce la pizzar si i-ar spune: iti aduc musterii dar tu trebuie sa imi dai inapoi 20% din tot ce vinzi.
    Dupa care merg la client si ii mai zic, pizza nu e sanatoasa, uite am si eu o firma care face mancarea virtuala, asta e mai buna, mai sanatoasa, nu e deloc nociva, doar te uiti la niste poze.
    Cati bani vrei sa dai pe pizza? Jumatate raman la mine pentru mancarea virtuala pe care ti-o dau eu direct. E moderna, asta-i viitorul!
    Apoi, mai da mafia bani la niste lobby-sti, gen IAA Romania, mai da la niste piaristi care administreaza turme de postaci, si-l distruge pe ala cu pizza.
    Iar in final, cand dobitocii se vor prinde ca din cauza mafiei nu mai exista deloc pizza de calitate, va fi prea tarziu.
  • Petre Petre
    La orice ora putem demonstra ca bugetele de media sau acumulat la un numar relativ mic de agentii, care dicteaza abuziv directionarea lor si in niciun caz calitativ(cine da mai mult este mai bun). Povestea nu se aplica la pizza pentru ca exista o concurenta uriasa, oricare dintre voi poate produce pizza. Poate oricare dintre voi sa lucreze cu Unliever, Dacia sau Orange ??? NU, celebrele agentii dicteaza directia pe baza intereselor interne. Televiziunile(in special Voiculescu) au decis ca este timpul sa stea fata in fata cu clientul, adik pentru intermediere comisionul la vedere. La restaurant daca nu iti place ce vezi te duci in alta parte, la media nu este.... Mai lasati exemplele stupide, oricum veti muta bugetele pe interese in zone unde vi se vor confirma profiturile uluitoare...
  • adi adi
    Putini oameni inteleg ca REBATE-UL nu are nicio legatura cu adaosul agentiilor!!Normal ca agentia cumpara de la TV cu un pret si vinde cu un adaos.E logic.Dar nu aici e problema cu rebateul .Asta e altceva.Nu mai dezinformati!
  • un mitic un mitic
    @ Raul: corect
    sau cand comand o pizza sa cer chelnerului pretul la faina, parmezan, rosii, sunca, prumb si ce mai pui. plus factura pentru gazul de la cuptorul de pizza, plus cu cat cumpara kilowatt-ul de la becul de deasupra mesei, plus cu cat ia servetelele de pe masa si scobitorile
    eventual sa cer si contractul de munca al chelnerului, ca poate il plateste prea mult si eu nu sun de acord
  • Raul Raul
    În baza acestui principiu, ar trebui să vedem și cu cât cumpără o agenție de turism bilete și cu cât le vinde...
    La fel cu mare parte din prestările de servicii din România!
    Ordonanța asta este neconstituțională, încalcă multe principii de tip economic...

Trimite un comentariu

sus