Vor da cabliştii bani pentru Pro TV, după ce postul a ieşit din lista must-carry? Ultimul raport al companiei spune că Pro TV a "renegociat cu succes preţurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu şi satelit din România" şi că preţurile vor creşte "în a doua jumătate a lui 2013".
Raportul nu precizează numele companiilor. Cele mai mari firme de cablu din România sunt, de departe, RCS&RDS (trei milioane de abonaţi la cablu) şi UPC (1,2 milioane de abonaţi).
Creşterea preţurilor pentru redifuzarea posturilor de televiziune ar fi principalul motor al revenirii economice a Central European Media Enterprises, compania-mamă a Pro TV.
Raportul detaliat al CME, companie listată la bursa de la New York, se concentrează în special pe acest aspect, iar primele măsuri au fost luat în România şi Bulgaria, două dintre cele şase ţări în care CME este prezentă.
„Am renegociat cu succes preţurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu şi satelit din România, aşa că estimăm creşterea preţurilor în a doua jumătate a lui 2013”, se arată în raportul detaliat al CME. În acelaşi raport se mai precizează că noile contracte de retransmisie au fost încheiate pe mai mulţi ani.
O strategie asemănătoare a fost aplicată şi în Bulgaria, iar acest lucru s-a şi resimţit în încasările din cel de-al doilea trimestru. Veniturile din retransmisie s-au dublat în cel de-al doilea trimestru al lui 2013, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012, potrivit raportului.
Pe lână negocierile cu cabliştii, se adaugă şi creşterea preţurilor la publicitate şi eliminarea rebate-ului, în strategia de revenire a CME. Dar la acest capitol rezultatele se lasă încă aşteptate. În Cehia, advertiserii nu au acceptat prea uşor preţurile mai mari, iar acest lucru s-a văzut şi în veniturile care aproape că s-au prăbuşit, după cum paginademedia.ro a scris AICI.
„Veniturile scăzute obţinute în Cehia ne-au afectat rezultatele financiare din primul şi al doilea trimestru, însă recent cei mai importanţi investitori în publicitatea ne-au acceptat preţurile mai crescute”, spunea Adrian Sârbu într-o declaraţie la publicarea celui mai recent raport financiar.
În acelaşi document se mai arată că veniturile din publicitatea TV în România s-au diminuat cu 4% în primele şase luni ale lui 2013 comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2012.
De viitor. Venituri dublate din distribuţia pe cablu
Veniturile din publicitate ale Pro TV SA s-au menţinut la acelaşi nivel în în perioada aprilie - iunie, ca urmare a creşterii preţului la publicitate.
Compania a avut o creştere a veniturilor în România, iar acest lucru s-a datorat creşterii preţurilor cerute cabliştilor, precum şi o creştere a numărului de abonaţi la Voyo, potrivit raportului.
Planul de creştere a preţurilor cerute cabliştilor ar „umfla” cu 50% a veniturilor din retransmisie în 2013 faţă de 2012. CME a mai început negocieri cu cabliştii şi în Cehia şi în Slovacia.
CME operează în România posturile Pro TV, Acasă, Acasă Gold, Pro Cincema, Sposrt.ro, MTV România, Pro TV International, dar şi un post internaţional, Pro TV Chişinău şi Acasă Moldova.
Citeşte şi:
- Cât plătesc cabliştii pentru ProTV. Preţul de pornire este 1 euro pe abonat, pe lună
- EXCLUSIV. Premieră după 18 ani. Pro TV iese din lista must carry. Cabliştii vor plăti pentru postul din grupul condus de Adrian Sârbu
- ProTV, despre ieşirea din must-carry: Semnalul nu se va opri în perioada următoare. Telespectatorii vor putea urmări postul "în aceleaşi condiţii"
Comentarii
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/pro-tv-a-batut-palma-pentru-cresterea-preturilor-la-retransmisie-cu-rds-si-upc-185104.html
In fapt, asta e o stire publicitara care ii va forta pe cablistii mici sa se inteleaga cu Pro-ul.
Consiliul Concurentei doarme !
incep sa folosesc mai mult laptop-ul pentru internet, youtube
Ori tăiaţi "şi satelit", ori mai tăiaţi din cifrele prezentate (3 mil. la RCS şi 1,2 mil. la UPC).