PRO TV PE BANI. Distribuitorii de cablu vor plăti pentru a retransmite Pro TV. Este o premieră în existenţa de aproape 18 ani a postului fondat de Adrian Sârbu.
Pro TV a înştiinţat CNA că iese din grila must-carry, începând cu data de 23 iulie. Cu alte cuvinte, începând de la această dată, societăţile de cablu trebuie să ceară acordul Pro TV pentru a retransmite postul şi să plătească pentru a-l putea retransmite către abonaţi.
"Vă rugăm să dispuneţi comunicarea publică a renunţării la regimul must carry pentru serviciul de programe", spune Pro TV în adresa către CNA.
Cum justifică Pro TV mutarea?
"Decizia noastră este motivată de faptul că Pro TV se află într-un proces de modificare a strategiei de distribuţie în vederea trecerii la transmisia digital terestră şi implementarea serviciilor multimedia digitale la nivel naţional după un concept care ne va ajuta să minimalizăm impactul digitalizării asupra business-ului.
Schimbările de distribuţie nu vor afecta în niciun fel conţinut", se arată în justificarea postului de televiziune.
Pro TV era în capul listei posturilor must carry libere la retransmisie, având cea mai mare audienţă medie.
Contactată de Paginademedia.ro, Maria Apostol, PR manager Pro TV, a declarat, că, momentan, românii nu vor fi afectaţi de noua măsură şi vor vedea Pro TV.
S-au încheiat noile contracte, în noile condiţii? "Nu comentez", a răspuns oficialul Pro TV legat de acest aspect.
Sârbu: "Momentele provocatoare cer măsuri îndrăzneţe: creşterea preţului publicităţii şi a taxelor pentru cablişti"
Momentele provocatoare cer măsuri îndrăzneţe: creşterea preţului publicităţii şi a taxelor pentru cablişti. O spunea Adrian Sârbu, şeful CME, compania care operează grupul Pro, încă de la începtului anului.
În comunicatul care prezinta rezultatele grupului CME în 2012, Adrian Sârbu vorbea despre "măsurile îndrăzneţe" pe care pe care le cere situaţia dificilă cu care se confruntă compania mamă.
Adrian Sârbu, preşedinte şi CEO al CME:
"După cum am arătat în noiembrie, performanţele noastre din acest an reflectă situaţia dificilă în care a fost piaţa media în 2012. Momentele provocatoare cer măsuri îndrăzneţe: creşterea preţului publicităţii şi a taxelor pentru cablişti.
Cu o poziţie puternică de lider pe toate pieţele pe care activăm, fără nicio datorie până în noiembrie 2015 şi suportul majorităţii acţionarilor, am intrat în 2013 cu încrederea că vom putea construi şi vom putea creşte veniturile.
Avem în plan restructurarea modului de operare, astfel încât să reducem costurile şi să îmbunătăţim partea de lichidităţi".
Veniturile companiei care operează canalele Pro TV în România s-au ridicat, în 2012, la 134 de milioane de dolari, potrivit datelor publicate de compania-mamă, Central European Media Enterprises (CME), în luna februarie 2013. Cifrele sunt în scădere faţă de 2011, când Pro TV a avut, în România, venituri de 159,3 milioane de dolari.
Intenţiile Pro TV cu societăţile care retransmit posturile au fost vizibile de la sfârşitul anului trecut. În urma unei neînţelegeri cu Dolce (operatorul DTH al Romtelecom), legată de preţul cerut de Pro TV, posturile grupului Pro au ieşit, pentru o perioadă, din grila de programe.
Ulterior, Dolce şi Pro TV au ajuns la o înţelegere, iar canalele au reintrat în grile pentru abonaţii companiei. De precizat că principiul must carry nu se aplică la operatorii prin satelit de tipul DTH.
Citeşte şi:
Comentarii