Laura Georgescu a propus în şedinţa de astăzi lansarea unui proiect de decizie care să oblige televiziunile să afişeze pe ecran, în pauzele publicitare, un timer care să contorizez minutele de reclamă.
Laura Georgescu: „Avem tot timpul sesizări referitoare la minutele alocate în timpul programelor alocate publicităţii. Propun să contorizăm ca secunde, de la final spre zero spoturile de publicitate aşa cum se face în orice ţară civilizată. Când încep minutele de publicitate contorul să se mişte. Aşa avem acoperire pentru toate părţile implicate.”
„Noi ne confruntăm săptămânal cu 25 – 30 de sesizări exact pe acest subiect”, a mai spus preşedintele CNA.
Potrivit Laurei Georgescu, „contorul” se opreşte în momentul în care se trece la spoturi de autopromovare sau alte promouri.
Propunerea Laurei Georgescu va fi pusă, spre dezbatere, pe masa CNA în şedinţa de joi, 16 mai.
Potrivit legii audiovizualului, televiziunile pot difuza 12 minute de publicitate comercială pe oră, în timp ce posturile Societăţii Române de Televiziune pot difuza opt minute de reclamă la fiecare oră.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.roDiscuţia pe acest subiect a venit în contextul în care CNA a prezentat monitorizarea periodică a duratelor orare a inserţiilor publicitare pe întreaga lună martie. Realitatea TV a avut cea mai mare depăşire, de peste cinci minute. Reprezentanţii postului au motivat această depăşire printr-o eroare tehnică. Chiar şi aşa, CNA a decis să dea o scrisoare de atenţionare.
Comentarii