Piaţa online din România a fost în 2012 de aproximativ 1400 de ori mai mică decât cea din Statele Unite ale Americii, care s-a ridicat anul trecut la valoarea de 30,3 miliarde de euro.
Valoarea totală raportată a pieţei de publicitate online din România în 2012 este de 22,4 milioane de euro (98,6 milioane de lei), conform celui mai recent studiu ROADS, realizat de către PwC România şi IAB România.
Piaţa globală de publiciate online a fost estimată de eMarketer în 2012 la valoarea de 78, 5 miliarde de dolari.
Cea mai mare parte din această sumă este cheltuită în America de Nord şi Europa de Vest, care au cele mai mari cheltuieli pe utilizatorul de internet -168 de dolari şi respectiv 112 dolari pe an.
A doua piaţă ca valoare a cheltuielilor cu publicitatea online este Japonia cu 6,1 miliarde de euro cheltuite în online anul trecut.
În Europa ţara unde, anul trecut, au fost cele mai mari cheltuieli cu publiciatea online este Marea Britanie, cu 6 miliarde de euro, urmată de Germania (5 miliarde de dolari) şi Franţa (2,4 miliarde de dolari).
Care este valoarea pieţelor de publicitate online în ţările civilizate, în continuare.
Tara | Cheltuieli cu publiciatea in 2012 - mld |
---|---|
USA | 30,3 miliarde de euro |
UK | 6 |
Germania | 5 |
Japonia | 6,2 |
China | 4,8 |
Franta | 2,4 |
Canada | 1,9 |
Italia | 1,4 |
Spania | 1,1 |
Cifele au fost preluate dintr-un studiu eMarketer.
Comentarii