Consiliul Naţional al Audiovizualului intenţionează să realizeze din toamnă, în parteneriat cu asociaţia Berarii României, o campanie în şcoli prin care să încurajeze adolescenţii să consume bere fără alcool, în locul celei cu alcool, potrivit unei declaraţii făcute de Laura Georgescu în contextul unui seminar organizat astăzi la Bucureşti despre Autoreglementarea sectorului berii din România.
“Înţeleg că există o lungă colaborare între CNA şi Asociaţia Berarii României şi întotdeauna această colaborare a generat campanii de prevenire, de protejare a minorilor, de informare corectă a consumatorilor şi de ce nu de încercare astăzi, în momentul participării mele aici, de înlocuire a consumului de bere în rândul adolescenţilor cu cel al berii fără alcool. Asta este cel puţin ce ne-am propus pentru toamna acestui an”, a declarat pentru presă Laura Georgescu la finalul evenimentului.
Prin această campanie care va fi realizată în parteneriat cu Berarii României, CNA vrea să creeze o serie de evenimente în şcoli prin care să-i determine pe tineri “să înţeleagă că la ei este opţiunea între alcool şi 0% alcool”. Această campanie ar urma să fie implementată în luna octombrie, potrivit preşedintelului CNA Laura Georgescu.
“Lucrăm la această campanie, nu ne ducem să încurajăm. Trebuie să plece subliminal, cu mesaje de înlocuire a băuturii care conţine alcool, chiar dacă eşti într-un mediu de petrecere, cu grupul tău de prieteni, cu o doză care nu conţine alcool. Acesta trebuie să fie mesajul campaniei şi lucrăm la ea”, a mai spus Laura Georgescu cu privire la campania din şcoli care ar urma să aibă loc din toamnă.
La evenimentul despre Autoreglementarea sectorului berii din România au participat Simon Spillane, Senior advisor The Brewers of Europe, Laura Frunzeti, Director executiv RAC (Consiliul Român pentru Publicitate), Constantin Bratu, Director general Berarii României, Oana Cociaşu, Preşedinte RAC şi Laura Georgescu, Preşedinte CNA.
Evenimentul a avut drept scop promovarea activităţii de autoreglementare în domeniul comunicării comerciale.
Câteva fragmente din discuţiile purtate la eveniment, în continuare.
Oana Cociaşu, Preşedinte RAC:
"Avem cu toţii nevoie să ne încadrăm cu toţii într-un cadru legal. Industria berii este pionieră în privinţa autoreglementării. Sunteţi una dintre industriile foarte bine organizate şi foarte dornice de a face parteneriate."
Andrew Highcock, preşedintele asociaţiei Berarii României:
"Este important pentru noi să continuăm să avem cele mai bune norme de autoreglementare."
Laura Georgescu, preşedinte CNA:
"Am avut ieri o întrevedere la Bruxelles cu Androulla Vassiliou, comisar european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret. Printre întrebările care mi-au fost adresate din partea comisarului au fost: "Cum protejaţi minorii în ţara voastră şi cum protejaţi copiii de reclamele la acool sau la mâncare nesănătoasă?".
Comisia Europena îşi pune problema că anumite tehnici inovatoare folosite în publicitatea online depăşesc reglementările publicităţii. Ei îşi pun problema că inclusiv bannerele care apar în online ar trebui reglementate. Îi deranjează inclusiv partajarea ecranului. Îşi mai pun problema care sunt instrumentele care să facă faţă la tehnicile inovatoare din publicitate."
Oana Cociaşu:
"Industria de bere a avut cele mai puţine reclamaţii la RAC privind comunicările comerciale.
Sectorul berii, prin regulile de autoreglementare pe care şi le-a impus, se gândeşte foarte tare la noile tehnologie, partea de social media. Este un domeniu foarte greu de stăpânit şi probabil că acesta este motivul pentru care doamna pe care aţi menţionat-o îsi face probleme privind noile tehnologii."
Laura Frunzeti, Director executiv RAC:
"Berarii României au dovedit că respectă codul de practică în publicitate. De când sunt membri RAC au fost sesizaţi de doar cinci ori în cinci ani. Iar RAC a primit trei solicitări de copy advice din partea unor firme care reprezintă o companie de bere."
Constantin Bratu, director general Berarii României:
"Sectorul berii a fost primul sector care s-a autoreglementat prin Codul comunicării comerciale, în 2005.
Potrivit unei noi reglementări, comunicările comerciale la bere sunt trimise în primele cinci zile de difuzare la Berarii României pentru a se constata dacă respectă sau nu regulile de comunicare comercială responsabilă privind berea."
PS1. Campanie "subtila" de promovare a consumului de bere de la varste din ce in ce mai mici, profitand de faptul ca bere fara alcool exista, dar vin / vodca / coniac / "visichi" fara alcool, evident!, nu!
PS2 Bere complet fara alcool nu exista. Macar 0,5% tot are!