Orange este compania cu cea mai puternică promovare, cu 22.249 de reclame difuzate în primele şase luni ale anului, potrivit unui raport mediaTUST. Vodafone ocupă locul doi cu 21.040 de reclame, iar Cosmote se situează pe locul trei cu 11.590 de reclame.
În intervalul 1 ianuarie – 30 iunie 2013, mediile de difuzare preferate de către cele trei companii sunt televiziunea (44.390 reclame), urmată de radio (9.805 reclame) şi presa scrisă (684 reclame).
Cele mai multe reclame Orange au fost alocate Antenei 1 (unde operatorul este sponsor al talent-show-ului X Factor). Dintre operatorii de telecomunicaţii, Cosmote s-a orientat mai mult spre Pro TV (unde este sponsor al celor mai importante talent-show-uri, Românii au talent şi Vocea României).
Detalii, în continuare:
Orange, cele mai multe reclame pe Antena1
Orange România este reţeaua de telefonie mobilă cu cele mai multe reclame înregistrate 22.249, şi un rate card de aproximativ 59 milioane de euro. Orange a ales să-şi desfăşoare campania de promovare în principal la posturile TV Antena 1 (2.039 reclame), Sport.ro (1.780 reclame) şi România TV (1.636 reclame). Kiss FM a difuzat în intervalul analizat 1.621 de reclame, iar PRO FM - 817 reclame.
Vodafone, cele mai multe reclame pe Antena2
Al doilea operator ca număr de reclame înregistrate este Vodafone România, cu 21.040 de reclame şi un rate card de aproximativ 34 de milioane de euro. Reţeaua de telefonie a ales să difuzeze cel mai mare număr de reclame la posturile TV Antena 2 (2.668 reclame), GSP TV (2.569 reclame) şi Sport.ro (2.146 reclame). Kiss FM a difuzat 1127 reclame, iar PRO FM - 971.
Cosmote, cele mai multe reclame pe ProTV
Cosmote România este al treilea mare operator de telefonie care a înregistrat 11.590 de reclame în primele şase luni ale anului, cu un rate card de 30 milioane de euro. Campania de promovare a Cosmote a fost mai agresivă la PRO TV (2.208 reclame), Antena 1 (1.787 reclame) şi Sport.ro (1.377 reclame). Kiss FM a difuzat 1.621 reclame, PRO FM - 817, iar Radio 21 a difuzat 639 de reclame.
Despre raport
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.roRaportul a fost întocmit pe baza rezultatelor monitorizării a peste 1.600.000 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 30 iunie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale, din care peste 75.000 au fost clasificate la categoria telecomunicaţii.
Comentarii