Postul Radio ZU a fost somat public pentru reclamă mascată la marca de cafea Doncafe şi la marca de cosmetice Maybelline.
Iar postul Kiss FM a fost sancţionat cu somaţie publică pentru mai multe farse realizate de Viorel Gaiţă în rubrica Tembelefonul lui Gaiţă.
“Este o făcătură care se poate fi văzută şi de un muncitor necalificat”, a spus Narcisa Iorga cu privire la reclama mascată de la Radio ZU.
Despre reclama mascată de la Radio ZU
Reclama mascată a fost făcută în zilele de 8 şi 9 aprilie. Reclama mascată la Doncafe a fost făcută sub forma unor farse în care oamenii care cumpărau cafea de la nişte dozatoare din Gara de Nord, primeau în schimbul băuturii boabe de cafea. În ediţia din 8 aprilie, realizatoarea de radio Denis a făcut reclamă mascată prin mulţumirea adresată unei prietene cu privire la un cadou care consta într-o mascară de la Maybelline New York.
Reprezentanta trustului Intact la CNA, Mirela Bomboe, a apărat postul de radio spunând că ascultătorii au fost anunţaţi că urmează publicitate.
“Confuzia a fost pentru că reclama a fost făcută în direct. Noi considerăm că nu se încadrează în publicitate mascată”, a spus Bomboe.
Despre farsele sancţionate de la Kiss FM
În ediţia din 11 aprilie a rubricii Tembelefonul lui Gaiţă a fost difuzată o farsă în care Viorel Gaiţă a sunat la un sex shop dorind să facă o comandă.
În ediţia din 16 aprilie a rubricii Tembelefonul lui Gaiţă, un curier sună la o unitate militară în vederea livrării unor articole de la sex shop.
CNA a monitorizat emisiunile matinale difuzate în perioada 1 aprilie - 30 aprilie de posturile Radio Guerrilla, Kiss FM, Pro FM, Radio ZU şi Radio 21.
Comentarii