Spotul Dry Cooker ia o pauză de la TV. Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis interzicerea reclamei cu Adriana Bahmuţeanu, până la intrarea în legalitate, pentru greşeli de exprimare ale celor care apar în reclamă, dar şi pentru că nu a fost respectat dreptul al informare.
Mai exact, pe lângă greşelile gramaticale ale actorilor din spot, CNA a reclamat faptul că Adriana Bahmuţeanu face mai multe afirmaţii, pentru a promova tigaia, care nu pot fi dovedite: "simt că am mai multă energie", "parcă aş dărâma munţii cu tigaia Dry Cooker".
"Dry Cooker nu e o tigaie, e sănătatea copiilor mei", a mai spus Bahmuţeanu.
Spotul a fost analizat ca urmare a unei sesizări venite din partea unui telespectator care a remarcat greşeli în exprimarea unor doamne care vorbesc despre beneficiile produsului.
În reclama la Dry Cooker (în care joacă şi Adriana Bahmuţeanu), o gospodină foloseşte exprimări precum „O prietenă de-a mea şi-a cumpărat o tigaie, care a venit la mine foarte plină, că-i mai bună a ei şi că a luat-o mai ieftin” sau „Orice mâncare care o făceam cu ulei, se spoieşte totul, pereţi, aragaz, tot” (corect este „pe care”). Membrii CNA au reclamat exprimările agramate ale gospodinei care apare în spot.
„După ce că e aşa de stupidă şi de înşelătoare mai fac şi greşeli de gramatică”, a remarcat Christian Mititelu, membru CNA.
Narcisa Iorga a precizat că nu va susţine nicio propunere legată de acest spot. „Vă spun că eu voi vota împotriva oricărei propuneri pentru interzicerea acestui spot. Am rezolvat toate problemele din audiovizual şi ne-a mai rămas tigaia?”, a declarat Narcisa Iorga.
În plus, Consiliul Naţional al Audiovizualului a prezentat şi sugestiile Consiliul Român al Publicităţii (RAC), care a spus că "în ceea ce priveşte prezenţa erorilor gramaticale (...) nu se încalcă Codul de Practică în Publicitate" elaborat de RAC.
Comitetul Etic al RAC a stabilit, însă, că declaraţiile Adrianei Bahmuţeanu privind efectele tigăii Dry Cooker asupra stării de sănătate ("De când folosesc tigaia Dry Cooker simt că am mai multă energie", "parcă aş dărâma munţii cu tigaia Dry Cooker", "sunt în formă doar cu tigaia Dry Cooker", "Dry Cooker nu e o tigaie (...) e sănătatea copiilor mei") încalcă un articol din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC, care spune că, "Anunţatorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmaţiilor, ilustrărilor şi testimonialelor folosite în continuare. Probele trebuie să fie actuale, relevante şi documentate".
Comentarii
Am cumparat 3 tigai asa zise minune,le-am facut cadou si m-am facut de tot rasul.Am avut incredere in reclama facuta de mirabele Dauer.Pacat ca artistii mint pentru bani.cine imi da inapoi 3 milioane?sunt pensionara.Nu mai mintiti lumea cu reclame Rusine TV ,
a
Cred ca spotul este agreat de asociatia Accept si de Remus Cernea.